moer voortandwiel

nico_09

Die hard MF'er
11 jun 2009
420
5
Hallo,

Wil het voortandwiel vervangen van de zx6r maar we krijgen de moer met geen mogelijkheid los. Ben bij een motor garage geweest en bij een andere garage maar dat wou ook niet lukken, zelfs niet met een luchtsleutel 200nm. Ze waren bang dat de boel kapot gedraaid werd.

Hoeveel kan deze bout hebben? En wat kunnen we nog meer proberen?

1237651_536294799774487_612645347_n.jpg
946404_536294806441153_814399060_n.jpg

943325_536294786441155_1213841152_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
De "hapjes" aan beide kanten van de moer geven aan dat hij blijkbaar ook gemonteerd is met een slagmoersleutel, dus los halen doe je met een.... juist! Hoeft geen vrachtwagen sleutel te zijn, maar 600NM+ zou iedere professional tegenwoordig wel in huis moeten hebben hoor.
 
Dit kan je prima thuis doen met een beetje redelijk gereedschap en al je angst opzij zetten.
Eerst je motor op een bok zetten, in zijn vrij, doeken pakken en iets sterks tussen je achterwiel en achterbrug klemmen.
je zou de boel kunnen heet stoken aangezien je moer genoeg uitsteekt (dus de voorkant de brander erop trekt vanzelf door de hele moer).
juiste dop erop en desnoods de ratel verlengen met een stuk buis als hefboom, en daarna niet meer stoppen met trekken of duwen tot dat je gewonnen hebt.
ben zelf wel eens 2 uur bezig geweest met zo een .....moer en is gewoon een ...klus, maar een moer zal het nooit van mij winnen, eraf gaat ie.
Let wel op dat je een houding aanneemt waarbij je rekening houd met het loskomen en niet met je snuffert of rug ergens in valt.
 
ik zie gaten in het tandwiel.

zorg dat een borgtool hebt. zoiets dat je ook voor haakse slijpers hebt. (sort passer met haakse punten.

borg hier het tandwiel mee en zet de sleutel op de moer en trek de twee naar elkaar toe.

hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel
 
Hoewel ik fan ben van gereedschap. En de luchtslagmoersleutel bij mij in de top drie staat, pak ik toch al gauw de verlengde dopsleutel.

Er is niks dat tegen hefboom op kan.

[afbeelding]
[afbeelding]

Goh de moer voor het koppelingshuis van een gsx-r zijn ook van die hele grote.

Zelfs met een hefboom van 1m kreeg ik hem niet los, ook niet los te tikken.

Met een luchtsleutel was die zo los.

De slagen de luchtsteutel zijn vaak zelfs genoeg om de moer los te halen, zelfs zonder blokkeren.
 
Is hij nu los of niet (zoveel tips kan niet meer stuk) ????
Overigens er is nog een laatste professionele oplossing en dat is een hydraulische moeraanzetter of hy-tork, die dingen krijgen letterlijk alles los mits moer het niet begeeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan