yamaha yzf-r1 2001 start probleem

Vincentaltena

Rookie
23 aug 2013
7
0
Blaricum
Hallo,

Om maar even met de deur in huis te vallen,

Ik heb eindelijk mijn motor kunnen kopen die ik altijd heb willen heben,, na wat slechtere motoren gehad te hebben,
Waaronder een oude suzuki ls650 en een yamaha xz 550

besloten om toch maar iets dieper in de buidel te tasten en een r1 van 2001 te kunnen kopen met 26.000 op de teller,

toen ik de motor kocht, liep hij perfect, reed heerlijk en schakelde perfect,

maar toen ik hem 2 dagen later uit de schuur haalde, moest ik toch aardig doorstarten, voor dat hij eindelijk aansloeg, zeker een minuut,

en eigenlijk word het alleen maar erger,
het gekke is als hij eenmaal gelopen heeft , hij zonder moeite weer start,

nu heb ik vandaag even onder de buddy gekeken, om te kijken hoe oud de accu was,

maar vond ik wat losse draden,

nu is mijn vraag, weet iemand misschien wat dit is, of wat ik mis?


zal even foto proberen te uploaden wat nu nog niet lukt |(
 
Laatst bewerkt:
hier de fotos
full
 
Hallo,

Om maar even met de deur in huis te vallen,

Ik heb eindelijk mijn motor kunnen kopen die ik altijd heb willen heben,, na wat slechtere motoren gehad te hebben,
Waaronder een oude suzuki ls650 en een yamaha xz 550

besloten om toch maar iets dieper in de buidel te tasten en een r1 van 2001 te kunnen kopen met 26.000 op de teller,

toen ik de motor kocht, liep hij perfect, reed heerlijk en schakelde perfect,

maar toen ik hem 2 dagen later uit de schuur haalde, moest ik toch aardig doorstarten, voor dat hij eindelijk aansloeg, zeker een minuut,

en eigenlijk word het alleen maar erger,
het gekke is als hij eenmaal gelopen heeft , hij zonder moeite weer start,

nu heb ik vandaag even onder de buddy gekeken, om te kijken hoe oud de accu was,

maar vond ik wat losse draden,

nu is mijn vraag, weet iemand misschien wat dit is, of wat ik mis?


zal even foto proberen te uploaden wat nu nog niet lukt |(

Als de motor uiteindelijk start, ook al duurt het even, verwacht ik niet dat die losse draden een probleem zijn. De motor doet het immers.

Je zou kunnen gaan zoeken waarom de motor pas na een minuut wil aanslaan.
En natuurlijk uitvogelen waar die draden van zijn, en waarom ze zo zitten.

Vorige eigenaar gebeld?
Schema er bij pakken, en kijken welke het zijn?

Alarm zou goed kunnen.
 
Ze zijn inderdaad nogal kritisch op de chocke. Bij mijn standaard setup hoef ik met warm weer maar een fractie chocke te gebruiken...Te veel en hij start zeer moeizaam. Dan liever iets te weinig.

Ander puntje zouden de bougies kunnen zijn. Hoe oud zijn die?
 
Bedankt voor de reacties:)

De vorige eigenaar wat vragen zal helaas niet meer gaan, die is geëmigreerd.

De bougies zijn nog niet vervangen, dat zal ik van de week even doen

Maar choke zet ik eigenlijk pas aan/open als hij loopt, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Want als ik de choke openzet tijdens het starten gebeurd er nog minder
 
Laatst bewerkt:
En bougies 'even' vervangen zit er niet in. Je moet zowieso een passende bougiesleutel zoeken en daarbij de nodige dingetjes loshalen om er bij te komen. Zoek ook even het aanhaalmoment op in WPH, want op gevoel vast zetten gaat hem met een alu kop niet worden :9

Niet dat het moeilijk is om te doen hoor, maar ik krijg altijd een beetje kriebels van het
'even' willen doen. Gaat bij een niet ervaren monteur gerust één a twee uurtjes inzitten :Y
 
Bedankt voor de reacties..

Ik durf het haast niet te zeggen, maar zo als het er nu uit ziet is het idd m'n eigen schuld omdat ik niet goed met de choke bezig was... Beetje stom van me

Maar in iedergeval bedankt :)

Maar wat de losse draden doen vraag ik me nog steeds af :p
 
En bougies 'even' vervangen zit er niet in. Je moet zowieso een passende bougiesleutel zoeken en daarbij de nodige dingetjes loshalen om er bij te komen. Zoek ook even het aanhaalmoment op in WPH, want op gevoel vast zetten gaat hem met een alu kop niet worden :9

Niet dat het moeilijk is om te doen hoor, maar ik krijg altijd een beetje kriebels van het
'even' willen doen. Gaat bij een niet ervaren monteur gerust één a twee uurtjes inzitten :Y

nieuwe bougies, handvast + een halve slag
teruggeplaatste bougies: handvast + een kwart slag

zo gaat het bij mij al een aantal jaren goed. :)
 
Bedankt voor de reacties..

Ik durf het haast niet te zeggen, maar zo als het er nu uit ziet is het idd m'n eigen schuld omdat ik niet goed met de choke bezig was... Beetje stom van me

Maar in iedergeval bedankt :)

Maar wat de losse draden doen vraag ik me nog steeds af :p

Zie mijn post. Geloof me maar, is een oud alarm. Heb zo op mijn R1 2000 ook m`n spyball doorverbonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan