het grote 749/999 Ducati topic

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
Het is bedoeling dat je hier alles plaatst over deze prachtige machines. Ik hoor het wel van jullie, gizmoo
 
De eerste.


full
 
Dag oma! :W

Misschien toch wat leven in blazen?!
Ik ben sinds kort eigenaar van een 749 en zag er geen topic over.
Dus bij deze oma wakker gemaakt en kijken of er animo voor dit top topic is!!
 
Zal mezelf even voorstellen, Ik ben Ron uit Zaandam en heb sinds vorig jaar juni een Duc 999.
Na een aantal jaartjes op 2 suzuki tl1000s-en gereden te hebben, wilde ik in eerste instantie een snelle 4-pitter :Z ...
Dat dus een jaartje gedaan ( gsxr 1000 k3 ) en het was wel snel....maar lang niet zo boeiend als een twin :9
Dus toen kwam de duc!
DSC06808_zps6c1e96a6.jpg

Hier was ze al behoorlijk onder handen genomen, van bi naar mono, Ohlins shock achter, De verplichte Termignoni`s + filters en ECU. ga zo maar door.

Helaas dit voorjaar in Duitsland een onschuldig schuivertje gemaakt ( We kwamen net van "de Ring" en ging in een dorpje met 15km/h op grind onderuit :( ;( :? )... Resultaat: Alle kappen links behoorlijk geschaaft, koppeling cilinder lek, deuk in me velg en in me ego -O- .

Toen stond ik voor de keus, of alles laten repareren, of.... Pre-season test look 8-)

Resultaat:
DSC07760_zps517a3c01.jpg

DSC07756_zps1dd60251.jpg
DSC07752_zps45fc9561.jpg
DSC07727_zps63d18bec.jpg


Het gros van de bouten en moeren zijn titanium, Li-Po accu, bijna alle kuipen CF ( alleen de monoposto kap nog .. Kerstcadeau anyone? ) van de winter komen er nog zat leuke updates *D *D
Zoals Brembo RCS rem en koppeling pompen, monoposto subframe en wie weet wat ik nog meer kan verzinnen _O-
 
Zal mezelf even voorstellen, Ik ben Ron uit Zaandam en heb sinds vorig jaar juni een Duc 999.
Na een aantal jaartjes op 2 suzuki tl1000s-en gereden te hebben, wilde ik in eerste instantie een snelle 4-pitter :Z ...
Dat dus een jaartje gedaan ( gsxr 1000 k3 ) en het was wel snel....maar lang niet zo boeiend als een twin :9
Dus toen kwam de duc![afbeelding]
Hier was ze al behoorlijk onder handen genomen, van bi naar mono, Ohlins shock achter, De verplichte Termignoni`s + filters en ECU. ga zo maar door.

Helaas dit voorjaar in Duitsland een onschuldig schuivertje gemaakt ( We kwamen net van "de Ring" en ging in een dorpje met 15km/h op grind onderuit :( ;( :? )... Resultaat: Alle kappen links behoorlijk geschaaft, koppeling cilinder lek, deuk in me velg en in me ego -O- .

Toen stond ik voor de keus, of alles laten repareren, of.... Pre-season test look 8-)

Resultaat:[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Het gros van de bouten en moeren zijn titanium, Li-Po accu, bijna alle kuipen CF ( alleen de monoposto kap nog .. Kerstcadeau anyone? ) van de winter komen er nog zat leuke updates *D *D
Zoals Brembo RCS rem en koppeling pompen, monoposto subframe en wie weet wat ik nog meer kan verzinnen _O-

Erg mooie fiets geworden!!
 
14dafc8bb23d59ec2a3a5e38def23465.jpg
thx GSCORSE! Jouw RS was ook een bron van inspiratie. Alleen heb ik de centen helaas niet om een 999rs op te bouwen..
 
Fijn dat er weer wat leven ingeblazen is!!!
Ik zal mijzelf ook even kort voorstellen.
Mijn naam is Daan en ben 28 in Utrecht.
Heb hiervoor de volgende motoren gehad:

Kawasaki LTD :P :P :P
GSX 600F
VTR 1000 Firestorm
R1
BWM 1150 GS

en dan nu de Ducati 749. })
Is wel wat anders dan de R1, maar het rijdt fantastisch!!
Ik ga eens kijken of ik wat foto's kan posten.

PS mooie bikes 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
@ Steel driver, jammer van de glijder man! Wel nice opgeknapt met die carbon kappen ;)
vet filmpje van Biggelaar!!
@Noser, jij hebt flink wat Duc's staan :O

Ooh ja, vergeten te vermelden... Ik ben 2.10 meter en pas prima op een 749. Dus mochten hier ooit vragen over komen; past het, past het niet? Ga er maar vanuit dat je er op kunt ;)
 
voor de liefhebbers heb ik nog wel wat onderdelen liggen van een 999R.... :X

Kuipwerk... achterbrug... voorvork... magnesium koplamp... tank... etc...

stuur maar even een e-mail bij interesse...

arne_keizer(AT)Hotmail(DOT)com
 
Terug
Bovenaan Onderaan