Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

mijn beverly heb ik maar in de garage gezet deze week ,zonder scherm met trillend voorwiel ontneemt mij een beetje de lol om te rijden morgen 1 week voorbij met wachten op velg.
 
Verstandig met trillend voorwiel loop je toch wat meer risico en voor de rest lijkt het me ook niet leuk lagers etc.
 
mijn beverly heb ik maar in de garage gezet deze week ,zonder scherm met trillend voorwiel ontneemt mij een beetje de lol om te rijden morgen 1 week voorbij met wachten op velg.

Ja, daar is idd geen lol aan,na het monteren van een nieuwe voorband heb ik geen klachten meer,alleen dat het wat droger mag worden,hoop voor je dat het snel geregeld is.
 
Richting 20k waarbij de met het groot onderhoud de achterband zal laten verwisselen. Wil graag iets meer een winterachtige band eronder leggen, maar wil ook graag het de banden van hetzelfde merk zijn. Bovendien vind ik grip aan de voorkant belangrijker dan aan de achterkant. Metzeler Feelfree Wintec komt goed uit de test. Iemand suggesties?

Vario setup ben ik nog over aan het dubben. De Malossi doet het een stuk beter dan de Costa, tenminste als ik de filmpjes op you tube mag geloven... Ik blijf bij een standaard snaar.
 
@mish : Ik heb op mijn AA400 voor de tweede maal Heidenau K66 laten leggen (eerste achterband liep meer dan 14000 km en eerste voorband ligt er nog steeds op, nagenoeg zonder sleet na 16000 km. Prima band voor nat en vettig wegdek, al kun je met elk rubber onderuit...
 
@mish : Ik heb op mijn AA400 voor de tweede maal Heidenau K66 laten leggen (eerste achterband liep meer dan 14000 km en eerste voorband ligt er nog steeds op, nagenoeg zonder sleet na 16000 km. Prima band voor nat en vettig wegdek, al kun je met elk rubber onderuit...

Wauw, 14k met een winterband! Mijn City grip gaat achter zo'n 20k mee, het verschil is te overzien. Als ik het profiel bekijk voldoet dit echt beter in regen en sneeuw. Kan jij aangeven hoe de wegligging is? Ik wil er namelijk het hele jaar mee rijden, misschien toch ook maar de voorband vervangen?

Het omwisselen is best een gedoe en kost ook geld, als doorrijden een mogelijkheid is heeft dit mijn voorkeur. Afgelopen winter heb ik mij niet altijd op mijn gemak gevoeld. Achteraf had ik de spanning van de banden moeten verlagen. Deze band is natuurlijk hier echt voor gemaakt.
 
Mijn huidige achterband is aan vervanging toe, een nieuwe erom heen leggen is een must. Ik lees terug dat de Heidenau K66 een all weather band is. Ben wel benieuwd naar de gebruikerservaringen.
 
Vario setup ben ik nog over aan het dubben. De Malossi doet het een stuk beter dan de Costa, tenminste als ik de filmpjes op you tube mag geloven... Ik blijf bij een standaard snaar.

Costa

Malossi

Volgens mij is Costa toch wel sneller.
 
J Costa 0-100 in 8,20 sec.
Malossi 0-100 in 6,10 sec.

Of zie ik dit verkeer? Ik vind de J Costa echt tegenvallen, de Malossi gaat als een dolle.

Hieronder link naar de Malossi:

 
Laatst bewerkt:
Ok, ik zie het verschil in de titel, wel gek dat er zoveel verschil zit tussen het ene en andere filmpje... Het verschil tussen de standaard, Malossi en J Costa is in dit filmpje te verwaarlozen zou je zeggen. Als je met een Malossi echt naar de 6,10 seconde gaat, dan is het verschil wel echt groot.
 
zodra er gepekeld word gaat ie van mij lekker naar binnen en komt er niet meer uit tot de lente
 
Laatst bewerkt:
@Aboriginal en @PilotBiker
Sorry voor de late reactie, maar hier wat foto's van de antirobos. Het slot is sinds kort in NL verkrijgbaar, is van Piaggio zelf. Het is de: 605537M014 buddyseat stuurslot beverly

full

full

full

full


Heb overigens nog een vraag over trillen: is dat alsof je over kleine keitjes rijdt? Voel tijdens het rijden in toenemende mate rond de 80-90 km/h onder voeten en in stuur een resonantie. Alsof er een bukkel in je wiel zit/je over keitjes rijdt. Hij stuitert.
 
Laatst bewerkt:
Hmm hoe kan het zijn dat het bij sommige video's 8 seconden duurt en bij sommige 6.... welke moeten wij nou geloven. Kunnen jullie niet eventjes meten hoelang het bij jullie zal duren?
 
@Aboriginal en @PilotBiker
Sorry voor de late reactie, maar hier wat foto's van de antirobos. Het slot is sinds kort in NL verkrijgbaar, is van Piaggio zelf. Het is de: 605537M014 buddyseat stuurslot beverly

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb overigens nog een vraag over trillen: is dat alsof je over kleine keitjes rijdt? Voel tijdens het rijden in toenemende mate rond de 80-90 km/h onder voeten en in stuur een resonantie. Alsof er een bukkel in je wiel zit/je over keitjes rijdt. Hij stuitert.
jij omschrijft mijn trillingen ;)
 
Jammer dat de Michelins geen wintertype band heeft. De winter grip is niet voor de scooter.
Motorcycle & Scooter Tyres by size, car makes & models | Michelin UK


Ik zou, bij nader inzien, de video aanhouden waarbij de: Polini, Malossi en J Costa worden getest. Dit lijkt mij het meest betrouwbaar en onafhankelijk. Met deze gegevens in mijn achterhoofd levert een andere vario weinig op. Het Masterblok van Piaggio heeft echt een dip, de Malossi vario vangt deze dip goed op. Moet zeggen dat de BV350 eigenlijk geen echte dip heeft. Door de combinatie van de vario en koppeling vind ik dat er van het begin af aan echt meters worden gemaakt. Piaggio heeft in haar reclame campagne natuurlijk ook mee te koop gelopen, misschien ervan uitgaan dat de Piaggio niet veel sneller meer kan?

Hieronder mijn Beo500 met 2 verschillende setups:


 
Terug
Bovenaan Onderaan