KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank! Waar woon jij dan?

Het is eigenlijk vanwege meerdere kleine redenen...
1) Alleen de kat vervanger scheelt al 6 kilo aan gewicht. 6 Kilo op 150 kilo is niet niks...
2) Het is anders dan de meesten. Toch een soort onderscheidend element denk ik...
3) Loud pipes save lives! :9
4) De Akra slip-on is evengoed 600 euro, terwijl dit hele gebeuren van de kvv/slip-on minder dan 400 hoeft te kosten.

Foto!
[afbeelding]


En zo kwam ik afgelopen zomer mijn motor tegen, voor het ziekenhuis waar ik werk
[afbeelding]
Mooi ding! Al aardig wat opties erop. Ik woon in purmerend.
De 6 kilo is inderdaad wel wat gewicht ja, ik snap je punt :Y
 
Rappie bedoelt volgens mij de standaard sticker die op dat kapje zit. Geen idee of die er standaard bij zit, ga er wel van uit. Eén belletje naar de dealer en je weet het zeker.... :)
Inderdaad! En ga ik ook doen, maar je weet nooit misschien heeft iemand hier al eens zo'n ding besteld :)
In de spare parts finder zie ik wel de decals apart benoemd, dus zal wel los besteld moeten worden.
 
Inderdaad! En ga ik ook doen, maar je weet nooit misschien heeft iemand hier al eens zo'n ding besteld :)
In de spare parts finder zie ik wel de decals apart benoemd, dus zal wel los besteld moeten worden.
Zou kunnen inderdaad, er zijn er al meerdere die al hun kappen voor de andere kleur hebben veranderd. Welk ruitje ga je er precies op zetten?
 
Ik zat te denken aan een Puig scherm:
PUIG14899.jpg


Ziet er nog wel enigszins aardig uit (tot hoeverre dat kan). De keuze qua schermen is nogal beperkt :)
 
Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Best apart dat het stuk plastic boven de tellers er nog uit steekt :)

Ik ben benieuwd naar het resultaat!
 
He Rappie,
dat ziet er inderdaad gelikt uit.
Ga je geen spijt van krijgen , heb zelf een Adventure 950/990 ruit omgebouwd i.c.m. handkappen en gemonteerd en ben er zeer tevreden over.
De Duke wordt er stabieler van op snelwegtempo in de rechte lijn , je kan rustig 140/150 km/u aanhouden.

Mannen , ik heb de Pirelli's Angel GT gemonteerd en de eerste 100 km zitten erop , wat een verschil !!
Direct een stabiel gevoel , ze sturen iets minder licht maar dat is alleen maar beter voor stabiliteit.
"niks geen nerveus ín de bocht vallen meer" maar meteen een vaste lijn en die goed vast houden in bochten.
"niks geen opzij stappen bij koude banden" maar gewoon lekker warm worden en lekker vertrouwen geven.
Stukje snelweg gedaan en daarbij viel op : niet gevoelig voor lengterichels en de banden geven meteen veel vertrouwen bij op/af ritten. (ik zit nog 1cm vanaf de randjes)
Na afrit op secundair gestopt en banden bekeken : heerlijk warm en alle losse korrels/steentjes plakken aan banden.
Kortom : dit zijn echte plakkers en zeer geschikt voor de Duke!!
Kortom :
full
 
In de nieuwste moto73 staat een artikel waarin ze de duke 690R testen. Ik ga hem morgen even halen! Ben wel benieuwd namelijk.
 
Hey rappie heb je kvv er onder gezet dat ding weegt echt niks!!
Maar snap dat je het geluid iets te gek vond haha dikke klappen nu
Ik vind het geluid ook wat teveel van het goede dus db killer er in gezet ,maar dat is weer te rustig dus ga ik van het weekend de db killer maar wat inkorten
En kijken wat hij dan doet.
 
Belachelijk verschil in gewicht ja! :+

Ik had het idee dat het geluid (met db-killer) na verloop van tijd wel wat was toegenomen. Wellicht koolafzetting of verbranden van het dempingsmateriaal (geen idee). Dus niet teveel van de db-killer afhalen? :)

Veel plezier ermee in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
hallo ben nu 2 maand in bezit van duke 690. Wil nu de katalysator vervangen door fresco kvv. weet iemand waar je dien kunt bestellen op internet.
 
Hallo Joeri kijk maar op unitedmotoparts.de
Ik was 129 euro kwijt met verzending, je duke gaat wel armer lopen dus op een testbank afstellen is wel verstandig })
 
Even wat anders...
Valt het jullie ook op dat je in een 50km zone op de Duke veel minder klauwtjes krijgt van andere motorrijders?
 
Neuh, daar heb ik nooit last van.. Ik en andere motorrijders zwaaien altijd goed naar elkaar :)
Behalve natuurlijk sommige Harley rijders, notoire 'niet terug zwaaiers', maar dat maakt mij niks uit ik blijf het gewoon proberen! :+
 
@Piet R:

ik heb goeie (prijs/kwaliteit en rij-) ervaring met de Angel ST,
en ze zien er ook nog goed uit.
maar omdat die voor de Duke niet leverbaar zijn lijken de GT's me nu een heel goed alternatief.
dus: dank je voor de info!
 
@JackSparrow:

Info graag gedaan.
Ook de GT's waren moeilijk leverbaar , maar geduld loont.
Zo ziet de GT eruit op een Duke , ikzelf vind het een heel mooie band.
full
 
Is die kvv van akrapovic wel los te krijgen? Ik weet het helaas allemaal niet, sorry :(


Verder is het weer lekker stil hier.. M'n kuip ruitje is vandaag binnengekomen, nu nog wachten op de nieuwe 'headlight mask' (vandaag of morgen was de prognose, laten we het hopen). Kan ik nog wat uit de wind genieten van de laatste mooie dagen :)

Heb dit gevonden op een ander forum: Kev's O2 mods. - KTM Forums: KTM Motorcycle Forum
Een O2 controller welke de A/F ratio van ~14:1 naar 13:1 aanpast continu. En kennelijk gaat de motor er daar lekkerder door rijden. Niet bij vol gas e.d. maar gewoon rustig rijden (in closed loop, niet de open). Minder het aan/uit effect.
Eigenlijk iedereen in het topic daar die zo'n ding heeft gekocht is zeer positief over de effecten, dus ik heb de gok gewaagd en heb er ook een besteld.

Mocht het apparaat binnen zijn dan natuurlijk even een update of het ook echt het geld waard is :) Ben erg benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren, met een beetje spijt heb ik te melden dat de duke ingeruild is op een smr 990. Na 1.8 jaar heb ik besloten om de overstap te maken.
Nu heb ik wel nog enkele kleine parts liggen voor de duke
-oranje rempomp deksel
-oranje oliefilter deksel
-doorzichtige luchtbak cover
-powerparts uitlaat houder
-k&n luchtfilter

-GPR deeptone decat uitlaatlijn
-originele 320mm remschijf nieuw
-crashbars met aan ene kant wat verfschade
(zie Tweedehands artikelen)

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan