vraag voor vriend

Aernout

Die hard MF'er
24 mrt 2004
314
0
Nijmegen
Hallo,
Een vriend van me heeft het, zoals jullie weten, in zijn kop zijn rijbewijs te gaan halen, en kan niet wachten met broemen. Nu heeft hij ergens een fijne fiets van tien jaar oud zien staan (snort perfect, ziet er netjes uit, prijs is keurig) maar hij heeft een grote maar:
er zit voor, onderaan in de bocht een deuk in het frame. Lak verder nog in orde, maar toch een deuk.
Is zijn ongerustheid terecht?

BVD
 
Als het een deukje is kan het geen kwaad, zolang het maar geen 'knik' is. Weet de huidige eigenaar niets van de herkomst van die deuk? Anders zou je boel eens moeten nameten, dus of het frame aan de kant waar die deuk zit, ook afwijkt tov de andere kant.
Aan de andere kant; als de lak op die plek (nog?) goed is, is er waarschijnlijk mee geknutseld; een deuk in een framebuis vraagt nogal wat kracht, en zal derhalve ook krassen oid achterlaten.
Wat is het voor motor? Is het een buizenframe of deltabox-achtig iets? Je hebt natuurlijk geen piccie van die plek voorhanden?
 
nee, geen pikkie (bedankt voor de rappe reactie overigens.) Is een deuk, geen knik (weet hij vrij zeker). Zelfde motor als de mijne, Magna uit 1995 dus.
Wat zijn nog meer dingen waar hij op moet letten?

edit: het lijkt er volgens mijn kameraad op alsof er ooit een pijp in gedrukt is geweest, maar hij is dealer onderhouden, en de laatste pijpen zijn er een week geleden (zie bon) door dealer onder gezet, inclusief beginstuk... Zou die er wat van gezegd moeten hebben als het foute boel was?
 
Laatst bewerkt:
Als het een deuk is, kan het zijn dat de vorige eigenaar er highwaysteps op heeft gezet met van die U-vormige beugels, en die te strak heeft aangedraaid. Zolang als de deuk niet komt door een botsing (stoeprandje) hoeft het geen probleem te zijn.
 
kijk ook ff of ie nog "spoort" : staan het voor en achter wiel in 1 lijn als je 'm recht houd, als dat niet het geval is dan kan er wel meer krom zijn... 8-)
 
Als ie wel kwaad kon, was ie wel dichtgeplamuurd met 2 componenten staal en weer bijlakt, dan had je het nooit gezien (loktite 3410)
 
Als ie wel kwaad kon, was ie wel dichtgeplamuurd met 2 componenten staal en weer bijlakt, dan had je het nooit gezien (loktite 3410)

Kijk; Staphorster wiesheden, daar kun je wat mee.
365.gif
Vraag me af hoeveel mensen dit doen, niet teveel hoop ik.
 
Laatst bewerkt:
loopt recht. Wellicht toch maar even bij een dealertje langs wippen? Bedankt in elk geval.


:] (zit nog na te genieten van World Biker Buildoff) :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan