opnieuw afstellen bij andere uitlaat(2in1) dragstar?

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
Ik heb al heel wat gegoogeld over dit onderwerp, ik heb een dragstar en heb er nu een devil 2in1 uitlaat opgestoken. Moet hij nu afgesteld worden of kan ik wachten tot de volgende onderhoudsbeurt?

dank voor reacties
 
Je kunt even je bougies er uit halen en schoonmaken / vervangen. Lekker een uurtje :] en dan de kleur van de bougies controleren.
Zwart is te rijk.
Zwart en nat is te rijk en waarschijnlijk ontsteking niet helemaal op tijd.
Wit is te arm.
Koffiekleur is goed.

:)
 
Laatst bewerkt:
Het is niet buitensporig veel, maar je cilinders 'legen' nu iets beter door de lagere weerstand van je open uitlaat.
Als er meer uit kan, kan er ook iets meer in. Je mengsel zou in theorie dus nu iets te arm KUNNEN staan.

De enige manier om dat goed te testen is op een vermogensbank. Dat kost een paar centen uiteraard. Maar dan weet je in ieder geval of ie te arm of misschien nog steeds te rijk staat en of er actie ondernomen zou moeten worden.
 
Je zou de hoofdsproeiers kunnen vervangen door grotere. Maar dan zul je aan het sleutelen moeten.

Kunnen de vlotterbakken er onderuit met de carbs op hun plaats? Als dat kan is het zo gepiept.

Dat is niet te doen.
Om de carb's te verwijderen zal je het zadel, de tank, luchtfilter en de airbox moeten verwijderen.
Ook het sierkapje wat links zit, dan de gaskabels, makkelijkste is om ook het gashandvat even los te maken, dat geeft wat meer ruimte/speling, ook de chokekabel.
De carb's zitten klem tussen de inlaatrubbers, schuin er tussenuit kantelen.
De schroefjes van de vlotterbakken zijn van een zachte metaalsoort dus gebruik een goede passende schroevedraaier.
Dus het valt best mee, kan je gelijk alles lekker schoonmaken en bij montage de bewegende delen smeren.
En omdat de boel toch uit elkaar ligt kan je ook makkelijk bij de kleppen om deze na te kijken en zo nodig te stellen.
Als "kersje op de appelmoes" de carburateurs synchroniseren, dan loopt ie weer als een zonnetje.

Hier wat foto's van mijn bulldog.
Daarop kan je zien hoe eea gemonteerd zit:
https://plus.google.com/photos/100448173608817871306/albums/5619857184750728305
 
Dat is niet te doen.
Om de carb's te verwijderen zal je het zadel, de tank, luchtfilter en de airbox moeten verwijderen.
Ook het sierkapje wat links zit, dan de gaskabels, makkelijkste is om ook het gashandvat even los te maken, dat geeft wat meer ruimte/speling, ook de chokekabel.
De carb's zitten klem tussen de inlaatrubbers, schuin er tussenuit kantelen.
De schroefjes van de vlotterbakken zijn van een zachte metaalsoort dus gebruik een goede passende schroevedraaier.
Dus het valt best mee, kan je gelijk alles lekker schoonmaken en bij montage de bewegende delen smeren.
En omdat de boel toch uit elkaar ligt kan je ook makkelijk bij de kleppen om deze na te kijken en zo nodig te stellen.
Als "kersje op de appelmoes" de carburateurs synchroniseren, dan loopt ie weer als een zonnetje.

Hier wat foto's van mijn bulldog.
Daarop kan je zien hoe eea gemonteerd zit:
https://plus.google.com/photos/100448173608817871306/albums/5619857184750728305


Ja, dit dekt de lading wel zo'n beetje ja!

Oftewel, succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan