Engelse klassiekers

Sja, Engelse klassiekers lijken mij fantastisch maar voor mij hebben ze ook de naam erg duur en lastig te vinden. Allicht heb ik een dure smaak maar een Dominator of pre-unit Triumph is echt belachelijk duur als je ze als tegenkomt.
 
Nou, dat lijkt misschien zo maar als je kijkt wat je tegenwoordig voor een vroege Honda CB750 four of een Kawasaki 3-cilinder betaald dan valt de prijs van een engelse fiets zoals jij mooi vindt nog best mee.
Ik zou ook wel een DBD34 Goldstar willen hebben maar er is meer te koop voor minder met dezelfde fun factor. En dan is een CB400 of een Bonneville (of, om maar even voor mezelf te spreken, een Trident want die zijn ook niet zo verschrikkelijk duur) nog helemaal geen verkeerd alternatief als je het mij vraagt.
 
Het heeft er ook mee te maken dat er niet veel te doen is hier in de Benelux. Het komt niet veel verder dan een treffen op een grasveld of een onderdelenbeurs. Dat is wel leuk maar niet echt spannend en inderdaad iets voor de wat oudere rjders. En laten we wel wezen, je Engelse onderdelen scoor je ook niet meer op de Vehikel maar op Ebay en Marktplaats.

Ik zou bijv. hier in de buurt ook wel eens op een circuit willen rijden of iets dergelijks. Maar om me nu in te schrijven voor een circuitdag om vervolgens tussen de nieuwe plastic racemonsters te staan zie ik niet zitten.
Het zou leuk zijn om een classics circuitdag te organiseren. Een paar rondes ingedeeld in een aantal verschillende klassen zodat gasten als ik een rondje kunnen rijden en de racers ook.
Maar een circuit afhuren is om te beginnen al onbetaalbaar. Dat zou je met een aantal klassieker clubs moeten doen maar daar is helemaal geen draagvlak voor.
 
Klopt, ik haal al mijn RE onderdelen op Ebay en soms marktplaats. Van Vehikel heb ik al jaren geen onderdelen meer gehaald. Vind het elk jaar ook teruglopen op de een of andere manier.

Over het noorden des lands gesproken. Ik woon ook in die regio. Komende zaterdag is een oldtimerdag vlakbij mijn woonplaats. www.oldtimerfestivaltwijzelerheide.nl. BSA club Nederland is van de partij en het RMM komt ook (Rijdend Motorsport Museum)
Ik ga gewapend met de RE en Canon EOS op bezoek en zal de foto's van Engelse klassiekers aansluitend posten.

Hebben we weer picatures om het topic op te fleuren.
 
Het heeft er ook mee te maken dat er niet veel te doen is hier in de Benelux. Het komt niet veel verder dan een treffen op een grasveld of een onderdelenbeurs. Dat is wel leuk maar niet echt spannend en inderdaad iets voor de wat oudere rjders. En laten we wel wezen, je Engelse onderdelen scoor je ook niet meer op de Vehikel maar op Ebay en Marktplaats.

Ik zou bijv. hier in de buurt ook wel eens op een circuit willen rijden of iets dergelijks. Maar om me nu in te schrijven voor een circuitdag om vervolgens tussen de nieuwe plastic racemonsters te staan zie ik niet zitten.
Het zou leuk zijn om een classics circuitdag te organiseren. Een paar rondes ingedeeld in een aantal verschillende klassen zodat gasten als ik een rondje kunnen rijden en de racers ook.
Maar een circuit afhuren is om te beginnen al onbetaalbaar. Dat zou je met een aantal klassieker clubs moeten doen maar daar is helemaal geen draagvlak voor.

ik weet niet hoelang je al meeloopt in het wereldje, maar wel eens van de Eenhoorn Federatie gehoord? Als ik me niet vergis zoeken ze nog mensen om de racecommissie weer nieuw leven in te blazen. Welke zeer succesvol Engelse racedemo's organiseerde in de jaren tachtig en negentig.
Nu zal het misschien niet meer alleen lukken, maar ik denk dat er best een mogelijkheid tot samenwerking is met bijv. HMV, SAM, CRT etc. Ik zou zeggen leef je uit!
Rij zelf ook bij die clubs en ook bij onze zuiderburen bij de CRMB.
 
Al bijna 15 jaar. Maar met tussenpozen. Met stufi een Engelse klassieker aan de praat houden was lastig. ;)
Ik ken de Eenhoorn federatie. Ze zijn pas weer een paar jaar echt actief toch? Dank voor de tip. Ik zal eens contact met ze zoeken. Dit kan iets heel leuks worden.
 
Al bijna 15 jaar. Maar met tussenpozen. Met stufi een Engelse klassieker aan de praat houden was lastig. ;)
Ik ken de Eenhoorn federatie. Ze zijn pas weer een paar jaar echt actief toch? Dank voor de tip. Ik zal eens contact met ze zoeken. Dit kan iets heel leuks worden.

ik zal je nog wat info geven...er zijn een beetje veel demo-clubjes in NL, zo al de bekende vier: HMV, CRT, SAM en RMM en dan nog een heel stel "exclusieve" team-clubjes die in te huren zijn voor een evenement met een berg van die bler-Hailwood replica's etc. |(
Nou weet ik dat van de grote vier met name CRT en RMM grote problemen hebben om bij sommige evenementen enigszins acceptabele startveldjes in de diverse klasses op de baan te zetten. HMV en SAM hebben daar een stuk minder last van, maar moet zeggen dat veruit de meeste Engelse fietsen bij de HMV rijden.
Dus ja de Eenhoorn-federatie zou eens actief moeten gaan praten met clubs...misschien moet er wel eens een overkoepelend demo/race vergadering worden gehouden. zoals het nu gaat gaan een aantal clubs het met het huidige aantal evenementen niet meer bolwerken.
 
Precies. Races en race demo's zijn heel mooi maar ik heb geen circuit fiets en ik wil niet alleen maar kijken. Het is toch hartstikke leuk om je oude 'sport'motor eens op een circuit open te trekken? Ik heb dat dit jaar voor het eerst gedaan op Cadwell Park en ik heb de smaak te pakken.
 
Het heeft er ook mee te maken dat er niet veel te doen is hier in de Benelux. Het komt niet veel verder dan een treffen op een grasveld of een onderdelenbeurs. Dat is wel leuk maar niet echt spannend en inderdaad iets voor de wat oudere rjders. En laten we wel wezen, je Engelse onderdelen scoor je ook niet meer op de Vehikel maar op Ebay en Marktplaats.

Om de twee jaar is er bij de zwervers in kampen (leuk clubje, kom er al een paar jaar) de engelse dag, dit is dan het eerste weekend van mei, volgende is in 2015. Komen niet alleen maar ouwe knarren, wel gemengd van klassiek met modern.
 
ik zal je nog wat info geven...er zijn een beetje veel demo-clubjes in NL, zo al de bekende vier: HMV, CRT, SAM en RMM en dan nog een heel stel "exclusieve" team-clubjes die in te huren zijn voor een evenement met een berg van die bler-Hailwood replica's etc. |(
Nou weet ik dat van de grote vier met name CRT en RMM grote problemen hebben om bij sommige evenementen enigszins acceptabele startveldjes in de diverse klasses op de baan te zetten. HMV en SAM hebben daar een stuk minder last van, maar moet zeggen dat veruit de meeste Engelse fietsen bij de HMV rijden.
Dus ja de Eenhoorn-federatie zou eens actief moeten gaan praten met clubs...misschien moet er wel eens een overkoepelend demo/race vergadering worden gehouden. zoals het nu gaat gaan een aantal clubs het met het huidige aantal evenementen niet meer bolwerken.

IK persoonlijk vind het jammer dat de crt niet meer kan krijgen, voor mij is de hoge kosten een punt als je maar een paar keer wilt rijden

de rmm is logisch zou ik ook niet bij willen rijden....

ik denk dat bij de sam een gote kans is om daar bij te gaan rijden 750cc mag daar *O*
 
Dat klopt. En dan kijk je onder circuitdagen waar vervolgens het dichtstbijzijnde evenement waar je met je standaard straatmotor terecht zou kunnen op Croix is. .......Noord Frankrijk. Dat is toch jammer?
 
Dat klopt. En dan kijk je onder circuitdagen waar vervolgens het dichtstbijzijnde evenement waar je met je standaard straatmotor terecht zou kunnen op Croix is. .......Noord Frankrijk. Dat is toch jammer?


Tja, is sowieso moeilijk in NL, met slechts 2 permanente circuits - Zandvoort en Assen.

Zoals ik al eerder zei, neem eens contact op met Eenhoorn-federatie.
 
Dat klopt. Het is lastig.

Dat heb ik inmiddels gedaan.
 
Hoi mensen, nog uit de tijd dat ik een BSA m21 had, heb ik nog een magneet-tandwieltrekkertje liggen.
Heeft iemand hier er interesse voor?
 
Leuk topic!
In de custom scene rijden wel veel jonge gasten op engels spul.
Vooral veel Triumps en af en toe een BSA.
Bij de road rocket caferacers club zitten ook aardig wat jonge engels rijders.
Rij zelf op een imitatie engelse twin maar een echte moet er ooit komen. hopelijk voor mn veertisgte, ha!
 
blijft toch wel een dure grap..
net even op marktplaats gekeken.
de goedkoopste Engelse motor nu op marktplaats is deze mooie patina Triumph B200 uit 1937 dubbelpoorts 200cc motorfiets.
Vraagprijs 2500 euro


$%28KGrHqJHJC!FHlyPR0L6BR+7knZ!F!~~60_85.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan