Uitlaatbochten wrappen..

Vampiremax

Plasticnotfantastic
24 mrt 2007
3.359
1.117
Ik wil mijn uitlaatbochten van de Katanana wrappen met hittebestendige wrap.
Heeft dit invloed op het warmer worden van het blok?
Men zegt warme lucht "dikker"is, zodat de uitstroomsnelheid van uitlaatgassen groter word en de motor beter gaat lopen.
En rotten de uitlaten eerder door, omdat na een regenbui de wrap nat is en vochtig blijft?
Kom maar op met de suggesties.
 
Bij gewone wegmotoren heeft heat wrap absoluut geen andere functie dan het visuele effect. In de racerij wordt het wel gebruikt om de uitstromende gassen op hogere temperatuur te houden waardoor ze sneller uitstromen. Dit komt ten goede van de prestaties, maar bij jouw en mijn motor ziet het er alleen lekker geil uit :)
Als je het dus mooi vind moet je het vooral doen :Y
 
Inderdaad nat verwerken en van achter naar voor rollen. Dan is de overlap naar achteren gericht en rafelt het minder snel.
Ga het zelf ook doen binnenkort, puur voor de looks.

Bij auto's heeft dit meer zin omdat een heet uitlaatspruitstuk de inlaat opwarmt en je dus iets minder vermogen hebt. Bij een motor is dit (meestal) niet van toepassing.
 
Als jullie aan de slag gaan, mis ik eigenlijk nog het belangrijkste.

Zorg voor lange mouwen en goede handschoenen, anders ga je dagen last houden van geïrriteerde huid, de vezels die van de heatwrap af komt is verneukeratief.


Ik vind het dus wel mooi :P
Ook het geluid uit de demper is stationair voller geworden met de wrap er omheen. en dat is geen placebo effect.
Grotefoto-OFLKPFG3.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Losbol, ik heb ook ergens gelezen dat, als je gekleurde heatwrap gebruikt en je zou deze nat verwerken, dat de kleur oplost in het water. Is bij jou dus niet gebeurd?

Handschoenen is nog een goede tip inderdaad :Y
 
@Losbol, ik heb ook ergens gelezen dat, als je gekleurde heatwrap gebruikt en je zou deze nat verwerken, dat de kleur oplost in het water. Is bij jou dus niet gebeurd?

Handschoenen is nog een goede tip inderdaad :Y


Dan zal dat geen goede wrap geweest zijn, normaal gesproken kan het gewoon nat worden in een emmer of op de motor.

Na verloop van tijd zal het op de motor wel iets grauwer worden, zowel de zwarte als de bruine. Maar eingenlijk vind ik dat juist alleen maar mooier.
 
Misschien helpt het op een race motor wel.

Het is van huis uit ook bewezen op Nascar auto's. Daar telt niet alleen de hogere temperatuur van de headers, maar vooral de lagere temperatuur van de rest van de motorruimte mee.

Op een motorfiets denk ik niet dat je er een noemenswaardig resultaat mee bereikt, maar het smoelt soms wel leuk. Heb nu een hele dikke Honda C-70 met heatwrap :]
 
Als jullie aan de slag gaan, mis ik eigenlijk nog het belangrijkste.

Zorg voor lange mouwen en goede handschoenen, anders ga je dagen last houden van geïrriteerde huid, de vezels die van de heatwrap af komt is verneukeratief.


Ik vind het dus wel mooi :P
Ook het geluid uit de demper is stationair voller geworden met de wrap er omheen. en dat is geen placebo effect.
[afbeelding]
vindt het er ook gaaf uit zien 8-)
 
Het is bij mijn weten ook met name om de hitte weg bij het blok te houden en dat helpt ook bij een motorfiets met kuip wel, is toch een hele hoop warmte die uitgestraald word vanuit de voorbochten naar de radiateur en het oliefilter en de inlaatlucht die tegenwoordig vaak door (enorm warme) aluminium frames heen gaat.

Het hangt natuurlijk wel van het gebruik af maar ik zie de temperatuur van m'n Blade oplopen als ik na een wat langere rit een paar min. stil sta voor een verkeerslicht. Of door een 60 zone rij
 
@novascotia, ik weet niet wat jij ziet als een 'gemiddeld uitlaatsysteem'?
Het ligt er nogal aan of je alleen je headers doet, of heel je uitlaat.
Ik doe bij mijn twin alleen de headers.
Heb je een viercilinder, dan heb je natuurlijk heel wat meer nodig. Het is niet zo moeilijk uit te rekenen, even kijken naar hoe breed je de wrap neemt, wat de lengte is van je uitlaatsysteem. Dan weet je hoeveel windingen je nodig hebt. En dan het aantal windingen keer de omtrek van je uitlaat en dan maal 1,5 voor je overlap.
 
Als jullie aan de slag gaan, mis ik eigenlijk nog het belangrijkste.

Zorg voor lange mouwen en goede handschoenen, anders ga je dagen last houden van geïrriteerde huid, de vezels die van de heatwrap af komt is verneukeratief.


Ik vind het dus wel mooi :P
Ook het geluid uit de demper is stationair voller geworden met de wrap er omheen. en dat is geen placebo effect.
[afbeelding]

Klopt helemaal op de verpakking stond het al vermeld maar ik was eigenwijs en dacht ,zal wel mee vallen. Dagenlang jeuk gehad van die troep. Had het gebruikt omdat de uitlaatbocht (niet orgineel) een koelslang bijna aanraakte. Heb nu de uitlaat maar verandert en die zooi er af gehaalt , zelfs met het poetsen moet je oppassen. :')
 
Zoals belooft: wrapped exhaust.
10 meter wrap met rvs tyraps
full


Zuinig beginnen om met de 10 meter goed uit te komen. Wrap in emmer water gehad en nat omwonden....

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan