Carburateur vervangen met een ander type?

Thiske

MF'er
24 mrt 2013
58
0
Breda
Ik heb een Suzuki GN 400 met een Mikuni BS36SS er op.

Helaas is deze carburateur niet meer te gebruiken. Heeft iemand tips wat betreft het vervangen van deze carburateur met een ander type? Het is bijna onmogelijk om het zelfde type te vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!
 
Da's geen probleem. Kan je zonder probleem een andere op zetten. Je zal alleen wel aan de slag moeten om de juiste afstelling te krijgen maar het is 1 carburateur dus niet zo duur. (Ivm 2, 3 of 4 carbs)
Zoek er eentje op van ongeveer dezelfe grootte. Een kleinere(34) is geen ramp maar veel groter (38+) moet je ook niet gaan. Kleiner is beter voor vermogen onderin. Handig is er een te gaan gebruiken die zo op je inlaatrubber past.
Persoonlijk zou ik voor een direct kabelbediende gaan met een ronde gasschuif. Die zijn het simpelste. Je zou ook bij een sloop kunnen gaan neuzen. Misschien kan je er 1 van een multicilinder carburateurblok gebruiken.

Succes!
 
GN400 met 36mm carburateurs?

Is dat niet een beetje te groot?

Volgens mij is 28-30mm al ruim genoeg voor zo'n tamme motor.

Met zulke carburateurs zal die motor niet goed rijden op lage en midden toerengebied.

36mm zat op de eerste gsx-r750 of zelfs op sommige (geknepen) gsx-r1100.

Benjamin
 
Laatst bewerkt:
GN400 met 36mm carburateurs?

Is dat niet een beetje te groot?

Volgens mij is 28-30mm al ruim genoeg voor zo'n tamme motor.

Met zulke carburateurs zal die motor niet goed rijden op lage en midden toerengebied.

36mm zat op de eerste gsx-r750 of zelfs op sommige (geknepen) gsx-r1100.

Benjamin


[edit: R.R. je was me voor]

inderdaad een carburateur die een beetje de gelijke maten van de originele heeft opzoeken en rijden maar weer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan