Scott Redding topic

En nog een Nederlands tintje, Jasper en Scott trainen, slapen en reizen vaak samen. :)

full


2012: Jasper Iwema interviewt Scott Redding.
 
Heb niet zoveel met Redding, maar kan niet ontkennen dat hij enorm is gegroeid afgelopen jaar! Hij heeft ook een mooie "elbow" style :Y Ik hoop.dat hij het volgend jaar goed kan vinden met de nieuwe RCV1000R.

Ikzelf ga volgend jaar meer duimen voor Nakagami! *O* Het wordt tijd voor een nieuwe Japanner....
 
Mooi die vriendschap tussen Redding en Jasper en het laat zien dat Jasper een graag geziene gast is in de paddock en er in die zin gewoon echt bij hoort!
 
Ja heel mooi zo'n ontspannen en echt moment.
Soms vergeet je even de mens achter de coureur. :}
 
Heb niet zoveel met Redding, maar kan niet ontkennen dat hij enorm is gegroeid afgelopen jaar! Hij heeft ook een mooie "elbow" style :Y Ik hoop.dat hij het volgend jaar goed kan vinden met de nieuwe RCV1000R.

Ikzelf ga volgend jaar meer duimen voor Nakagami! *O* Het wordt tijd voor een nieuwe Japanner....

toch zie ik Redding kwa niveau vergelijkbaar met smith, maar miss ligt motogp hem wel veel beter ook ivm zijn lengte, zou kunnen.

Jaja! Nakagami bewonder ik ook :Y eindelijk weer eens een jappaner met veel talent en potentie, waren trouwens al geruchten dat ie volgend jaar al naar de Motogp zou verhuizen :?

@graaffie: als hij de sterren van de hemel rijd en zoals marquez nu doet vaak wint van pedrosa zou ik er totaal vrede mee hebben dat hij zijn plek zou innemen.
 
toch zie ik Redding kwa niveau vergelijkbaar met smith, maar miss ligt motogp hem wel veel beter ook ivm zijn lengte, zou kunnen.

Jaja! Nakagami bewonder ik ook :Y eindelijk weer eens een jappaner met veel talent en potentie, waren trouwens al geruchten dat ie volgend jaar al naar de Motogp zou verhuizen :?

@graaffie: als hij de sterren van de hemel rijd en zoals marquez nu doet vaak wint van pedrosa zou ik er totaal vrede mee hebben dat hij zijn plek zou innemen.


Vergelijkbaar met Smith is wel bijna een belediging, zeg nou zelf. ;)
Ik weet dat Smith niet alles kon in de Moto2 dankzij dat frame, maar Redding is toch echt wel een paar slagen beter dan Smith gezien de resultaten

Nakagami zie ik nog niet snel een zitje krijgen in de MotoGP, of hij moet volgend jaar ineens zadelvast worden. :P
 
Vergelijkbaar met Smith is wel bijna een belediging, zeg nou zelf. ;)
Ik weet dat Smith niet alles kon in de Moto2 dankzij dat frame, maar Redding is toch echt wel een paar slagen beter dan Smith gezien de resultaten

Nakagami zie ik nog niet snel een zitje krijgen in de MotoGP, of hij moet volgend jaar ineens zadelvast worden. :P
Is volgens mij al bevestigd dat 'ie gaat hoor. Op een productie Honda in een nieuw te vormen team onder leiding van Tadiyuki Okada. Die heeft nu een team in de Moto2 met Yuki Takahashi en volgens mij stapt dat team dus over naar de GP's.
 
Morgen gaat Casey de productie Honda testen :] ...voor Scott...kan ie gelijk vooraan meedraaien volgend jaar ;)
 
Vrij frustrerend vind ik het! Scott is ook al zon opdondertje; loopt zo onder mn oksel door maar ze zijn niet bij te houden!
 
Is volgens mij al bevestigd dat 'ie gaat hoor. Op een productie Honda in een nieuw te vormen team onder leiding van Tadiyuki Okada. Die heeft nu een team in de Moto2 met Yuki Takahashi en volgens mij stapt dat team dus over naar de GP's.


Nou dat vindt ik wel een erg rare keuze, beetje overhaast. ;)
Vorig jaar reed hij amper in de top 10, nu heeft hij dit jaar wel progressie (snelheid) laten zien, maar hij is nog verre van constant.
Lijkt me verstandiger dat hij volgend jaar de Moto2 titel probeert te pakken en dan doorstroomt. Goed voor het vertrouwen etc.
Zal wel liggen aan de Jappaners die verlangen naar succes, maar dan is dit niet bepaald de manier om dat te gaan krijgen.
 
Ik kende Scott eigenlijk nog niet, gewoonweg omdat ik niet alle klassen volg. Begin juli heb ik hem op Spa zien rijden. Hij had de eer om op de RGV500 Suzuki met #34 te mogen rijden en zei er oa. dit over:

Op de ex-Kevin Schwantz Suzuki RGV500 uit 1994 vermaakte de 20-jarige Brit zich uitstekend. “De machine stuurt als een 125 cc-racer, maar hij blijft maar gaan in de zesde versnelling”, glom Redding, kopman van het Belgische Marc VDS Racing Team. “Ik was nog niet eens geboren toen Kevin hiermee racete en daarom is het voor mij super om er nu op te mogen rijden. Waarom halen ze deze motoren niet terug? Ik voelde me meteen op mijn gemak op de machine. Ik heb zelfs mijn elleboog tegen het asfalt gedrukt.”

