Yamaha x-max 400

Blok wordt idd in Italië gebouwd, verdere fabricage en assemblage vindt plaats in Frankrijk.
Het is dan ook een 100% Europese fiets, zelfs het ontwerp...

Voor mij nog 3 weken wachten voor ik m mag ophalen :-)


En heb je de x max al ? Wat zijn de ervaringen moest je hem al hebben ? Ben benieuwd :-)
 
Opabert, goede punten bij je testrit.

Tja, sneller dan onze aprilia sr300, maar dat is ook maar n 278 cc.
Het sturen vind ik toch wel n minpunt van de srmax geworden. Mn BMW GS stuurt vele malen lichter!
Ook is het stuur erg kort en kom ik vermogen te kort.
Windbescherming, uiterlijk en totaal grillingsvrij zijn dikke pluspunten.

Mn vriendin vindt de 400 X max n plaatje :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 400 nu anderhalve maand en inmiddels 2000 km op de teller. Heerlijke machine en weinig op aan te merken. Nu kom ik van een Aprilia Dorsoduro, dus heb ik geen vergelijkingsmateriaal op skoetgebied... Alleen jammer dat de middenbok over de grond schuurt in snelle bochtjes (bok inmiddels verwijderd) en dat de buddy met 2 handen geopend moet worden.
Zit er alleen aan te denken om het scherm te vervangen voor een kleinere, aangezien ik met het originele net met m'n kop in het turbulentie gebied hang. Is er al iemand die met dat kleinere scherm rijdt?
 
Hoi allemaal

ik heb erop gezeten in de showroom(niet gereden)
en hij is niet zo klein hoor als hij lijkt
best een flinke scooter ,alleen de uitlaat ja...de verkoper vertelde mij dat hij er 3 had verkocht die allemaal meteen een andere uitlaat hebben laten monteren ,wel extra kosten maar wel een veel beter gezicht:)
 
[....]Zit er alleen aan te denken om het scherm te vervangen voor een kleinere, aangezien ik met het originele net met m'n kop in het turbulentie gebied hang. Is er al iemand die met dat kleinere scherm rijdt?

Ik had ook last van turbulentie (met 7 cm hoger scherm dan standaard). Daar heb ik 3,5 cm afgezaagd en nu is de turbulentie bij 100+ vervangen door een prettiger gezuis. Ik kan er nu voldoende overheen kijken. Voorheen zag ik de weg pas op ca 50 m voor me (zo'n beetje waar de lichtbundel ophoudt). Dat was in het donker en/of bij regen niet echt veilig.
 
....Zit er alleen aan te denken om het scherm te vervangen voor een kleinere, aangezien ik met het originele net met m'n kop in het turbulentie gebied hang...
Je junt het bestaande scherm ook inkorten...

Ga tijdens het rijden eens wat experimenteren met jouw houding, of ga zitten op een extra kussen; zo kun je bepalen hoeveel hoger de helm zich moet bevinden voor de turbulentie weg is.
Zoveel zaag je vervolgens ook van het scherm af.
Houd dezelfde vormgeving aan en het valt helemaal niet op.
 
Laatst bewerkt:
Das leuk bedacht, maar de rand is nu een beetje verdikt en netjes afgewerkt. Als ik de zaag er in zet ist mooie er af. Ik ben al eens anders gaan zitten en het blijkt dat ik zon 15 cm van t scherm af moet halen. Kan ik net zo goed voor 7 tientjes t kortere scherm halen, dan blijft t netjes
 
Hoe is het met de mensen die de 400 bezitten die zijn overgekomen van een moto, zijn deze tevreden over de switch en hoe bevalt de scooter op zich nu ?
 
Ik kom van n Dorsoduro en t is even wennen. Maar de 400 rijdt echt super en gemakkelijk. Hij is zeer wendbaar en je hebt een wereld aan ruimte onder de buddy. Ik heb wel de middenbok verwijderd omdat deze bij wat vlotter rijden de grond raakte. Enige nadeel (voor mij) is de zithouding. Op de motor had ik een betere houding dan op de xmax met als gevolg dat ik nu bij de fysio onder behandeling ben. Ik zou zeggen; maak n proefritje en oordeel zelf!
 
Bedankt voor de reactie T joho

Dat je op een scooter rechter zit als op een moto neem ik aan , je voelt het wat meer aan je rug

Ben je tevreden qwa optrek van de 400 of vind je het nogal te tam gaan , heb je ook al eens top gereden en hoeveel bedraagd die ongeveer

Ik denk dat hij wendbaarder is dan een gemiddelde motorfiets en de opbergruimte is enorm ,heb nu ook de 250 ervan

Maar zoals ik ervoor aanhaalde zou ik mijn naked bike en 250 scooter verkopen voor een 400 in de plaats te hebben en dan 1 tweewieler te hebben in de plaats voor woon-werk , met de motomannen soms meerijden en voor eens iets verder te gaan dan belgie maar via de gewone banen ,autostrade is maar saai ;o)

Een alleskunner dus is wat ik zoek ;o)

En de X-max 400 staat redelijk hoog op het verlanglijstje maar dan deze met ABS die begin volgend jaar uitkomt
 
Ik ben zeker tevreden, ook met de power. Ik heb al een paar vw golfjes verslagen met n stoplichtsprintje. Top weet ik niet, maar 140 haalt ie wel, al duurt dat wel wat langer als met mn vorige motor. Ik denk dat je prima mee kan komen met jouw vrienden al helemaal op binnendoor weggetjes. De remmen zijn overigens prima en abs vind ik overbodig. De vertraging is super maar niet zo pittig dan je bang hoeft te zijn voor blokkerende wielen. Ik heb al 2 x een noodstop moeten maken zonder de controle te verliezen. Alleen dus jammer van mn rug, ik hoop dat ik aan de houding kan wennen.
 
Dr staat trouwens een (positief) artikel over de xmax in de laatste Moto Drive, het gratis blad van Motoport.
 
Bedankt voor de info T joho

Normaal gezien ligt de top van de x max op een 160-165 ongeveer , Scooterxpres sprak over een goede 170 maar zal van machine tot machine hangen maar wanneer rij je die snelheden natuurlijk ;o)

Vermits 2014 een verplichting van het abs systeem met zich meebrengt zullen we niet anders kunnen vrees ik ,weet niet of die wet al erdoor is maar er was sprake van

Ben tevreden dat je het vermogen niet te min vind want als je vergelijkt met een maxsym 400 of de nieuwe kymco 400 die gaat uitkomen heeft deze iets minder kilowatt dan zijn concurrentie

Maar rij nu ook met een x max 250 en feitelijk gaat deze ook wel goed vooruit qwa optrek en een top van tegen de 140 maar zou iets heviger en iets sneller willen daarom de 400 denk ik eeb prima compromis ;o)
 
Ook al wordt abs verplicht dan mogen de oudere natuurlijk nog wel verkocht worden natuurlijk...
 
Mocht er een motor niet door de apk komen, dan zal dat in 99% van de gevallen aan de lawaaipijpen liggen denk ik. Helaas ben je zo wie zo altijd weer een paar tientjes armer voor de keuring, ook al heb je alles prima voor elkaar...
 
Onze overheid welke alles wil controleren en reguleren. Niets aan het toeval overlatend. Verzint Den Haag ze niet dan wel Brussel. Wees dan ook zo fair en voer 125CC met een B rijbewijs in!
 
Terug
Bovenaan Onderaan