chiptuning bmw r1100s

henk54

Rookie
7 sep 2013
3
0
Waalwijk
Heb sinds een paar maanden een Bmw R1100s van 2002. De motor was voorzien van kat vervanger en Remus dempers. Een Rapid Bike module laten monteren in combi met een K&N filter. Bij de afstelling bleek dat de Lambda sensor moest worden losgekoppels omdat hij bij het op temperatuur komen slechter ging lopen vanwege het terugregelen van de sensor. Daarna was de afstelling nog niet naar tevredenheid en de dealer zag er geen heil meer in. Ik kreeg m'n geld terug. Daarna bij mijn Ducatidealer uit Oisterwijk te rade gegaan en die zag het avontuur wel zitten. Vd Biggelaar is een zeer ervaren viertakttuner met alle software voorradig om elke chip te kunnen afregelen. Toine vd Biggelaar is er een middagje mee zoet geweest en nu heb ik een heel andere motor terug. Mooi rond lopen bij deellast en een trekkracht die nu in de buurt komt van mijn getunede Ducati Monster 1000. Een max koppel van 101 Nm en vermogen van 93 pk aan het achterwiel. met 15% verlies kom je dan op 106pk aan de krukas. Is erg netjes. Zie foto.
Ze kunnen alle merken aan en leveren maatwerk voor een redelijke prijs.
full
 
BMW Loopt std al niet heel rijk onderin de toeren... en al helemaal niet met een open uitlaat + k&n...
Verder vind ik het geen byzondere specs... Hier mijn R1100s met K&N / Laser / Katvervanger:

De hogere waardes zijn na het plaatsen + afstellen met de rapidbike

46825830954377964125150.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan