Remmen ontluchten

Dennis1104

Rookie
2 sep 2013
4
0
Krijg mijn voorste remmen niet ontlucht van mijn gsx r 600

Bouwjaar 2000.

Iemand ervaring hiermee.
Heb alles al ontlucht via het nippeltje.

Alvast bedankt.
 
Zeker lekker geklust, maar het nadeel met dit soort systemen (gebaseerd op onderdruk), is dat je bij een los gedraaide nippel altijd lucht via de schroefdraad van de nippel naar binnen zuigt (hoe weinig ook).
Bij een systeem gebaseerd op overdruk zul je ook lekkage langs het schroefdraad krijgen, maar nu komt er vloeistof (en lucht wat er nog in zit) uit ipv dat er lucht in gaat.


:^


Ik gebruik er een oude oliesnip voor met een slang er aan, daar kan genoeg vloeistof in om het hele systeem te vullen.
 
Zeker lekker geklust, maar het nadeel met dit soort systemen (gebaseerd op onderdruk), is dat je bij een los gedraaide nippel altijd lucht via de schroefdraad van de nippel naar binnen zuigt (hoe weinig ook).
Bij een systeem gebaseerd op overdruk zul je ook lekkage langs het schroefdraad krijgen, maar nu komt er vloeistof (en lucht wat er nog in zit) uit ipv dat er lucht in gaat.


dan doe je een beetje vet op de schroefdraad van je remnippel.
en als je vet in de buurt van je rem vloeistof eng vind, gebruik je dat vet waar je je rem zuiger mee moet insmeren voor je die monteert.

verder snap ik niks van ontluchtings problemen. tankje zit hoog, nippels zitten laag, je zou denken, gaat bijna vanzelf.
 
dan doe je een beetje vet op de schroefdraad van je remnippel.
en als je vet in de buurt van je rem vloeistof eng vind, gebruik je dat vet waar je je rem zuiger mee moet insmeren voor je die monteert.

en als je zelfs dat niet vertrouwd, draai je gewoon de nippel er even uit en doe je er teflon rond ;)
 
Laatst bewerkt:
dan doe je een beetje vet op de schroefdraad van je remnippel.
en als je vet in de buurt van je rem vloeistof eng vind, gebruik je dat vet waar je je rem zuiger mee moet insmeren voor je die monteert.

verder snap ik niks van ontluchtings problemen. tankje zit hoog, nippels zitten laag, je zou denken, gaat bijna vanzelf.
Nippels zitten inderdaad laag, daardoor moet je de lucht tegen de zwaartekracht in door de leidingen pompen. Dus je pompt met de remhendel, lucht gaat met de vloeistof mee naar beneden. Hendel los, vloeistof staat stil, lucht gaat weer naar boven.
Het is maar net wat sneller gaat, daarom gaat het soms makkelijk en soms moeilijk.

Beetje vet op het schroefdraad werkt ook inderdaad. Zo zijn er veel methoden te bedenken.
 
Ik doe het inderdaad zoals red force

twee flesjes remvloeistof slangetjes erin nippels open zorgen dat er boven in het bakje op je stuur vol is en vol blijft dan knijpen knijpen knijpen in je handrem potje in de gaten houden

nippels dicht en je bent klaar tot het merk teken stuur potje vullen rubber en dop erop

nachtje tyrep om je handvat en dicht geknepen remhendel volgende dag heb je alle lucht boven in

kan je nog een keer ontluchten maar is meestal niet nodig succes
:o
 
Krijg mijn voorste remmen niet ontlucht van mijn gsx r 600

Bouwjaar 2000.

Iemand ervaring hiermee.
Heb alles al ontlucht via het nippeltje.

Alvast bedankt.
heb zelfde motor gehad,

Probeer alles te onluchten en ik neem aan dat je nu wel druk hebt maar gewoon nie genoeg ...

haal je remklauw los van de pot. draai hem een beetje en duw de zuigers helemaal terug, (potje moet niet te vol zitten dan he anders loopt ie over. ) weer beetje draaien en doen dat al het eventuele lucht nog naar het nippeltje kan stromen. doe dit ook voor je andere klauw.

terug monteren en opnieuw ontluchten.

er kan wel is wat lucht zitten bij de zuigertjes wat gevangen zit.

als laatste wat uik wel is doe is gewoon beetje tikken tegen de stale remleidingen.

nachtje weg zetten met ty wrappi om de remhendel en dag er na weeg ontluchten kan ook nog. teven rustig vloeistof schenken dat je geen lucht in klopt bij vullen van de rempot
 
Terug
Bovenaan Onderaan