XL600R aansluiten CDI-unit op de alternator

Me

Die hard MF'er
16 mrt 2004
272
0
Hoogvliet (R'dam)
Ik heb een CDI unit( type Shindengen CI554A) waarop een 4-polige aansluiting met daarnaast een 2 polige aansluiting.
De 4-polige is het probleem niet, is origineel met de bijbehorende 4 polige steker
(pulsgever en aansluiting naar bobine etc).
De 2-polige is om de rood/zwarte draad van de alternator aan te sluiten op de CDI alleen heb ik daar de bijbehorende 2-polige steker niet van.
Ik weet daarom niet welke van de 2 polen op de plus moet en ik neem aan dat de andere pool de min is.
Heeft iemand iets dergelijks origineels op zijn motor zitten van waaruit te herleiden is waar + en - moeten zitten?
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
zwart/rood is de spanningsgever. Welke kleur is de andere?
 
Uit het blok komen 4 draden: Roze (vies kleurtje trouwens); zwart met rode vlekjes( deze draad zou vlgs schema in het werkplaatshandboek de CDI inmoeten) en geel en geel met wit.
Op de CDI staat verder niets aan markering + of - of iets anders.
 
Ik heb hier geen XR staan. Misschien dat iemand ff een foto kan maken van zijn cdi met aangsloten kabelboom.
 
heb je hier iets aan?
full
 
Even voor de goede orde, het betreft in dit geval een XL, geen XR.
Volgens schema uitgerust met accu enz.,maar deze wordt minimaal uitgerust zonder accu,knipperlichten of contactslot.
Het gaat er met name om of de CDI naar z'n grootje gaat wanneer de + draad vanaf de alternator op de - van de CDI wordt aangesloten.
Of is dit op één of andere manier vooraf op te meten?
 
Ik heb in de schuur nog een XL600R kabelboom liggen met deze aansluiting. Ik maak morgenmiddag wel even een foto'tje voor je :)
 
Tadaa, hier is het beloofde foto'tje. Hopelijk heb je er wat aan. Hij is waarschijnlijk hetzelfde als die van martijn z'n XR.
full



Je kan het stekkertje ook wel van me krijgen hoor. Deze kabelboom is toch niet meer compleet en orgineel. Dan hoeft je ook niet meer te klooien met andere stekkertjes of solderen. Zeg het maar.
 
Laatst bewerkt:
Heb je dezelfde CDI als de foto die ik er heb opgezet?
Het gaat mij er met name om welke van de 2 contacten de + is.
Het solderen van een stekker is het probleem niet echt, maar in ieder geval bedankt voor het aanbod
 
Heb je dezelfde CDI als de foto die ik er heb opgezet?
Het gaat mij er met name om welke van de 2 contacten de + is.
Het solderen van een stekker is het probleem niet echt, maar in ieder geval bedankt voor het aanbod


+ ? ik denk toch echt dat ze allebei + zijn.
Groen is altijd massa bij Honda. De rest zijn allemaal +jes
 
Heb je hier wat aan ? Het is het elektrische schema van een XL600R PD03.

Ik heb de originele grootte naar je gemaild, die is iets duidelijker. Hoop dat je er wat aan hebt.

full
 
Wat ik op de foto als 'bruin' zag is de wit-zwarte, deze dient om de motor af te leggen. Als ik mij niet vergis is massa maken afleggen, als je deze niet aansluit kan je hem niet meer afleggen via contactsleutel. Je kan dus best met de witzwarte draad de functies van de 2 polen testen, een massa aan de pool voor de rode draad kan geen kwaad.
Probleem blijft wel dat je de beide draden moet aansluiten, alle draden aan de CDI zijn eigenlijk absoluut onmisbaar behalve de wit-zwarte.
Ik zou de mogelijkheid van op de foto nemen (de rode rechts al de uitsparing van de stekker naar boven zit), het uitsparinkje van de tweepolige stekker zal wel aan dezelfde kant zitten bij jou.
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt, ga eerst met vakantie daarna ga ik testen met de draad wat als laatste mogelijkheid werd genoemd.
Het verhaal ergens verder naar boven met links en rechts gaat op als ik eenzelfde CDI zou hebben.
 
Heb je dezelfde CDI als de foto die ik er heb opgezet?
Het gaat mij er met name om welke van de 2 contacten de + is.
Het solderen van een stekker is het probleem niet echt, maar in ieder geval bedankt voor het aanbod

Yep, ik heb dezelfde CDI als jij op de foto hebt staan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan