ZX7R - Startprobleem

Juniorm

Die hard MF'er
24 dec 2003
321
0
Assen
Hallo allen,

Ik heb recent van een medeforummer een ZX7R overgenomen. Motor heeft hele lange tijd stilgestaan en liep daarom ook niet.

Allereerst heb ik;
- Olie ververst
- Benzinetank schoongemaakt + nieuwe benzine
- Leidingen gechecken
- Koelwater ververst
- Carburateurs open gehaald; alle drap eruit, sproeiers allemaal weer schoongemaakt

En alles weer netjes teruggezet.

Het volgende;
Hij start enkel als ik mijn handen eventjes op 1 van de inlaten van de carbs leg (de veredelde choke). Als hij dan start loopt hij ook goed. Daarna start hij niet weer. Tijd later wel.

Nou is mijn vraag; Volgens mij werkt de choke niet naar behoren. Hoe kan ik dit controleren als ik de carbs eraf heb?

Bvd

Groet!
 
Hoe goed zijn de carbs schoongemaakt? Zelf heb ik ook eens verstopte carbs gehad en heb ze zelf met de hand schoongemaakt. Kon vervolgens alles weer open halen om alles ultrasoon te gaan reinigen.
Want start de motor ook niet meer als hij maar heel kort is aangeweest? Anders weet ik het ook niet goed.
 
dat je de carbs hebt schoongemaakt heb je toen ook de boven deksels eraf gehad.
als dat zo is zou ik kijken of je membranen er wel goed inzitten.
als die niet goed zitten krijg je ook dat soort klachten.
maar als er echt drap uit je carbs kwam.
zou ik ze zeker ultrasoon laten reinigen.
omdat er kleine kanaaltjes doorlopen en die krijg je niet makelijk schoon.
 
Dank voor de snelle reacties!

Ik heb de bovenkant niet los gehad. Dan ga ik dat zeker nog even doen.
De benzine die uit de tank + carbs kwam was doorzichtig (als water) en rook naar terpentine.. Dan heb je vast wel een idee hoe lang dat er in zat O-)

Maar de choke? Die doet niks, ook als hij loopt reageert hij niet op de choke. Kabels zijn aangesloten, schuifjes gaan netjes open, maar verder niks nada. Als iemand daar nog een idee voor heeft, gaarne!

Hij start gewoon elke keer zeer slecht. Zo straks nog even aan het proberen geweest en het is dus niet alleen als hij gelopen heeft. Meer tips welkom!

P.s. Op zondag bougies halen was geen optie. Dus dan ga ik morgen doen!
 
Laatst bewerkt:
bovenkant hoef je niet los te maken...membranen hebben niets met starten te maken..
Kijk als je de choke bedient of de kabel bij de carburateurs welde choke-as helemaal verschuift, anders kabel afstellen en vooral de as goed gangbaar maken...

Zal je vast uit de droom helpen ( zoek maar na met google) de(sommige) ZX7R staat bekend als een moeilijke starter.zijn hele pagina's over vol geschreven
 
bovenkant hoef je niet los te maken...membranen hebben niets met starten te maken..
Kijk als je de choke bedient of de kabel bij de carburateurs welde choke-as helemaal verschuift, anders kabel afstellen en vooral de as goed gangbaar maken...

Zal je vast uit de droom helpen ( zoek maar na met google) de(sommige) ZX7R staat bekend als een moeilijke starter.zijn hele pagina's over vol geschreven

Ze schuiven (in dit geval helaas) helemaal uit. Ik heb jaren een zx9r gereden, dus het slechte starten ben ik mee bekend :Y
 
bovenkant hoef je niet los te maken...membranen hebben niets met starten te maken..

carbu's zijn ingewikkelder dan ze op het eerste zicht lijken.

en carbu's kuisen kan je maar op 1 manier doen : ALLES eraf/eruit wat er maar af en uit kan (op de gaskleppen na dan, er moet toch een uitzondering zijn om de regel te bevestigen :) )

vermits TS dat nog niet gedaan heeft, moet hij nu eerst de carbu's ECHT GOED uitkuisen, en dan pas verder gaan zoeken (als er dan nog problemen zijn).

carbu's kuisen is nu eenmaal meer dan de vlotterbak en de sproeiers proper maken ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan