De Optimate 4 Dual, op motor zonder CAN bus

area

MF'er
19 nov 2008
115
0
Hallo Allemaal,

Sta op het punt een Optimate 4 Dual tekopen voor mijn r6 uit 99.

Is deze gewoon dezelfde als de normale Optimate 4, als ik hem op mijn motor gebruik.

Of moet ik toch de Optimate 3+ kopen?

Alvast bedankt
 
Je moet het maar even weten, maar wetend dat BMW het gebruikt kom je via Google op het volgende:

Single Wire System - Wikipedia

"SWS staat voor: Single Wire System.
Dit is een systeem van sommige BMW-motorfietsen waarbij meerdere elektrische signalen door één draad gaan en waarbij verschillende systemen hun eigen signalen uit deze draad oppikken. Hierdoor is een uitgebreide kabelboom niet meer nodig. Het werd geïntroduceerd op de BMW R 1200 GS (2004), maar het werd eerder gebruikt in (dure) auto’s. Ook wel Controller Area Network (CAN)-bussysteem genoemd. Elk gestuurd signaal wordt herkend aan een ID die meegestuurd wordt over de CAN-bus."

Volgens mij zijn er ondertussen steeds meer motoren die dit beginnen te gebruiken?
 
Disulphate function has a voltage limit to 16V, but if the battery is very sulphated the charger raises the voltage to 22V!~[/u] ~Tec Mate argues that there is any problem for the vehicle electrical system therefore they have current limit.
If the charge current is <0,1A max voltage be 22V, and if >0,1A voltage be 16V. But if the resistance be lower in the battery during charging, can charge current be 0,2A @ 22V.
It is highly uncertain if that is safe enough for the electronics in the vehicle.


Lekker stukje automatische vertaling :P

Maar het komt er op neer dat de Optimate detecteert of de accu nog is aangesloten op het voertuig of niet. Als de accu nog gewoon is aangesloten beperkt ie de spanning om mogelijke schade aan de electronica van het voertuig te voorkomen. Staat de accu los dat piekt ie op de volle 22 volt.

Oftwel: als je vermoed dat je accu gesulfateerd is deze loskoppelen van de motor voor je de Optimate aansluit. Dan kan ie namelijk effectiever de-sulfateren.
 
Even oud topic kicken...

Maar zit er nu verschil in de Optimate 4 en Optimate 4 Dual? Of is dat alleen dat extra stekkertje?

Hoe zie je dus of je een dual of een gewone 4 koopt?


(Edit: Ah, paar topics verder staat dat er op bij de dual "DUAL PROGRAM" op zal staan.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan