Vespa 300 GTS motorscooter trilling bij hoge snelheid

bassiemania

Rookie
4 sep 2013
1
0
Hallo,

Ik ben absoluut geen techneut maar zit wel een vraag mbt het bovenstaande.
Ik rijd op de snelweg en dan bij hoge snelheid plus minus 110-120 gaat de scooter om de 2sec of iets minder trillen. Het lijkt van voor te komen maar ik kan het niet echt goed plaatsen.
Hele lichte snelle trilling.....gaat wel in tempo continu door...dus wel...ff niet....en dan weer wel.

Scooter is hagelnieuw 3000 km gereden....wie o wie kan mij verder helpen

vrg Bas :)
 
Na te kijken :
- zitten alle bouten goed vast (stuurhuis, wielen, remblokken, remschijven, enz), dat moest normal allemaal bij levering goed nagekeken zijn. (anders zeker op 1000 km).
- kijk je banden goed na, misschien is er iets beschadigd of zit er iets in (stuk glas of zo)
- trillingen op snelheid kunnen ook voortkomen van niet goed uitgebalanseerde wielen (best even bij je dealer binnenspringen om dit te laten nagaan)( je zal niet de eerste zijn die een nieuwe scooter heeft met een slecht uitgebalanseerd wiel, ik heb dat hier nogal gelezen)
Je probleem moet normal onder garantie kunnen opgelost worden als deze zo nieuw is.
Veel succes.
;)
 
Voordeel van hagelnieuw is juist dat je bij dit soort problemen niet zelf hoeft te gaan rommelen.
Gewoon bespreken met de motorzaak waar je de scoot vandaan hebt.
 
Die resonantie kan je bij ééncilinders vooral hebben aan lage snelheid (<50 km/u), mag je zeker niet hebben op hogere snelheid (citeer : 110-120km/u). Ik kan je daar niet bij bijtreden, sorry.
Maar Bas, je moet wel iets duidelijker zijn. Is het een trillend geluid of is het een trillende motor en voel je dit dan ook aan je stuur ? Als het een trillend geluid is, doe je best alles eens open, misschien een onderdeel (schroef, of schroefklipmoer) die losgekomen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan