TDM 850 '91. geen vonk in Luxemburg

TDMblack

Rookie
16 jun 2013
4
0
Hallo,

Ben gestrand met mijn TDM in Luxemburg 2 weekjes terug. Spanningsregelaar kapot en accu opgeblazen. In Sankt Vith (B) een regelaar en accu gekocht en ingezet. Geen vonk meer sindsdien. Wie heeft een idee wat de reden kan zijn van geen vonk. Door voltage bust toch bobine, CDI ofzo kapot? Wie heeft een idee...

Grt Ben
 
Toevallig toch niet de kill-switch op "off" staan, hè :P

Als je wel normaal spanning hebt op alle andere componenten dan zou ik eerst eens gaan kijken/meten naar/bij de CDi tijdens het starten.

Sowieso niet onverstandig om je gehele laadsysteem eens door te lichten, te beginnen bij de dynamo. Een SR + Accu gaan niet spontaan gelijktijdig stuk.
 
Laatst bewerkt:
Als de defecte regelaar de accu heeft opgeblazen, dan bestaat er de kans, dat de elektronica een veel te hoge spanning te verduren heeft gehad. Maar controleer eerst ook eens de hoofdzekering, je zal niet de eerste zijn, waarbij een defecte sr ook de hoofdzekering heeft laten klappen.
 
Nou de switch knop staat in de goede stand, Alles vervangen dus een aanrader. CDI ga ik dan toch nog maar eens doormeten. wat een gedoe zeg. Heb hiervoor een R1 gereden uit 2002. 6 jaar gehad en echt nooit iets aan gehad..behalve het onderhoud dan, haha. Dank voor de reacties en mocht er nog een ander iets te binnen schieten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan