koppeling r1 2003 afstelling

r1 rolf

Rookie
26 aug 2013
13
0
hilversum
Kan iemand mij wat info geven over het volgende:
in mijn r1 zijn nieuwe koppelingsplaten gekomen door een motorzaak. omdat ik kleine handen heb is mijn koppelingshendel in 6 standen verstelbaar....hij schakelde heel soepel en makkelijk op de kleinste stand. nu met de nieuwe platen kan ik hem niet meer zo dichtbij zetten omdat hij niet meer helemaal ontkoppeld dan en de hendel gaat een stuk zwaarder...maar het moet toch mogenlijk zijn om het gewoon soepel en makkelijk te laen gaan in de kleinste stand??? ook zijn alleen de koppelingsplaten vervangen en niet de tussen platen...is dit normaal????...heb er geen verstand van wil alleen met mijn kleine handen weer snel en soepel kunnen koppelen....ik krijg de indruk de ze zeggen dat het normaal is met nieuwe playen. wie heeft hier verstand van????
 
Kan iemand mij wat info geven over het volgende:
in mijn r1 zijn nieuwe koppelingsplaten gekomen door een motorzaak. omdat ik kleine handen heb is mijn koppelingshendel in 6 standen verstelbaar....hij schakelde heel soepel en makkelijk op de kleinste stand. nu met de nieuwe platen kan ik hem niet meer zo dichtbij zetten omdat hij niet meer helemaal ontkoppeld dan en de hendel gaat een stuk zwaarder...maar het moet toch mogenlijk zijn om het gewoon soepel en makkelijk te laen gaan in de kleinste stand??? ook zijn alleen de koppelingsplaten vervangen en niet de tussen platen...is dit normaal????...heb er geen verstand van wil alleen met mijn kleine handen weer snel en soepel kunnen koppelen....ik krijg de indruk de ze zeggen dat het normaal is met nieuwe playen. wie heeft hier verstand van????
Ik O-)
 
Als het pakket platen dikker is geworden (wat zeer waarschijnlijk is)dan hebben de veren meer voorspanning en gaat de koppeling zwaarder.
 
het is zoals revisie van vering, of een nieuwe achterband, of een nieuwe ketting + kettingwielen : de slijtage gaat zo langzaam dat je het niet merkt, pas als de nieuwe onderdelen erop staan merk je hoe erg het eigenlijk was met de oude.
zelfde met je koppeling : waarschijnlijk gaat ze nu net zoals toen je hem pas had, alleen nu er nieuwe platen in zitten, merk je het verschil.
 
de hendel gaat veel zwaarder zeg je, dan hebben ze er ook nieuwe en misschien ook meteen zwaardere veren in gezet. zit niks anders op dan je kantoorhandjes trainen. aan de bak!
Dat hoeft niet.
Doordat de platen dikker zijn drukken de veren verder in en kost het meer moeite deze van elkaar te drukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan