Zadel oppoetsen

rspiekman

MF'er
26 aug 2013
152
0
Odoorn/Groningen
Hallo allemaal,

Ik vind de zadel van mijn zx6r uit '99 aardig dof worden,
ik heb allen geen idee of het kustleer of iets anders is. Laat staan wat ik het best kan gebruiken om het zadel weer de mooie diep zwarte kleur te geven.

Iemand tips?
 
Hoogst waarschijnliik is het gewoon skai.

Je kunt met cockpit spray het wel weer zwart krijgen, maar dit moet je nooit doen!
Dan wordt het een vette boel en glij je alle kanten op.

Waarschijnlijk is de skai gewoon vervuild door regen(kalk) en was (poets)resten
Dit geeft een wittige doffe uitslag.

Gewoon het zadel eens goed reinigen (Ajax/Andy of Dasty) Bij veel kalk aanslag zou je nog iets met Cilit bang kunnen proberen.

Het beste is het zadel demonteren en op een onopvalend hoekje eens proberen welk middel het gewenste effect geeft.
 
Je kan niet genoeg zeggen dat je er niet iets op moet doen dat het zadel glad maakt! Dus doe ik het nog maar een keer: doe er niets op dat het zadel glad maakt! ;)

Ik heb laatst een zadel dat helemaal groen uitgeslagen was van de algen met cilit bang gewassen. Perfekt. Moest het wel 3 keer wassen voordat de aanslag weg was, maar hij ziet er weer prima uit en zit goed.
 
Gewoon het zadel eens goed reinigen (Ajax/Andy of Dasty) Bij veel kalk aanslag zou je nog iets met Cilit bang kunnen proberen.

.


Pas erg op met Dasty, troep is best aggressief. Straks zit je ineens met een grijs zadel op de motor.
Eerst een hoekje proberen en heeel goed na spoelen !
 
Zwarte schoensmeer, ideaaal. Geen siliconen gebruiken, deze houdt tegen dat de zwarte kleur wordt opgenomen door het materiaal. Goed uitpoetsen, dat spreekt voor zich!

Ook goed voor grijs uitgeslagen bumpers van auto's! :Y
 
Volgensmij moet ik er niet iets opsmeren waardoor het glad word. Kan aan mij liggen, maar zon gevoel heb ik..
Heb ondertussen al ajax geprobeerd, krijg naar mijn mening de vlekken er niet uit en het zadel blijft dof.
Kan uiteraard nog dasty of cilit bang proberen, toch lijken me dit aardig agressieve middelen.
Schoenpoets/smeer lijkt me ook geen verstandige keuze ivm aflaten.
 
Volgensmij moet ik er niet iets opsmeren waardoor het glad word. Kan aan mij liggen, maar zon gevoel heb ik..
Heb ondertussen al ajax geprobeerd, krijg naar mijn mening de vlekken er niet uit en het zadel blijft dof.
Kan uiteraard nog dasty of cilit bang proberen, toch lijken me dit aardig agressieve middelen.
Schoenpoets/smeer lijkt me ook geen verstandige keuze ivm aflaten.
Schoonmaak middelen gaan het zwarter maken. Eerder doffer.
Afhankelijk van het materiaal krijg je het weer op kleur met een middeltje voor dat materiaal. Niet met agressieve schoonmaakmiddelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan