Inhouden in de 6de versnelling

Mark300

Die hard MF'er
29 mei 2012
611
0
Spijkenisse
Na het eindelijk weer aan de praat hebben van mijn CBR600F2 loop ik tegen een ander probleem.

Na een aantal minuten rond de 100-120km/h te rijden in de 6de versnelling begint ze te stotteren, tot ik terug schakel naar de 5 en dan is het weg.

Ook zodra ik doorga tot het einde van de 5, doorschakel naar de 6 valt ze ook dood.
Gaat 2 tellen goed, en daarna valt ze weg.

Alle slangen van de tank etc... lopen zonder knikken, probleem is ontstaan na het gedoe met mijn ontsteking. Vreemde is alleen dat het probleem alleen optreedt in de 6.

Ook lijkt het of ze minder hard optrekt, sprintje van een GSX600R verloor ik dik, zelfs in de slipstream kon ik het niet bijbenen.

Voor alle problemen kwam ik wel boven de 220, en een moderne R6 liep net op mij uit.

Kan het zijn dat de carbu's synchroon gesteld moeten worden?
Kleppen hoor ik niet, of is er gewoon weer een veelte simpel probleem en denk ik te moeilijk.
 
Dit zijn van die vage problemen met allerlei oorzaken, van bougies tot luchtfilter, van valse lucht tot benzinefilter en van verlopen klepspeling tot ontstekingsprobleem....

Maar ook in z'n 3 of 4 verlies je dergelijke sprintjes?
 
Laatst bewerkt:
Na het eindelijk weer aan de praat hebben van mijn CBR600F2 loop ik tegen een ander probleem.

Na een aantal minuten rond de 100-120km/h te rijden in de 6de versnelling begint ze te stotteren, tot ik terug schakel naar de 5 en dan is het weg.

Ook zodra ik doorga tot het einde van de 5, doorschakel naar de 6 valt ze ook dood.
Gaat 2 tellen goed, en daarna valt ze weg.

Alle slangen van de tank etc... lopen zonder knikken, probleem is ontstaan na het gedoe met mijn ontsteking. Vreemde is alleen dat het probleem alleen optreedt in de 6.

Ook lijkt het of ze minder hard optrekt, sprintje van een GSX600R verloor ik dik, zelfs in de slipstream kon ik het niet bijbenen.

Voor alle problemen kwam ik wel boven de 220, en een moderne R6 liep net op mij uit.

Kan het zijn dat de carbu's synchroon gesteld moeten worden?
Kleppen hoor ik niet, of is er gewoon weer een veelte simpel probleem en denk ik te moeilijk.
Aha. Wat was dat gedoe dan?
 
In de andere versnellingen lijk ik ook wat kracht te missen.
In de 1 en 2 lukt op het achterwiel nog wel zoals het voorheen ook kon.

Probleem met mijn ontsteking was gekloot met een slechte massa.
Helaas liet mijn CBR mij vanochtend wederom in de steek, dit keer gelukkig aan het einde van de straat.

Volgende week even alles lostrekken, en kijken of ik vreemde dingen tegenkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan