DUCATI CAVALIERE NERO

6 sep 2013
42
0
Hoi,

ik ben vooral research aan het doen en daar hier veel technici komen wil ik het volgende aan jullie voorleggen. Is het een onmogelijke opgave om dit te realiseren (ongeveer hetzelfde)?. daarbij aangevend dat ik zelf niet technisch ben, in mijn omgeving wel wat handigheid zit en ik ook wel wat wil uitbesteden zeg maar. helemaal weg van deze duc custom. Ik heb zelf JvB moto al diverse keren gemaild maar geen reactie. Ik hoor het graag!


full
 
moet niet eens zo duur zijn denk ik. Maar dan moet je wel je handen uit de mouwen steken.
 
Ff kijken,
Ik zie dat er idd aan geld aardig wat in zit.
Volgens mij is het een supersport frame welke aangepast is bij het subframe gedeelte.
Daarnaast een op maat gemaakt uitlaatsysteem, andere velgen, koplamp en bovenste kroonplaat aangepast voor een stuur. De tank is op maat gemaakt.. Daar zitten al best wat uurtjes in.
Al met al best veel maat werk, of als je handige vrienden hebt veel werk voor je maten ;)
 
Dit zijn de intressante projecten!Zeker een less is more fiets. *O*
We zijn benieuwd. :+
 
Dat zou mooi zijn ja! :+
Hij staat er nu zo bij,toch weer net effe anders.Niet dom gaan nabouwen. :X
full
 
Die keus heeft de baas al gemaakt en zo'n plank is mijn ding ook niet nee maar hij was vrij duidelijk wat die wilde dus die lullen wij niet meer om,dat lukt mij zelfs niet. :N
 
Fiets word morgenmiddag uit Friesland opgehaalt,was een mooi klusje en succes met de afbouw! O-)
Oant moan. :W
 
Laatst bewerkt:
Zo!
Sas weer even geleden. Tijdje wat rustig geweest ivm drukte op werk en een flinke griep...
Zadeltje wordt as we speak gemaakt, hopelijk volgende week klaar. Tevens heeft een vriend van me die customs bouwt een bracket gemaakt voor de originele tellerunit die ik voorlopig nog ga gebruiken. Nu loop ik tegen 2 dingen aan waar ik hulp bij nodig heb:

Ik heb nu nog mn originele airbox onder de tank zitten, alleen kom ik door de lage tank ruimte tekort voor al mn elektra... Weet iemand of ik die airbox eruit kan jassen en losse K&N filters kan monteren zonder al teveel moeite? Ik kan me voorstellen dat de afstelling veranderd moet worden maar verder?

Tevens ben ik echt een noob qua elektra dus zoek iemand die me kan helpen om alles weer netjes te verwerken en aansluitingen voor de koplamp, knippers voor en achter en achterlicht kan maken. iemand omgeving Eindhoven die me kan helpen?
2 fotookes van de unit bijgevoegd:
full

full
 
Wordt een leuke fiets zo!. Gaat helemaal goed komen.
Nu kom ik niet uit de omgeving Eindhoven maar je vraagt wat hulp omdat je zo weinig weet van electra.

Nu heb/had ik ook niets met electra en moeilijke schakelingen maken gaat hem nog steeds niet worden.
Maar als je nou net als ik een werkplaatshandboek scoord of bedradingsschema dan moet jouw dat gewoon prima lukken als het enkel gaat om een pas lampjes.
Plus en min in de gaten houden en de accupolen er vanaf als je er mee bezig bent.
Dan bij een electrawinkel wat draad scoren wat een beetje op de originele bedradingskleur lijkt (makkelijker zoeken ingeval van storing oud).
Soldeer boutje en wat krimpkous en gaan met die banaan!.

Succes!.
 
Daar ben ik weer!

nou we zijn weer een heel eind verder in het jaar, het gaat heel rustig aan. vooral bezig geweest met hoe ik alles uiteindelijk kwijt wil etc. inmiddels de volgende zaken aangepakt:

andere accu (lithium ion), bakje laten maken hiervoor en de bobines ook verplaatst. alle bekabeling een beetje verlegd en opnieuw aangesloten, alles blijft origineel. heel de airbox eruit en loss KN filters geplaatst, oude accubakje wordt gebruikt voor de ECU.
nieuwe knipperlichten voor (motogadget bar end), nieuwe knipperlichten achter (motogadget pins)klein achterlichtje en nieuwe grips.

vanmorgen is FZrene langs geweest om de tank, spatborden en koplampunit op te halen om ze diep zwart te laten spuiten met een "Nardo grey" Ducati logo.

daarna rest nog de benzinepomp in de tank monteren en elektra aansluiten.
Maar eerst op vakantie ;) :Y

keep you posted
 
Inmiddels begonnen aan dit project.

Het is natuurlijk fantastisch vakwerk deze handgeklopte onderdelen maar helaas betekend dat ook dat iedere klap van de hamer erin staat en er dus heel veel moet gebeuren om het strak te krijgen.

Beginnen met de eerste plamuurgangen dan maar, een hoop hiervan wordt weliswaar weer weggeschuurd maar ik hoop niet dat deze onderdelen voor het gewicht uit aluminium zijn gemaakt want er komt wel een paar onsjes plamuur bij vrees ik.

IMG_8146_zps11f4jutz.jpg

IMG_8145_zpsw5d35apt.jpg


En weer wegschuren:

IMG_8148_zpsedknjhfr.jpg

IMG_8149_zpszhe29lbv.jpg

IMG_8195_zpscmrb2r9o.jpg

IMG_8194_zpsd04wmgqm.jpg


Nu de grove lijn erin zit heb ik er een dikke filler/plamuur overheen gespoten om te zien wat ik nou eigenlijk had.

Ik hanteer het principe van "eerst strak, dan glad" met plamuren dus eerst moeten de lijnen erin zitten, en pas daarna maak ik het glad.

Dus de volgende plamuurgangen is vullen, strakschuren, controleren en dat net zo vaak tot ik tevreden ben.

IMG_8204_zpsxwwtjv9i.jpg

IMG_8205_zpsgkmagzuq.jpg

IMG_8212_zpsx9bod919.jpg

IMG_8213_zpsbohorpdh.jpg

IMG_8219_zpswcitwnk0.jpg

IMG_8215_zpsqoum9lcv.jpg

IMG_8220_zpsscbzkhoi.jpg


Inmiddels ook met plamuur en een truukje een mooie radius aangebracht tussen het vlakke en ronde deel van de koplampkap.

Maar het komt uiteindelijk in de buurt:

IMG_8216_zpsqcpi0gws.jpg

IMG_8217_zpsz0toike7.jpg

IMG_8221_zpscvtpzjey.jpg

IMG_8222_zpstskryltt.jpg


Wordt vervolgd, tank is next....
 
Terug
Bovenaan Onderaan