Yamaha XJ700 stopt als hij warm is

bioflap

Die hard MF'er
25 feb 2009
642
31
Arnhem
Mede MF-ers,

Ik heb al een tijdje een Yamaha XJ700 en deze liep altijd zonder problemen. Toen wij vorige week zondag naar de Gamma Racing Day wilden, stopte de motor ermee na een paar KM. Het vermogen viel weg, en bleef net stationair lopen bij vol gas.
Omdat het leek alsof hij geen benzine kreeg, hebben we de benzineslang en vacauumslang vervangen. Nadat alles weer gemonteerd was startte de motor, en gingen we weer verder.

Opnieuw begon hij na een paar kilometer rottig te lopen, en met hetzelfde verhaal viel hij weer uit.

Wat zou dit kunnen zijn? 3 bougies zijn zwart, 1 is er koffiebruin. Nooit eerder last van gehad.

Misschien dat de bobines overleden zijn? Wat wel apart is met 3 tegelijk.
Met een koud blok lijkt hij er geen last van te hebben.

Alvast bedankt!
 
Heeft dat er effect op dat hij pas uitvalt als hij warm is?
Hij doet dit overigens ook op stand PRI, dus dan lijkt vacuüm uitgesloten denk ik.

Suzuki GS 500 ('96) oververhit?

PRI = benzinekraan die geen onderdruk van het inlaatkanaal nodig heeft om open te gaan.
tankontluchting = opening bovenin de tank(dop) die ervoor zorgt dat er lucht in de tank kan die de plaats van de verbruikte benzine inneemt. zo niet krijg je vacuum.
 
Suzuki GS 500 ('96) oververhit?

PRI = benzinekraan die geen onderdruk van het inlaatkanaal nodig heeft om open te gaan.
tankontluchting = opening bovenin de tank(dop) die ervoor zorgt dat er lucht in de tank kan die de plaats van de verbruikte benzine inneemt. zo niet krijg je vacuum.
Ah, dat wist ik nog niet :+

Dan zou het toch verholpen moeten zijn als ik de tank open houd?
En dan vraag ik me alsnog af hoe dan 1 bougie koffiebruin kan zijn :p
 
Scheurtje in de membraan van de carburateur, zilverkleurige dekseltjes even verwijderen. Voor de twee in het midden benzinetank verwijderen. Mogelijk de oorzaak, soms moet je echt heel goed kijken om een scheurtje te ontdekken. Succes
 
Had helaas andere dingen die ik eerst moest doen, dus kan nu pas verder met de motor.
Het lijkt me wel dat de tankdop niet helemaal lekker is. Als ik hem open laat blijft hij namelijk wel gewoon rijden.

Nu zijn 3 bougies redelijk zwart, behalve de 2de cilinder. Deze heeft ook de vacauumslang aangesloten op de kraan. Ik heb zelf het idee dat hij hier valse lucht zuigt, omdat de bougie wit uitslaat. Bij een koude start blijft de uitlaatbocht van de 2de cilinder opvallend lang koeler dan de andere.

Kan ik deze gewoon afdoppen en de benzinekraan op PRI zetten? Dit is natuurlijk alleen voor het testen of hij hier misschien valse lucht door zuigt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan