moto guzzi 1000SP naar caferacer

caferacerlemmer

Die hard MF'er
1 apr 2010
340
0
lemmer
Vorige week deze motor opgehaald uit breda om hier de perfecte caferacer van te maken.
even een kleine test laten doen bij VdBWorks .en volgens hem was het blokje goed.
hiervoor had ik een cb 550 opgeknapt.
full
 
Dit is op zich al een bijzonder ding waarin nauwelijks een 100SP te herkennen is. Ben benieuwd naar het eind resultaat. Heb je misschien wat "inspiratie-plaatjes" om aan te geven in welke richting je zit te denken?
 
Mooie basis zeg, ziet er netjes uit! Hier valt enkel maar aan te verbeteren ;) Gelukkig gaat hier geen volledig originele SP onder het mes want daar zijn er helaas niet zo veel meer van. Ik had de mijne nooit weg moeten doen. Ik rij zelf inmiddels geen Guzzi's meer maar ik mis die ouwe italiaantjes nog regelmatig. Ik ga dit topic volgen.
 
Laatst bewerkt:
Wilhelmina daarom heb ik ook weer een guzzi gekocht 6 jaar geleden mijn lemans 2 verkocht en nog steeds spijt van als ik weer zo,n guzzi tegen kom
ter inspiratie hoe hij er uit moet zien
full
 
Wow wat een mooi ding, ook die in het laatste plaatje. Deze ga ik zeker volgen. Komende winter gaat mijn v35 II een cafe racert worden :9~
 
Mooi uitgangspunt voor je project
Ook een mooi voorbeeld om naar toe te werken .
Om je accu mooi weg te kunnen werken zou je de Bosch startmotor moeten vervangen voor een Valeo startmotor die trek nog maar een derde stroom vermogen tegenover de Bosch
waardoor de minimale accu van 24 amp vervangen kan worden voor een 12 amp exemplaar welke je veel makkelijker uit het zicht kan werken
Ik blijf dit volgen en ben benieuwd naar je uiteindelijke resultaat
 
Ik heb in de BMW, ook 1000cc, En een Bosch startmotor. Die start ik heel gemakkelijk met een Kung Long glasvlies accu van 18ah. Die zou je bij de Guzzi onder de versnellingsbak kunnen leggen. Die moderne accu's hoeven namelijk niet meer rechtop te staan.
Bij een Guzzi scheelt het ook enorm als je het startcircuit een eind inkort. Gewoon het BMW schema namaken.
Free Web Hosting - Your Website need to be migrated
 
Dealer , marktplaats, Ebay enz enz
Er schijnt in Duitsland nog een merk te zijn die ook veel minder stroom gebruikt dan de Bosch
Net even gekeken dat andere merk is van Aviamo
Schema's zijn er zat en als je gaat bouwen kan ik er wel een tekenen die aangepast is aan wat je gaat gebruiken
Die aanpassing van Halflive doe ik op elke Guzzi de kabels die er standaard op zit zijn al dun en erg lang .
Net als de voeding voor de koplamp een 2.5mm2 kabel als voeding en schakelen via een relais levert je meer licht op met het standaard spul.
 
Laatst bewerkt:
Dit ga ik volgen. Ik heb een poos terug een frame + blok van een SP gekocht en kan dan mooi inspiratie op doen. Bij mij komt er overigens wel een zijspan aan. Maar eerst een paar andere projecten afmaken.
 
Wat ik zoal nog zoek een paar mooie open dempers die wat omhoog gebogen staan
clipons 35 cm

En natuurlijk een caferacer tank of een V7 tank.
Of een adresje van iemand die tanks maakt.
 
Persoonlijk vind ik die niet bij de vormen van een Guzzi passen maar dat mijn smaak verder is het de vraag of die over je frame gaat passen
Zelf vind ik de wat rondere tanks zoals je op de vroege Honda's en kawa's tegen kwam of die van een Triumph
Zo iets
heroracer1-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
oke die wil ook maar zijn erg prijzig volgens mij kan je deze in schotland kopen?
of heb jij een ander adres.
groet
 
Stond op marktplaats volgens mij nieuwe valeo startmotor te koop voor jou guzzi.
 
ja heb ik gezien deze kost volgens mij 250 EURO

ik zoek eigenlijk eerst de tank zoiets als dit dus als je een adres weet in de buurt
full
 
Ik weet dat rockert caferacer parts in odoornerveen alu tanks verkoopt dus die zou je eens kunnen bellen
En dan hebben we JerryT nog hier op het forum, die woont ook in friesland en die maakt met de hand benzinetanks en frames enz enz.
Heeft een eigen topic in het streetfighter gedeelte van MF
Is alleen ff tydelijk niet via het forum te contacten. Heeft een ban gekregen. Duurt nog 4 dagen als het goed is.
Wel een mooie basis om een stoere caferacer van te bouwen zo'n guzzi en zit een super sound in die dingen.
 
Ik weet dat rockert caferacer parts in odoornerveen alu tanks verkoopt dus die zou je eens kunnen bellen
En dan hebben we JerryT nog hier op het forum, die woont ook in friesland en die maakt met de hand benzinetanks en frames enz enz.
Heeft een eigen topic in het streetfighter gedeelte van MF
Is alleen ff tydelijk niet via het forum te contacten. Heeft een ban gekregen. Duurt nog 4 dagen als het goed is.
Wel een mooie basis om een stoere caferacer van te bouwen zo'n guzzi en zit een super sound in die dingen.

Eventueel heb ik z'n email voor je!
 
Je kunt ook Marcel uit het Suzuki GS450E caferacer topic vragen..maar kijk uit met reclame maken hier....................................................levensgevaarlijk.....................2 weeks onvoorwaardelijk is de consequentie voor veelplegers |( voordat dit dus kan worden aangemerkt moet ik nog 2 merken noemen...AH/ALDI/LIDL/SUPERDEBOER(geen familie overigens)....PFFFFF

Waar je tegenwoordig al niet aan moet denken.....in ieder geval is ergens hier op het forum de perfecte betaalbare tank voor jou te bestellen, volgens jouw specs.
 
Laatst bewerkt:
hallo de foto van hier boven op die cb is van rocket cafe racer parts maar vind de tank toch niet mooi.
misschien kon hij nog aan andere tanks komen maar hoor ik deze week.
 
.......daarom heb ik ook weer een guzzi gekocht 6 jaar geleden mijn lemans 2 verkocht en nog steeds spijt van als ik weer zo,n guzzi tegen kom.....

Herken je hem nog weer terug?
Dit heb ik er van gemaakt.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan