Doorslaan 2e versnelling R6

Dirkz

MF'er
23 jul 2003
77
0
edam
Ben bezig met het opknappen van een schade R6, om zac mee te rijden

Zaterdag heb ik voor t eerst gereden;
nu doet er zich een probleempje voor,

wanneer de versnellingsbak in zn 2 staat en ik geef 'vol'gas, dan slaat de versnellingsbak door. )*^#&^%$@^%!(&*^! :(
hij schiet dus even uit de versnelling en schiet er daarna weer in.

De andere versnellingen geven geen problemen.
Ik heb het carter eronder vandaan gehaald en van onderaf de versnellingsbak geinspecteerd,
Voor zover ik kan zien hebben alle tandwielen alle tanden nog.

Aan de zijkant van het tandwiel van de 2e versnelling, zitten slijtagesporen.
(bij het schakelen naar de 2e versnelling glijden er nokken van het naastgelegen tandwiel in 'hollingen'van het tandwiel van de 2e versnelling.

Heeft iemand al eerder dit probleem gehad, en hoeveel werk is het ongeveer om die tandwielen te vervangen.

Hij moet zondag 11 april weer rijden dus ik hoop dat het nog wel lukt voor die tijd. :X
 
Ok even een oud topic weer omhoog halen,

Dit verhaal met de versnellingsbak is bij mij al lang gebeurd, in het verleden met 42000 kwam bij mijn RJ03 uit 2002 hetzelfde probleem naar voren. Ding klapt uit zijn 2de versnelling na wat research werk er is in het verleden zelfs een terugroep actie hier om geweest tevens om het punt dat je voorste tandwiel van de as af kan vliegen om dat het borgplaatje + moer niet hun functie doen namelijk de boel vasthouden (ook al 2x bij mij gebeurd.)

Nu het volgende, mijn RJ03 heeft er nu al 68000 op zitten en word gewoon volledig afgesmeerd zoals het hoort. Probleem is er weer, nu heb ik eens op een amerikaans forum gelezen dat een RJ05 bak qua shafts hetzelfde moeten zijn. (hiervan is de bak dus verbeter zie schakelvorken en tandwielen)

Heeft iemand dit al gedaan en is hier een topic van? Ik zou graag de mogelijkheden hiervan willen weten.

Met vriendelijke groeten

Wiebe
 
Terug
Bovenaan Onderaan