Zoek de verschillen.. Kawasaki

NickSmit

MF'er
1 mrt 2011
42
0
Zwolle
Hallo iedereen.

Nu is helaas afgelopen week de uitlaat (bochtenstuk) van mijn GPZ1100 doorgerot
en ben ik druk op zoek geweest op internet naar een leuke 2e hands.
Niet te vinden.....

Kwam ik tot mijn grote verbazing wel een heleboel soortgelijke onderdelen tegen
van de:
ZZR1100
ZX1100

Die lijken toch wel verdomd veel op degene die ik nodig heb.
Ik heb al contact gehad met de lokale Kawasaki dealer maar die durfde mij niet te vertellen of de uitlaat van de ZZR1100 ook onder de GPZ1100 kon.

Zijn er hier heeeeeel toevallig mensen met verstand van dit onderwerp?
 
hier een complete voor 75 euro....of wil je er geld bij hebben?
Kawasaki Z900 Z1000 GPZ1100 Auspuff Kronen Chrom Z1R MK2 | eBay

Beste K@W@,

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken.. en dit is toch echt niet degene die ik nodig heb.
Bedankt voor het proberen. Mocht je de goede gevonden hebben of een antwoord hebben op mijn vraag hoor ik het graag..

Er is ook een model geweest in 83.. misschien is dit die, maar past helaas niet op die van mij. gr
 
Dan zoek je even het onderdeelnummer wat je nodig hebt, gooi je dat in google en kom je vanzelf tegen op welke motoren die uitlaat nog meer heeft gezeten. Met een beetje handigheid denk ik dat je bijna al die oude 1100 uitlaten passend kunt maken.

Maar goed, dit zal ook wel niet het antwoord zijn wat je zoekt, maar ik dacht, ik probeer het gewoon even voor je.
 
Dan zoek je even het onderdeelnummer wat je nodig hebt, gooi je dat in google en kom je vanzelf tegen op welke motoren die uitlaat nog meer heeft gezeten. Met een beetje handigheid denk ik dat je bijna al die oude 1100 uitlaten passend kunt maken.

Maar goed, dit zal ook wel niet het antwoord zijn wat je zoekt, maar ik dacht, ik probeer het gewoon even voor je.

Omdat ik gemeen was tegen Nicksmit zal ik nu aardiger doen....
als je naar kawasaki.com gaat, kan je daar ALLE onderdeel overzichten opsnorren (via Owner information, links in de kolom) van jou motor. Dan kan je het onderdeel nummer ook zien. Bovenin je overzicht kan je dan ook zoeken op onderdeel nummer. Als je dat nummer daarin vult zie je gelijk ALLE modellen (en jaren) waaronder/op dat onderdeel gezeten heeft.
www.kawasaki.com - > Owner Center -> http://www.kawasaki.com/DefaultFram...SITE/VIVEHICLEINFORMATION/VICHOOSEVEHICLE.ASP -> invullen, maar niet te strak, jaren en types verschillen namelijk met internationaal en dan kom je er vast wel uit...
 
Omdat ik gemeen was tegen Nicksmit zal ik nu aardiger doen....
als je naar kawasaki.com gaat, kan je daar ALLE onderdeel overzichten opsnorren (via Owner information, links in de kolom) van jou motor. Dan kan je het onderdeel nummer ook zien. Bovenin je overzicht kan je dan ook zoeken op onderdeel nummer. Als je dat nummer daarin vult zie je gelijk ALLE modellen (en jaren) waaronder/op dat onderdeel gezeten heeft.
www.kawasaki.com - > Owner Center -> http://www.kawasaki.com/DefaultFram...SITE/VIVEHICLEINFORMATION/VICHOOSEVEHICLE.ASP -> invullen, maar niet te strak, jaren en types verschillen namelijk met internationaal en dan kom je er vast wel uit...
Zo, dat lijkt me niet meer dan normaal zeg, wat heb jij vreselijk misdragen in dat andere topic.. B|
Dat jij je hier überhaupt nog durft te laten zien vind ik weer een typisch voorbeeld van verharding van de maatschappij.. :N
 
Bijzonder dat op dit soort fora toch nog kleutergedrag word vertoond ;)
Maar het staat je netjes dat je me nu toch van de juiste info voorziet.
Blijkt dat je toch meer volwassen was dan ik dacht ;) :j
Bedankt! Ik ga eens op zoek op die site.... *O* -O- *O*

Omdat ik gemeen was tegen Nicksmit zal ik nu aardiger doen....
als je naar kawasaki.com gaat, kan je daar ALLE onderdeel overzichten opsnorren (via Owner information, links in de kolom) van jou motor. Dan kan je het onderdeel nummer ook zien. Bovenin je overzicht kan je dan ook zoeken op onderdeel nummer. Als je dat nummer daarin vult zie je gelijk ALLE modellen (en jaren) waaronder/op dat onderdeel gezeten heeft.
www.kawasaki.com - > Owner Center -> http://www.kawasaki.com/DefaultFram...SITE/VIVEHICLEINFORMATION/VICHOOSEVEHICLE.ASP -> invullen, maar niet te strak, jaren en types verschillen namelijk met internationaal en dan kom je er vast wel uit...
 
Ga naar een site van uitlaten, en zoek het nummer van je bochtenset, en demper, kijk dan bij andere modellen, en vergelijk het nummer of code, is die hetzelfde dan past ie...
maar voor ons is het handiger als je juiste type en bj erbij zet als je hulp wilt
 
Ga naar een site van uitlaten, en zoek het nummer van je bochtenset, en demper, kijk dan bij andere modellen, en vergelijk het nummer of code, is die hetzelfde dan past ie...
maar voor ons is het handiger als je juiste type en bj erbij zet als je hulp wilt

Kawasaki GPZ 1100
bj: 1996


Ik ben iets wijzer geworden wat betreft de modellen....
De GPZ 1100 is tevens bekend onder de naam ZX1100-e2
De ZZR 1100 is tevens bekend onder de naam ZX1100-d4
Ze zijn dus allebei een ZX variant...
ik heb op die site van Kawasaki bij onderdelen gekeken en mijn uitlaat nr gevonden. Echter dit is wel een ander nummer als de ZZR variant. Maar als ik de plaatjes naast elkaar hou zie ik niet echt verschillen... Ik zal ze hieronder plaatsen.
full
 
Hierboven staat dus de uitlaat die ik moet hebben van de GPZ....

18001 is trouwens de code voor uitlaat... daarachter komt nog een typenr.. maar dat laat hij niet in het plaatje zien.

En hieronder het plaatje van ze ZZR
full
 
de truuk met de onderdeelnummers geldt enkel voor onderdelen die EXAKT HETZELFDE zijn. wielen bv worden in veel verschillende modellen gebruikt, maar hebben dan ook dikwijls een andere kleur per model of jaar, en hoewel ze exakt hetzelfde wiel zijn, ga je het toch zo niet terug vinden.

ZZR1100 uitlaat zou normaal moeten passen volgens mij. is uiteindelijk hetzelfde blok. misschien dat er kleine aanpassingskes nodig zijn, en dan hangt het er vanaf hoe handig je bent of het tot een goed einde komt.
 
de truuk met de onderdeelnummers geldt enkel voor onderdelen die EXAKT HETZELFDE zijn. wielen bv worden in veel verschillende modellen gebruikt, maar hebben dan ook dikwijls een andere kleur per model of jaar, en hoewel ze exakt hetzelfde wiel zijn, ga je het toch zo niet terug vinden.

ZZR1100 uitlaat zou normaal moeten passen volgens mij. is uiteindelijk hetzelfde blok. misschien dat er kleine aanpassingskes nodig zijn, en dan hangt het er vanaf hoe handig je bent of het tot een goed einde komt.

Thanks...
Ik denk dat ik maar gewoon de uitlaat ga demonteren...
En dan de uitlaat meenemen naar een sloper met zo'n zzr uitlaat.
Leg ik ze wel naast elkaar, kan ik zo de verschillen zien als die er zijn.. denk ik..
Zou het anders ook niet weten
 
Helaas leert de ervaring dat wanneer twee motortypes dezelfde uitlaat hebben het onderdeelnummer niet persee het zelfde hoeft te zijn. Wat de logica hiervan is is mij onduidelijk maar een fijt is het wel 😡

Makkelijker om je oude bochten op een plankje te leggen, af te tekenen en de boutgaten te boren. Hoef je niet met die oude zooi te slepen 👍
 
Laatst bewerkt:
Helaas leert de ervaring dat wanneer twee motortypes dezelfde uitlaat hebben het onderdeelnummer niet persee het zelfde hoeft te zijn. Wat de logica hiervan is is mij onduidelijk maar een fijt is het wel 😡

Makkelijker om je oude bochten op een plankje te leggen, af te tekenen en de boutgaten te boren. Hoef je niet met die oude zooi te slepen 👍
Het is vaak een boorgat wat 1 cm verplaatst is, maakt nu 20 jaar later niet zoveel meer uit, dan las je er gewoon even een beugeltje aan, maar als die dingen nieuw zijn wil je zeker weten dat het meteen past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan