Aprilia ETV1000 Caponord deel 2

@mart1: Je kan toch ook afspreken met de verkoper dat je het relais vervangt. Als het probleem opgelost is dan voor de prijs die je afsprak en anders opnieuw handjeklap of weglopen en wachten op een beter alternatief.

@Eric de Graaf: Welkom, een politieman er bij! Leuk als je ook naar een treffen toe kan komen, zodat er niet zo áchterlijk hard gereden wordt ;) :] 8-)
 
Ik geloof dat ik mijn profiel even moet gaan aanpassen.. Want ik ben in 2007 bij de politie weg gegaan en vervolgens weer bij defensie terecht gekomen, en sinds vorig jaar zelfs docent op een ROC.
Dus ik ben bang dat ik aan het hardrijden niet veel meer kan doen..

Groeten Eric
 
Volgens de dealer die hem heeft uitgelezen zou het het brandstof relais moeten zijn.
Deze is echter niet stuk.de motor rijdt ook prima.....


Hoi, laat je niet misleiden.
De dealer heeft bij mij ook ooit een dooie ECU niet kunnen ontdekken. Mijn motor liep toen prima! (aldus de dealer). Sorry, ik ben niet zo dealerachtig. :r en de verkoper wil er misschien ook wel gewoon graag vanaf dus praat er misschien wat makkelijk over.

Interessant om even te kijken wat de code aangeeft. Dit is overigens vaak makkelijk te fiksen. Daarbij, zo'n relais mag de belemmering voor de koop niet zijn.
Heeft de motor veel gelopen? bouwjaar? En wat is de vraagprijs? (sorry als ik brutale vragen stel).

btw, ik heb nooit kapotte relais enzo. Toch heeft de mijne al aardig wat in de benen en wordt er zeker niet lief mee omgegaan. Wat doet iedereen toch met die dingen?? Mijn relais zien er ook uit alsof ze al +100.000km meegaan en uit het jaar 2001 stammen.
Of roep ik nu relais ellende over mezelf af? :X O-)
 
Hoi de motor is uit 2003 en heeft 32000 km gelopen.
Hoe kan ik de foutcode het makkelijkst uitlezen,
Maw wat is de goede procedure? ?
 
Zadel eraf schroeven.
Aan de linkerzijde zit achterin een mannetje en een vrouwtje stekker.
In elkaar zetten en vervolgens contact aan.
Op de display verschijnt de fout code.

Effe googlen op de code en bingo.

Maar soms is er een storing die niet zichtbaar wordt, het blijft een Italiaan :?
 
Ik heb hem gekocht,na een proefrit op een motor die perfect rijdt de knoop doorgehakt.
de prijs is dusdanig dat ik heel wat storingen kan verhelpen......
morgen komen de foto's



ps de grijns wil niet meer van mijn gezicht!!
 
Ik heb hem gekocht,na een proefrit op een motor die perfect rijdt de knoop doorgehakt.
de prijs is dusdanig dat ik heel wat storingen kan verhelpen......
morgen komen de foto's



ps de grijns wil niet meer van mijn gezicht!!


Hoera! Hoera!

Welkom *O* *O* *O*
 
Welkom!

@jos-k: zo hard ging het toch ook niet }) O-) . De Capo is gewoon gemaakt om uitgewrongen te worden :] . Anders had ik wel een GS!

Bij het laatste treffen hebben we netjes getoerd binnen de toegestane max. Snelheid, althans ongeveer. :Y
 
Laatst bewerkt:
Jongens! het is zover. In een paar verloren uurtjes vanavond 2 dogbones geproduceerd.

Ik heb de gaten hart op hart 90mm gemaakt (origineel = 104mm)

Resultaat is echt even wennen, maar wel prima! :]
Ik zit duidelijk hoger, de eerste rem actie was veel te hard (hoe dat kan weet ik nog niet) en het ziet er een stuk leuker uit! toch weer net iets meer een offroad uiterlijk.
Ook bij mij is hij er achter duidelijk wat stugger op geworden door de veranderde mechanica. Tot nu toe vind ik het prima! *D

Helaas blijven beide wielen nu aan de grond als ik de middenbok gebruik. Bij gebruik van de zij standaard balanceerde de motor op het randje van omver vallen.
Deze laatste was al een stukje korter gesleten als origineel, des te meer reden om hem maar gewoon te verlengen.

Helaas kon die nu dan wel in conflict komen met mijn middenbok, waardoor ik erachter kwam dat het opvangrubbertje + beugeltje van mijn middenbok ook al een poosje weg was. Daar moet ik me dus nog eens over gaan buigen in de toekomst.
 
Hulde Willem de Bankhamer *O*

Middenbok kan je oplossen door een RR middenbok te monteren. Oftwel.modificeren dat die 1 cm hoger/langer is.

Nu nog massa productie en je hebt een hoop klanten :W
 
Mocht er nog eens een meeting komen valt er weer v :Y eel te bekijken geloof ik.
 
Eindelijk gisteren een behoorlijke rit kunnen maken nadat ik de capo aan jullie had voorgesteld en de capo naderhand toch wel lange tijd bij de garage heeft gestaan voor de probleempjes die optraden....
even resumé, de capo heeft nieuwe sappen,remblokken en een nieuwe s.r gekregen weliswaar geen mosfet maar een aprilia s.r die nu wel overbrugt is door een extra kabel met zekering, toen mocht hij weer mee naar huis echter een dag later slechts 60 km gereden en viel hij uit alles deed het vwb electronica dus wederom naar de garage die hem trouwens netjes heeft opgehaald zonder extra kosten en de diagnose was een fout met het brandstofsysteem even snel een ander relais erin maar het probleem bleef echter de foutcode was eruit dus de capo laten staan. Hierna toch maar op vakantie gegaag met de auto welke ook in de planning stond en bij terugkomst even wezen kijken hoe de capo erbij stond, was nog niet veel aan gebeurd door drukte...tis een kleine motorzaak met 2 monteurs waarvan hijzelf de hoofdmonteur is..afijn later in de week een telefoontje gekregen dat de capo klaar stond, bleek het benzinefilter gescheurd te zijn..heeft deze vervangen en op mijn verzoek gelijk gates slangen gemonteerd. Hij heeft netjes de overige slangen ingekort de vorige eigenaar was behoorlijk aan het hobbybobben geweest vertelde hij me maar de koppelingen zijn nog wel van kunststof ..Kadir bericht dat we binnenkort een afspraak maken zodra hij wederom terug is.
Afijn gisteren met mijn broer en wat vrienden wezen touren hier over de grens, en ik moet zeggen wat een heerlijke machine is dit, onder de 2500 wel wat bokkerig maar niet storend. geweldig om te zien dat ik bij 160 nog heerlijk rechtop kan zitten en de jongens met de r1 en een suus srad iets verder moeten wegduiken in de kuip..even de 200 aangetikt maar kon mijn broertje met zijn m1800 niet bijhouden dus maar weer terug naar cruise snelheid 140-150 samen met met mijn schoonzus die op een Honda dn-01 reed de route vervolgd tot we weer met zijn allen bijelkaar kwamen. snelweg verlaten en toen enkele bochtige weggetjes genomen in een woord GEWELDIG wat is dit een fijne fiets voeld ontzettend vertrouwd aan, en wederom de snelle jongens beetje op kunnen jagen hahaha citaat van een van de racers...wat is dat kreng snel..nu heb je geen problemen om ons bij te houden maar wij jou....top machine.
Ik kijk nu al uit naar mijn volgende tourrit die we begin september in sauerland gaan rijden met enkele JK (oud mariniers).

En voor een meeting ben ik ook wel in er rijden toch nu wel wat capo's rond hier..dus lijkt me het in ieder geval leuk om te zien wie wie is en welke modellen gemodificeerd rond rijden.

groet Peter.
 
Jongens! het is zover. In een paar verloren uurtjes vanavond 2 dogbones geproduceerd.

Ik heb de gaten hart op hart 90mm gemaakt (origineel = 104mm)

Resultaat is echt even wennen, maar wel prima! :]
Ik zit duidelijk hoger, de eerste rem actie was veel te hard (hoe dat kan weet ik nog niet) en het ziet er een stuk leuker uit! toch weer net iets meer een offroad uiterlijk.
Ook bij mij is hij er achter duidelijk wat stugger op geworden door de veranderde mechanica. Tot nu toe vind ik het prima! *D

Helaas blijven beide wielen nu aan de grond als ik de middenbok gebruik. Bij gebruik van de zij standaard balanceerde de motor op het randje van omver vallen.
Deze laatste was al een stukje korter gesleten als origineel, des te meer reden om hem maar gewoon te verlengen.

Helaas kon die nu dan wel in conflict komen met mijn middenbok, waardoor ik erachter kwam dat het opvangrubbertje + beugeltje van mijn middenbok ook al een poosje weg was. Daar moet ik me dus nog eens over gaan buigen in de toekomst.

En nog een Capo hoog op de pootjes !!
Goed bezig geweest.....het probleem met de middenbok heb ik niet om het simpele feit dat die al in de "bak Capo" is verdwenen in de garage.....
Het harder remmen zou kunnen omdat het gewicht wat eerder of sneller naar de voorkant gaat.....je zit nu in een heel andere positie..actiever en meer op dan in de motor....
Ik vind het ook prima rijden zo...de korte bochten en keren op de weg gaan makkelijker en de stabiliteit op lange snelle bochten is niet echt minder....
En als toetje istie inderdaad wat stugger aan de achterkant wat ik persoonlijk wel prettig vind...

Op dit moment rij ik nog met de originele gemodificeerde dus......
De eerste bestelling is bij deze geplaatst 8-) ;)
 
Van de standaard? of de hele motor? of alleen de dogbones?

Ik denk niet dat ik echt een foto heb waarmee je goed kunt vergelijken.
Ik ben ook vergeten te meten. jammer. Maar mijn zithoogte is zeker 6cm omhoog gegaan.

Het belangrijkste is wat mij betreft toch ook het verschil met rijden wel.
Vanmiddag nog even een ritje doen, met name snelweg naar Den Bosch. Ik ben benieuwd.
Ik zal dan ook even wat foto's maken, want neem m'n helmcamera mee denk ik. Jammer dat hij momenteel echt vuil is en ik geen zin heb om te poetsen.

De standaard moet ik nog even bekijken hoe ik dat precies ga aanpakken. Waarschijnlijk verleng ik die gewoon, maar wel zo min mogelijk. Voorheen moest dat lomp apparaat veel te ver omhoog komen, dat was ook onhandig.

Over twee weken ga ik een dagje sturen met een dame achterop die normaal niet bang te krijgen is. Ik ga het gewoon weer proberen. })
Van te voren moet ik nog wel de speling uit het subframe halen. Daar bespeurde ik gisteren onverwacht veel beweging toen ik de machine in de takels hing. Als daarna alles heel blijft en geen vreemde dingen oplevert wil ik er best wat meer maken.
Dan laat ik alles (standaard, dogbones en middenbok) netjes zwart poedercoaten, zodat het er allemaal weer ok uitziet.

Als nog iemand ze wil, geen probleem.
 
huh je zithoogte met 6cm omhoog gegaan, ik kom nu al amper bij de grond, wel is mijn achterste demper wat strakker gezet door de monteur hij vond hem te week, dit heeft hij niet door strakker of zachter door de draaiknop van de bike te verstellen maar vd schokbreker zelf.

foto's in zijn geheel t.ov van een standaard caponord.
 
Ik heb even gemeten, de zadelhoogte is nu circa 87cm.
Maar dat is geen briljante maatstaf om echt te vergelijken.
Mijn zadel zit als een oude schoen, maar is ook wel wat doorgezeten en er mist een dopje aan de onderkant waardoor deze nog wat verder zakt. Ik ben maar klein met mijn 1.74 maar kan nu met mijn voeten net aan de grond komen.

Wat misschien makkelijker meet en vergelijkt, is het achterste puntje van de bagagedrager, net boven je achterlicht. Bovenkant gemeten komt nu bij mij op 102cm.

hierbij nog even snel een foto, de rest volgt vanavond.
full
 
Nou zaterdag mijn nieuwe Capo opgehaald, andere kofferset erop en nu een vraag.

Welke handkappen passen er het beste op, ik heb de capo met de vleermuis oortjes, dus heel veel ruimte is er volgens mij niet.

Vanuit Leeuwarden terug naar Emmeloord gereden en jawel hoor.. Rijdt weer ouderwets heerlijk...

Groeten Eric
 
Heb gelezen dat de handkappen van een bmw 1150 gs passen.
Heb gisteren de handkappen van een tiger 800 explorer gezien deze week ff kijken of die ook passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan