Voorvork lekt?

Silfer

Rookie
11 jul 2013
25
0
Hee iedereen,

Ik neem al sinds een paar weken waar dat er uit de linker stang van de voorvork op de plek waar het rubber zit zich vocht bevindt. Dit is enkel links, rechts tref ik dit nooit aan. Als ik mijn vinger er langs haal, lijkt het op vies water, maar niet direct op zwarte olie. Echt als water waar wat troep in zit.

Is dan de keerring kapot?
 
Nope.

Vloeibaar Helium (bijvoorbeeld) is nog steeds een Edel/Inert gas :P

Leuk spul :) Lichter dan "lucht" en toch blijft de vrachtwagen op de weg _O- Koud, hè :+

Toch yep .....
Helium is een element en zoals vele elementen zijn er 3 verschijningsvormen .... vast, vloeibaar en gasvormig. Deze veschillende verschijningsvormen zijn afhankelijk van temperatuur en druk .....
Helium onder hoge druk samengepest wordt vloeibaar en dus een vloeistof .....
Water is een bekend voorbeeld ..... We kennen het allemaal in de drie bekende vormen.
 
Maar dan nog blijft Helium een "Edel GAS" en wordt 't nooit een "Edel-Metaal" (Bijvoorbeeld).

Aggregatie toestanden v.s. benamingen (scheikunde/periodiek systeem). Er zijn overigens meer dan 3 vormen qua aggregatie, plasma is een vierde vorm... en er zijn er meerdere te benoemen.

[edit]Een NL. WIKI artikel[/edit]. Maar dat mag je aanvullen als je denkt dat het niet klopt.
 
Laatst bewerkt:
Hee iedereen,

Ik neem al sinds een paar weken waar dat er uit de linker stang van de voorvork op de plek waar het rubber zit zich vocht bevindt. Dit is enkel links, rechts tref ik dit nooit aan. Als ik mijn vinger er langs haal, lijkt het op vies water, maar niet direct op zwarte olie. Echt als water waar wat troep in zit.

Is dan de keerring kapot?
Ik denk idd dat het supergekoeld vloeibaar helium onder hoge druk is :Y
 
Ik denk idd dat het supergekoeld vloeibaar helium onder hoge druk is :Y

Ik hoop dat iedereen hier wel ziet dat m'n antwoord qua Helium en aggregatietoestanden alleen maar een reactie was op de reactie van Mark-J, hè ...

_O-

Een lekkende keerring van een poot in je voorvork moet je gewoon vervangen, samen met die van de andere voorpoot.
 
Laatst bewerkt:
Maar dan nog blijft Helium een "Edel GAS" en wordt 't nooit een "Edel-Metaal" (Bijvoorbeeld).

Aggregatie toestanden v.s. benamingen (scheikunde/periodiek systeem). Er zijn overigens meer dan 3 vormen qua aggregatie, plasma is een vierde vorm... en er zijn er meerdere te benoemen.

[edit]Een NL. WIKI artikel[/edit]. Maar dat mag je aanvullen als je denkt dat het niet klopt.

nog eentje dan .... kwik!
een metaal en toch vloeibaar

helium is idd een edel gas .... de gasvorm van helium is gedefinieerd onder "normale" omstandigheden (20gr C onder normale luchtdruk 1000mbar).

Metaal is een groep elementen/legeringen en geen verschijningsvorm.


Maar we dwalen nu wel heel ver van een voorvorkkeering af ...... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan