Kawasaki kl 250

3 sep 2013
1
0
Hey jongens ik ben nieuw hier ben ook nog niet zo uod:P 17 om precies te zijn.

Ik heb laatst een kawasaki kl250 gekocht met defecte ontsteking:( nou zag ik dat er een cdi op zit en dat op het cdi en de bobine een mitsubishi logo staat dus ik vermoed dat dat niet origineel is verder zit de aan uit knop niet aangesloten eigenlijk is niks aangesloten behalve de ontsteking maar hij vonkt niet en kom er ook niet verder mee

Nou is mijn vraag kan iemand een schema maken met hoe je alleen de ontsteking aansluit?

En met mijn brommers waar ik ook veel mee bezich ben heb je veel zorten "inner rotors" die gewoon compleet met bobine en cdi werken zonder kabelboom oidergelijks is dat er ook voor viertakt? En die passen:P

Groetjes laurens
 
Mitsubishi is (waarschijnlijk/vrijwel zeker) gewoon origineel..

Die speciale ontstekingen zijn er misschien wel, maar niet voor dingen als een KL250. Die brommer was gewoon een straatmotortje (Z250) met een hoger stuurtje en een beetje offroad looks. Als het er al zou zijn is het het zeker niet waard om in dat ding te bouwen.

Er zwerft hier wel ergens (bij brikken en klassiekers geloof ik) een minimaal aansluitschemaatje rond. Maar het is niet veel anders dan bij je brommer hoor.
 
Een bromfiets ontsteking voor een tweetakt heeft geen vervroeger, dat werkt niet op een viertakt.
De CDI is een simpel ding, een paar spoeltjes. Vaak is alleen een soldeerpuntje losgebroken. Met wat peuteren en solderen kan je hem weer maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan