Yamaha r6 slaat af

Styler

Rookie
1 mrt 2010
3
0
Den Haag
Hallo,

Ik heb het probleem met mijn r6 uit 2000 dat hij soms nadat hij een beetje warm is gelopen uitslaat in lage toeren of dat deze ineens niet meer boven de 1.000 toeren uitkomt.

Ik heb ook als ik een stukje gereden heb (zonder problemen) en hem na een aantal minuten weer start en wil wegrijden dat hij ook op de 1000 toeren blijft hangen.
Dit is dan met een beetje of volgas daar zit geen verschil in.
Als ik het gas dan loslaat slaat hij uit.

Ik heb bij een motorzaak het volgende laten doen:

- nieuwe accu
- brandstofpomp en elektrisch systeem doorgemeten, gaven volgen hun geen problemen
- alarm laten weghalen (deze zou misschien storingen geven)
- carburateurs laten reinigen
- oliefilter vervangen
- luchtfilter laten schoonmaken
- bougies vervangen
- olie vervangen
- koelvloeistof vervangen

volgens de vorige eigenaar zoude de kleppen een paar duizend kilometer voordat ik hem kreeg zijn nagekeken en hoefde niet gesteld te worden.

km stand is rond de 52.000

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of welke richting ik zou moeten zoeken??
 
Trek de carterontluchting eens los en kijk of hij dan beter gaat lopen en of er rook uitkomt.

Zo ja: ga maar eens compressie meten.. ben bang dat het dan de welbekende afbrokkelende cilinderwand is (en dus einde verhaal).
 
Laatst bewerkt:
daarvoor had hij het ook maar het is de ene keer wel en de andere keer niet maar garantie zit er dus niet in.
Ik zal even kijken hoe het zit met de carterontluchting en of ik hem ergens door kan laten meten.
thx
 
De Throttle Position Sensor (TPS) levert nog wel eens problemen op bij de nieuwere R6 ('03-0'5). Maar misschien ook bij het model ervoor? In ieder geval komen de symptomen me wat bekend voor. Loopt de motor ook onregelmatig stationair? Dwz. dat hij 1000rpm draait en dan ineens eventjes op 1500rpm gaat lopen en daarna weer terug loopt? Dat zou ook een indicatie zijn.

Wat ook kan zijn is dat de bougiedoppen vervuild zijn. Misschien zijn die niet schoongemaakt bij het vervangen van de bougies. Ze zijn vervuild als er van dat bruine stof in zit. Dat zijn voornamelijk geroeste metaaldeeltjes.

Je kan de bougiedoppen met een beetje siliconenspray schoon proberen te maken, al dat bruine stof er af.

En de contactjes van de doppen met wat contactspray schoonmaken. Onderste stuk rubber er af zodat je bij de gaatjes kunt die op de bougie gaan. Beetje contactspray spuiten in dat gaatje, even een minuutje of wat wachten, en dan de contactspray er weer uit poetsen met de punt van een doekje. Herhalen totdat je binnenin het gaatje de contactjes weer ziet glimmen.

De TPS zou je met contactspray schoon kunnen proberen te maken: How to Clean TPS 03-05R6 06+ R6s - Yamaha R6 Forum: YZF-R6 Forums. Maar dat is wel een handleiding voor een '03-'05 R6.
 
Terug
Bovenaan Onderaan