Sinds die tijd ben ik "fan" :Y
 
Laatst bewerkt:
Kon het niet meer aanzien dat er nog altijd geen Scott Redding topic was dus start hier maar zelf eentje.

[afbeelding]

Personal:
Scott Redding
Date of Birth: 4 January 1993
Height: 185cm
Weight: 70kg
Place of Birth: Quedgeley, United Kingdom
Home Town: Zurich, Switzerland
Marital Status: Single
Favourite Food: Pasta
First Race: Minimoto race in 2001 age 8
MiniGP race in 2004 age 11
Calypso Cup 80cc age 12
GP125 age 13
First Win:
Minimoto age 8
MiniGP age 11
Calypso Cup 80cc age 12
GP125 MRO age 13

Interests/Hobbies: MX, Enduro, MTB, Snowboarding
Website: www.scottredding45.com
Twitter: @Reddingpower

Career Highlights
2012: 3rd Moto2 Le Mans
2nd Moto2 Silverstone
3rd Moto2 Assen
3rd Moto2 Aragon
5th Moto2 World Championship
2011: Moto2 World Championship
2010: 8th - Moto2 World Championship
2nd - Australian Grand Prix
3rd - Indianapolis Grand Prix
2009: 125cc World Championship
3rd - 125cc British Grand Prix
2008: 125cc World Championship
1st - 125cc British Grand Prix
125cc Rookie of the Year
2007: 2nd - CEV 125cc Championship
3 race wins during season
2006: MotoGP Academy
7th - 125cc CEV Championship
1 podium finish during season
2005: 1st - 80cc Calypso Cup (Spain)
Won all six rounds
2004: 1st - MiniGP 50 British Championship

Career Summary
Scott Redding follows in the footsteps of countryman and fellow MotoGP Academy graduate Bradley Smith in showcasing his talents on the world stage, having enjoyed success on a national level in his homeland of Britain and Spain. The teenager began racing in the British Minimoto Championship in 2001 aged just eight years old.

A switch to Metrakit bikes saw him win the MiniGP British Championship in 2004, an achievement followed up by victory of all six rounds of the Spanish Calypso Cup 80cc series. Picked up by the Red Bull MotoGP Academy project in 2006, Scott cut his teeth in 125cc racing with participation in the CEV Buckler 125GP series in Spain, finishing seventh overall and attracting the interest of BQR Blusens Aprilia. His sophomore year in the Spanish Championship saw him taking second place after winning the last three races of 2007, leading to the team giving him the opportunity to ply his trade in the World Championship in 2008.

Scott made history in June 2008 in front of a delighted Donington crowd as he became the youngest rider of all-time to win a Grand Prix race (aged 15 years and 170 days), taking the record from Marco Melandri who had held it since winning at Assen in 1998. The victory also made him the first British rider to win in the 125cc class since Chas Mortimer at the Spanish GP at the Jarama in 1973 and the first British rider to win a GP in any class since Jeremy McWilliams won the 250cc race at Assen in 2001.
Scott was the 2008 125cc Rookie of the Year, finishing 11th overall and earning himself a factory bike for 2009 as he continued with the Blusens Aprilia team through a difficult season.

2010 saw him riding for the Marc VDS Team in Moto2. It was a challenging season, though he made great progress – particularly in the latter half of the year, and also in spite of the tragic events in the Misano race that could have crushed a lesser rider. His comeback was remarkable and he finished the year 8th in the overall championship standings with two admirable podiums under his belt and pretty much universal praise from fans and pundits alike for his racing skills and adaption to the new formula – and also his astonishing strength of character.
2011 was supposed to be the breakthrough year for Scott, the year when everything came together and he battled for the championship title. Unfortunately, it didn't work out that way, as problems with the 2011 Suter chassis effectively ended his championship challenge before it had even begun.

In 2012 Scott enjoyed his best season in Moto2 to date, racking up four podium finishes on his way to fifth in the championship, despite giving away around 20kg to his main rivals.



wiki: Scott Redding (Quedgeley, 4 januari 1993) is een Engels motorcoureur die uitkomt voor het Belgische Marc VDS Racing Team in de Moto2 klasse. Hij rijdt een Suter frame. Op 22 juni 2008 werd hij met vijftien jaar en 170 dagen de jongste winnaar van een Grand Prix ooit. Hij deed dit in zijn thuis-Grand Prix in Donington in de 125 cc-klasse.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


very nice :P
 
Is volgens mij al bevestigd dat 'ie gaat hoor. Op een productie Honda in een nieuw te vormen team onder leiding van Tadiyuki Okada. Die heeft nu een team in de Moto2 met Yuki Takahashi en volgens mij stapt dat team dus over naar de GP's.

Van Honda moet hij nog een jaar in de moto2 blijven!
 
Dat ving ik vorige week ergens op. Hij wou inderdaad met het team van Okada naar de Motogp, echter wil Honda hem nog een jaar in de Moto2 hebben. En je weet, Honda bepaald!
Denk dat dat ook eigenlijk wel de juiste beslissing is. :)
 
Mooi dat zo'n opmerking van een Pedrosa fan afkomt _O-

hoezo? ik mag dat toch denken, Pedrosa speelt volgens jou dus niks klaar in de Motogp? jaren lang Titelkandiaat, weet ik hoeveel podiums... Titel ontbreekt idd. :/ als Redding dat niveau haalt van pedrosa petje af dan voor hem.
 
Heel jammer dit....had nog spannend kunnen worden -O- pffff

En die Pol... die heeft een lol... B| grrrr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan