Ducati 796

Timobike

Rookie
8 sep 2013
2
0
Beste leden van dit forum,

Ik zal me voorstellen. Ik ben Timo en rijd op een kawasaki z1000 uit 2007. Het rijd fantastisch. Maar wil graag wat meer ervaring met een andere motor. Dit is ook mijn eerste motor. En wil graag wat anders. Denk aan een ducati.

Ik wil graag een ducati 796 monster uit 2011.

Alleen mijn vraag is, hoe zijn de blokken of de modellen van deze model ducati.
Heb een ducati gezien met vrij veel km's, maar is dat een probleem?

Als ik de verkoper moet geloven is er elk jaar zijn onderhoud geweest bij de ducati dealer.
En zijn ze riemen etc vervangen.

De motor is van de eerste eigenaar geweest. En heeft alleen woon-werk-verkeer mee gereden en lange afstanden.

Hopelijk kan iemand mij hier iets meer informatie over geven.

Bij voorbaat dank,

Mvg,

Timo
 
En wat noem jij vrij veel km's?

Hou er wel rekening mee dat een Z1000 zeeeeeer soepel draait, en dat je er bij zo'n monster 796 bijna vanaf trilt :)

Z1000 4cilinder, draait bijna als een turbine.
Ducati, 2 cilinder bokken bokken en bokken :)



AHA dus jij vindt een ducati een vrouwenmotor ?


Die weten iets wat beweegt tussen de benen en trilt tenminste wel te waarderen. 8-)
 
En wat noem jij vrij veel km's?

Hou er wel rekening mee dat een Z1000 zeeeeeer soepel draait, en dat je er bij zo'n monster 796 bijna vanaf trilt :)

Z1000 4cilinder, draait bijna als een turbine.
Ducati, 2 cilinder bokken bokken en bokken :)

Een Ducati trilt niet als alles goed is. Dat bokken is een andere zaak ( te laag in de toeren).
Een viercilinder is gewoon soepeler.
Maar een monster uit 2011 is normaal gesproken net zo betrouwbaar of niet , als een jappanner.
Maar gewoon even proefrijden en je weet het.
 
Laatst bewerkt:
Een Ducati trilt niet als alles goed is. Dat bokken is een andere zaak ( te laag in de toeren).
Een viercilinder is gewoon soepeler.
Maar een monster uit 2011 is normaal gesproken net zo betrouwbaar of niet , als een jappanner.
Maar gewoon even proefrijden en je weet het.
Het zijn hele leuke motoren en door de jaren heen flink beter geworden, maar een Monster is gewoon niet net zo betrouwbaar als een Japanner.
 
Beste leden van dit forum,

Ik zal me voorstellen. Ik ben Timo en rijd op een kawasaki z1000 uit 2007. Het rijd fantastisch. Maar wil graag wat meer ervaring met een andere motor. Dit is ook mijn eerste motor. En wil graag wat anders. Denk aan een ducati.

Ik wil graag een ducati 796 monster uit 2011.

Alleen mijn vraag is, hoe zijn de blokken of de modellen van deze model ducati.
Heb een ducati gezien met vrij veel km's, maar is dat een probleem?

Als ik de verkoper moet geloven is er elk jaar zijn onderhoud geweest bij de ducati dealer.
En zijn ze riemen etc vervangen.

De motor is van de eerste eigenaar geweest. En heeft alleen woon-werk-verkeer mee gereden en lange afstanden.

Hopelijk kan iemand mij hier iets meer informatie over geven.

Bij voorbaat dank,

Mvg,

Timo

Een gebruikte motor is altijd van een eerste eigenaar geweest, dat is dus nauwelijks een verkooppunt ;)

Onderhoud kun je nagaan dmv facturen en bellen naar de dealer.
De huidige staat kun je laten keuren, bijv bij Erik van Lent.

Of het iets voor je is: proefrijden.
 
Een Ducati heeft meer karakter en een 2 cilinder is erg leuk om te rijden (meer koppel onderin).

De 796 is een heel prettige monster om mee te rijden en naar mijn mening, maar ook door promotor de beste keus uit de monster serie. de 696 is een beetje slapjes onderin dan zou ik eerder de S2R 800/1000 overwegen als je voordeliger wilt

Bij goed en regelmatig onderhoud is de betrouwbaarheid vergelijkbaar met japanners.
Daarnaast zijn de onderdelen goedkoper dan jappanners en ook 2e hands veel te vinden.
Ook zijn er veel aftermarket spullen beschikbaar om je motor een persoonlijk uiterlijk mee te geven. Het luchtgekoelde blok is niet heel ingewikkeld en kosten voor het koelsysteem zul je niet hebben.

Daarnaast blijken Monsters redelijk waardevast te zijn en je vindt redelijk veel oudere monsters op internet, dus de kwaliteit is echt niet verkeerd.

Hogere kilometerstand hoeft geen bezwaar te zijn als de prijs er naar is. Ben je mooi weer rijder dan zal de stand niet veel meer oplopen. Rij je meer dan is het wellicht toch verstandig om een lage km stand te overwegen. De meerprijs komt voor een groot deel wel terug als je hem later weer inruilt met een redelijke km stand.

Natuurlijk wel proefrijden, er is een enkeling die de rijeigenschappen niet prettig vindt. 8-)

Succes en laat maar weten hoe het afloopt.
 
Laatst bewerkt:
Een Ducati heeft meer karakter en een 2 cilinder is erg leuk om te rijden (meer koppel onderin).

De 796 is een heel prettige monster om mee te rijden en naar mijn mening, maar ook door promotor de beste keus uit de monster serie. de 696 is een beetje slapjes onderin dan zou ik eerder de S2R 800/1000 overwegen als je voordeliger wilt

Bij goed en regelmatig onderhoud is de betrouwbaarheid vergelijkbaar met japanners.
Daarnaast zijn de onderdelen goedkoper dan jappanners en ook 2e hands veel te vinden.
Ook zijn er veel aftermarket spullen beschikbaar om je motor een persoonlijk uiterlijk mee te geven. Het luchtgekoelde blok is niet heel ingewikkeld en kosten voor het koelsysteem zul je niet hebben.

Daarnaast blijken Monsters redelijk waardevast te zijn en je vindt redelijk veel oudere monsters op internet, dus de kwaliteit is echt niet verkeerd.

Hogere kilometerstand hoeft geen bezwaar te zijn als de prijs er naar is. Ben je mooi weer rijder dan zal de stand niet veel meer oplopen. Rij je meer dan is het wellicht toch verstandig om een lage km stand te overwegen. De meerprijs komt voor een groot deel wel terug als je hem later weer inruilt met een redelijke km stand.

Natuurlijk wel proefrijden, er is een enkeling die de rijeigenschappen niet prettig vindt. 8-)

Succes en laat maar weten hoe het afloopt.
Maar als zo'n ding zo enorm betrouwbaar is, waarom zou die km stand dan iets moeten uitmaken?
 
Niet alleen psychish, bij een toenemende km stand zal de gehele motor ook meer verslijten.

Denk aan lagers, rubbers, lakwerk en veroudering plastic delen.

Het ligt dus voor de hand dat een hogere km stand gecompenseerd wordt door een lagere prijs.

Wat ook meespeelt is dat er weinig animo is voor motoren met +50.000 km (BMW dan weer niet).

Over het algemeen doen "oudere" motoren met lage km standen het beter.
 
Beste,

Ben echt heel blij met de vele reacties! Top!

De duc heeft 60.000 gelopen en de tandriemen etc zijn allemaal netjes vervangen. Om de 12000 km zoals het hoort. Heeft elk jaar netjes zijn onderhoud gehad. En kan hem aanschaffen voor 5950/ of inruil gelijk oversteken plus 3 maanden garantie.

Ik ben een mooi weer rijder, alleen met zon of als het droog is. Dus veel km's maak ik niet.

Heb eerder op een 696 uit 2009 gereden ja reed fantastisch! Het geluid en koppel super! De ervaring was goed. Ga snel een proefrit maken op de 796.

Maar niemand zegt, niet doen! Dus dat is wel positief.

Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag!

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Timo
 
Laatst bewerkt:
Als je er een goed gevoel over hebt en je zit niet met de km stand gewoon doen.
Ook de proefrit geeft meestal wel een indruk of je met een goed onderhouden fiets te maken hebt of een aftrapper.

Neem wel 3 maanden garantie erbij, je weet maar nooit.

Tip: Laat de motor nakijken aan het einde van de garantieperiode. Wellicht dat er nog zaken aan het licht komen die onder garantie verholpen kunnen worden.
 
Kan het niet laten: denk je er aan dat als jij hem straks weer moet verkopen je er een hebt met een (voor een Duc) hele hoge kilometerstand?
Kun je niet beter een beetje meer uitgeven en eentje met (veel) minder kilometers kopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan