Originele naks cbr954

Blue-954-Blade

Die hard MF'er
15 jan 2013
351
0
Ridderkerk
Goedendag,

Ik heb voor mijn blade uit 2003 een nieuwe originele naks gehaald. voordat ik deze erin wil zetten heb ik een klein vraagje. De naks die er nu in zit, zit met 2 m6 boutjes in het blok vast. Tevens zit op de kop een boutje. De nieuwe originele spanner heeft dat boutje namelijk niet, maar heeft hier een clipje (stoppertool? :? ?) inzitten waarmee je volgens mij de veer kan opspannen. is het de bedoeling dat als de nieuwe naks er in wordt geplaatst het clipje eruit wordt gehaald en de bout die in de oude zat erin wordt gedraaid?


oude spanner
full


nieuwe spanner
full



ik hoor het graag..

groetjes sander
 
Het clipje dat erin zit is handig om hem in te draaien.

Je moet best vanboven het deksel erafnemen en dan ook je vliegwieldeksel, zodat je de timing kunt bezien. En je zet hem ineens met de streepjes gelijk, zodat er geen kracht op je nokkenas zit van kleppen te openen ofzo. Dan monteer je de oude met de 2 bevestigingsbouten en je moet goed horen of je hem hoort bijklikken. Als hij nog dikwijls bijklikt wil het zeggen dat je ketting nog best OK is, niet te hard gerokken).
Als je dan met het clipje de nieuwe naks indraait en dan het clipje verder induwt, dan blijft hij ingetrokken staan. Dan kan je hem monteren met de 2 bevestigingsbouten. Dan trek je het clipje wat trug en laat hem (best) voorzichtig uitdraaien. Je neemt van de oude spanner het kopboutje en rondel en monteert dit gewoon. Het clipje bewaar je maar ergens, komt mss ooit nog van pas.
Controleer nog eens even de timing en klaar is kees.

PS je kan na het op tijd zetten ook 2 colson bandjes (elektriciteitsbandjes rond de ketting en nokkenastandwiel doen dan kan hij daar al zeker niet vergaan. Maar als je hem gewoon goed zet, geen problemen
 
Terug
Bovenaan Onderaan