Ontluchting Tank xj 750 maxim

slakbrizak

MF'er
7 mei 2013
153
0
zoetermeer
Wie kan mij vertellen waar de ontluchting zit van de benzine tank

van de xj 750 , Vermoet dat dat het euvel is dat hij bij half vol begint te sputteren

rn er mee stopt .Als ik dan de aanvoerslang / benzine los haal en er weer op schuif

loopt hij meestal weer.

wie weet de oplossing

slakbrizak
 
heb nu maar een membraan set voor de benzinekraan bestelt

schoonmaken van tankdop en inkorten van de slangen heeft geen verbetering op geleverd


wat doet een membraan in een benzinekraan ? Heb hem nog niet gedemonteerd


op de gewonestand en res stand komt er geen benzine in het benzinefilter
 
Jij hebt waarschijnlijk een vacuum bediende benzine kraan. Als de motor loopt wordt er via het 2e dunnere slangetje wat tussen jou kraan en de carburateur zit een vacuum getrokken wat ervoor zorgt dat het membraan aangezogen wordt. Hierdoor komt de benzine kraan in de open stand te staan. Het membraan zelf zorgt ervoor dat je benzine uit de tank niet rechtstreeks via het slangetje in je blok loopt.
 
Dat klopt hij is vacuum bediend

ik heb hem zo ook aangesloten Ik persoonlijk denk ( omdat hij 11 jaar stil heeft gestaan)

dat het membraan in de kraan verdroogt is en daardoor zn werk niet meer doet

mijn vraag is , Komt er nu benzine langs het membraan of lucht

eigenlijk in bijde gevallen denk ik dat hij gewoon verdroogt is

omdat ik hem nog nietgedemonteerd hebt weet ik daar het antwoord nog niet op

groet
 
IK moet zo i zo wachten totdat het revisie setje binnen is voor die tijd haal ik hem waarschijnlijk niet

uit elkaar maar ben wel zeer nieuwschierig , dus waarschijnlijk kan ik me niet zolang bedwingen

en ligt hij morgen al uitelkaar bij de set zitten nieuwe schroeven dus de oude zullen wel vast zitten

dus wel handig als ik het alvast voor bereid denk ik zo
 
Als het huidige membaan niet gescheurd is dan komt er geen benzine door heen. Dit kun je makkelijk controleren door even het vacuum slangetje van de kraan af te trekken. Als er dan benzine uitstroomt is het membraan gescheurd.
Lucht komt er niet langs want immers je trekt een vacuum en dan is er nauwelijks tot geen lucht meer aanwezig. Wordt er allemaal uit gezogen zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Klink goed , ga het morgen even proberen garage is een stuk verderop zonder licht

helaas anders ging ik nu weer bedankt voor het idee

bericht je morgen groet

nog klein vraagje is deze test met draaiende motor ???
 
Nope met motor uit.
Als je de motor laat lopen dan trekt deze een vacuum en zou dan eigenlijk je kraan open moeten gaan. Dit kun je controleren door met draaiende motor en aangesloten vacuum slang de benzine slang van de kraan af te trekken. Dan zou er eigenlijk benzine uit de kraan moeten stromen.
 
Goede avond heb vanmiddag de kraan eraf gehaald

gedemonteerd membraam eruit gehaald reseltaat verdroogt en gescheurd

inderdaad smerig heb nu alles in de schoonmaak azijn

is al aardig wat vuil uit gekomen morgen blaas ik hem schoon en zal hem plaatsen

morgen vervolg maar hou hoop groet
 
HEB hem schoon gemaakt nieuw membraam schijfjr is een rond stuk rubber met 3 gaten voor de pri resv en de on stand geplaatst maar er komt nu helemaal geen benzine door heen

zal wel iets verkeerd hebben gedaan maar ben er nog niet uit morgen ochtend gaat hij er weer van af

pr nacht
 
Nee het is gelukt DE vacuum kraan die ik beschreef maakte ik van dat hij vacuum was

omdat hij vacuum trekt ( membraam open ) Maar ik moet je weer gelijk geven gelukkig maar

Je kent waarschijnlijk de uitdrukking wel ik was een beetje dom maxima

Nou is het een maxim dus zo gek ik het nog niet



komt ie heb de kraan gedemonteerd nieuw membraam schijfje erin,

Nu komt de eigenwijijzigheid van mij Ik wil (noem het maar even dingen)

voor mij zelf altijd makkelijker maken dus wat doe ik heb gisteren de achterzijde van de kraan

omgedraait omdat dat ventiel op de kraan naar achteren steekt en de slang lees vacuum in een knik
naar voren moet ,Ik dacht loopt dat slangetje lekker recht NIET DOEN,

Helemaal fout werd van morgen wakker en dacht er zitten openingen in het kraan gedeelte sleuven

die komen dan niet overeen met de openingen van de doorvoer

vandaag omgedraait starten lopen IK BEN SUPPPPER BLIJ MET JULLIE OPMERKINGEN

MEEDENKEN ONWIJS BEDANKT gr Slakbrizak topic sluiten graag ??/
 
Terug
Bovenaan Onderaan