Engelse klassiekers

full

Even het topic opvrolijken met een plaatje van mijn engelse koffiemolentje langs de Loire nabij Saumur.
Dit was vlak voordat de hel losbarstte en ik er bijna letterlijk wegspoelde :X
 
Laatst bewerkt:
En hier nog een plaatje van hoe mijn AJS eruitzag toen ie nog in elkaar zat.
full

Inmiddels zit ie alweer een heel eind in elkaar hoor en ik zal daar ook nog maar eens een plaatje van moeten schieten.
 
Je ziet de bui idd hangen. Mooie plaatjes!
 
En als je in Engeland bent moet je natuurlijk zo'n foto maken.

full
 
Een paar jaar geleden had ik een zeer goede 3ta te koop, helemaal origineel, wel 12V, wilde er 1250 voor, heb er erg lang voor moeten leuren, dus deze prijs vind ik erg dapper.. of de lekbak die je er bij krijgt moet stiekum van goud zijn..
 
Als je bedenkt dat je een bmw K100 die het altyd doet en waar je niet aan hoeft te sleutelen voor een paar 100 euro koopt dan vind ik bijna 2000 euro voor zo'n engels geval een boel geld.
Starten is lastiger. zit niet veel gang in, rijd je niet zo maar ff een paar 100km op 1 dag mee enz enz.
Het moet wel echt je liefhebberij zijn om op zo'n engels geval te willen rijden en die groep is niet zo heel groot.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat het niet altijd om, voor het altijd starten, confortabel lange stukken rijden en en genoeg vermogen heb ik ook een engelse motor alleen dan wat nieuwer. Trouwens bij ons in de club is er iemand met een 750 commando van '72, die start altijd met 1 trap, lekt niet, ik moet serieus moeite doen om hem bij te houden met een nieuwere motor en hij gaat er gewoon mee op vakantie.
Daarnaast is het vaak gewoon een gevoel wat je hebt. Naar mijn mening heeft het gewoon meer, je ziet ze net overal meer staan, het heeft meer karakter dan de gemiddelde moderne motor, en dan bedoel ik niet alleen de japaners.

Trouwens, wat wij met die engelse motoren hebben, hebben andere weer met duitsers, italianen of japaners, dat is gewoon het stukje gevoel
 
Tis leuk voor erbij maar ja dan moet je portemonnee dat wel toe laten he.
 
LOL!

Ik heb een jaar op een Honda CB550 woonwerkverkeer gedaan en dat ding was ook zeker niet perfect en al helemaal niet te vergelijken met een BMW K of een BMW R1100S waar ik nu al jaren dagelijks op rij. Een BMW is technisch superieur aan elke andere klassieker. Met die visie kun je lekker makkelijk elke klassieke motorfiets, ongeacht het merk, de grond in stampen. Kom op man.
 
Laatst bewerkt:
Ehm, mag ik nog opmerken dat een 3ta een zeer comfortabel toermotortje is.., start ook altijd, degelijk blok(onderblok van een 500) je doet alleen wat langer over die 100km, nou wat is dat errug.. :N
 
Ik kan makkelijker een hele dag op mijn Matchless rijden dan op heel veel moderne motoren. De zitpositie van het ding is uitstekend.
Voor de prijs van 2 nieuwe banden op een moderne motor, kan ik van mijn matchless bijna het hele blok reviseren.
De gangbare slijtage onderdelen zijn vergeleken met moderne motoren echt vele malen goedkoper.
En dan had ik het nog niet over het benzineverbruik van 1 op 30 gehad. *D
 
Sow, die Trident van mij doet rond de 1:10.
 
Ik vind de "te duur" discussie maar een rare... 2500 euro is gewoon weinig geld voor een motor. Hele volksstammen (en dan vooral de jonge mensen) rijden wel op een recente R1 of iets anders dat in de richting van of over de 10k euro gaat. Tuurlijk is het lastiger om een oldtimer te blijven rijden want je moet er vaker wat aan doen en onderdelen zijn vaak lastiger te krijgen. Maar dat zou onderdeel van de charme moeten zijn. Ik geloof er niets van dat een moderne motor echt heel veel goedkoper is om te rijden. Denk alleen maar eens aan die dure banden die maar 5-8k mee gaan
 
Ik vind de "te duur" discussie maar een rare... Ik geloof er niets van dat een moderne motor echt heel veel goedkoper is om te rijden.

Èn..je hebt geen afschrijving die je op een modern pK-kanon wel hebt...
Als ik soms hoor wat modenrijders in het voorjaar voor een beurtje aftikken, daar kan ik wel een jaartje of wat voor "oud-lijk"-rijden...
Dan neem ik het ongemak van het 'zie tijdens een rit in de Eiffel maar eens aan een set contactpunten voor zo'n oud beestje te komen' maar voor lief, hoe shit het ook kan zijn.
 
LOL!

Ik heb een jaar op een Honda CB550 woonwerkverkeer gedaan en dat ding was ook zeker niet perfect en al helemaal niet te vergelijken met een BMW K of een BMW R1100S waar ik nu al jaren dagelijks op rij. Een BMW is technisch superieur aan elke andere klassieker. Met die visie kun je lekker makkelijk elke klassieke motorfiets, ongeacht het merk, de grond in stampen. Kom op man.


tja, maar zo'n BMW heeft nou net, precies zoals al die japanners, totaal geen karakter... :]
saai en kleurloos, 't is net een Astra. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan