xj 750 voorvorkkeerring

slakbrizak

MF'er
7 mei 2013
153
0
zoetermeer
Goede avond

JE kent het wel motor af lekke keerring

mijn probleem is heb de poot eruit veer olie is eruit

nu weet ik dat we hem vroeger demonteerde met imbus aan de onderkant

en pijpsleutel erin maar dat gedeelte ben ik kwijt wie kan me vertellen ,

of we dat nu met een hele lange imbus sleutel deden of dat er een bout in zit

is nogal moeilijk te zien

b.v.b.d slakbrizak
 
Fredje222 bedoelt dat je een iets langer inbus gebruikt, je met een luchtsleutel gewoon onder de inbus losdraait. Door de luchtsleutel gaat het met voldoende momentum zodat de binnencilinder niet mee draait door de massatraagheid.

Wat je echter ook kan doen is kijken wat voor vorm/maat zeskant of vierkant je nodig hebt om de binnecilinder tegen te houden.

Bij mijn motor bijvoorbeeld heb ik een holle vierkante buis nodig die om het binnenwerk naar beneden moet om de binnencilinder tegen te houden. Ik heb gewoon 50 cm U-profiel gebruikt, iets bijgebogen voor de juiste maat, en zo de binnencilinder tegengehouden omdat ik geen luchtsleutel heb.

Als je de vorm/maat weet van jouw motor, kun je bijvoorbeeld een moer op een stuk draadeind/staaf lassen, en zo het binnenwerk tegenhouden of een andere creatieve oplossing bedenken.
 
Laatst bewerkt:
Fred heb inderdaad luchtsleutel gebruikt werk perfect hiervoor dank


heb een nieuw bericht geplaatst,

heb dus nieuwe keerringen geplaatst heb het gevoel dat ze te klein zijn

buiten rand komt niet tegen de kant naar mijn idd wel goed gemonteerd

groet en nogmaals bedankt
 
Fred heb inderdaad luchtsleutel gebruikt werk perfect hiervoor dank


heb een nieuw bericht geplaatst,

heb dus nieuwe keerringen geplaatst heb het gevoel dat ze te klein zijn

buiten rand komt niet tegen de kant naar mijn idd wel goed gemonteerd

groet en nogmaals bedankt
Meet dan even de binnendiameter van de onderpoot op, en buitendiameter van de keerring.
Het zal niet het eerste model motor zijn waar verschillende uitvoeringen van zijn.
 
== Naja, laat ook maar, misschien heeft Yamaha ook wel gewoon zo'n idioot systeem dat je met een sleutel van 50cm een bout los moet gaan halen. ;) ==
 
Laatst bewerkt:
Goede avond

Heb mn poten er weer uitgehaald , nu in een kwartiertje is het toch nog ergens goed voor,

Heb de keerringen eruitgehaald en ze op de oude gelegt , blijkt dat de nieuwe +- 2 milimeter

kleiner buiten zijde en lopen tapstoe Ben eigenlijk blij toe dat ze kleiner zijn ,begon al aan me zelf

te twijfelen morgen even ruilen en nieuwe erin ,,

Bedankt voor al het meedenken

groet slakbrizak
 
Terug
Bovenaan Onderaan