Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Ik wacht op een nieuwe velg ,voorband is al gewisseld maakte geen verschil in combi met hoog scherm werd het nog erger ik wacht af de lol gaat er voor mij een beetje af
 
Jammer voor de eigenaar,
2013/698/5200 incl topkoffer
full
 
@Aboriginal en @PilotBiker
Sorry voor de late reactie, maar hier wat foto's van de antirobos. Het slot is sinds kort in NL verkrijgbaar, is van Piaggio zelf. Het is de: 605537M014 buddyseat stuurslot beverly

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb overigens nog een vraag over trillen: is dat alsof je over kleine keitjes rijdt? Voel tijdens het rijden in toenemende mate rond de 80-90 km/h onder voeten en in stuur een resonantie. Alsof er een bukkel in je wiel zit/je over keitjes rijdt. Hij stuitert.


Had zo'n anti-robos op mijn Vespa. Helaas heeft het de diefstal niet kunnen voorkomen. Toen ik hem terugvond lijkt het slot met een flinke mokerslag al ongedaan te kunnen maken. Komt nog bij dat het slot niet ART gekeurd is, daarom besloten er geen 100+ euro meer aan uit te geven.
 
Had zo'n anti-robos op mijn Vespa. Helaas heeft het de diefstal niet kunnen voorkomen. Toen ik hem terugvond lijkt het slot met een flinke mokerslag al ongedaan te kunnen maken. Komt nog bij dat het slot niet ART gekeurd is, daarom besloten er geen 100+ euro meer aan uit te geven.

Ik heb hem er ook als extra bij en vnl. om mijn helm kwijt te kunnen als ik broek, schoenen, jas etc kwijt wil onder mijn zadel. Dan heb ik mijn handen vrij als ik weg ben :-)
Als hij voor de deur staat staat hij ook met zowel voor als achterwiel aan de gevel vast (verzonken RvS dikke ringen) en een schijfremslot. Daar zitten meerdere ART sloten bij.
 
:)

De Bev 350 weer terug van de dealer waar ze h'm aan de Piaggio Navigator Diagnostic hebben gehangen. Dit omdat ik meerdere keren meemaakte dat hij bij het rijden een korte motorstoring gaf. En vervolgens bij stilstand de motor uitviel. Totaal 4 keer.

Blijkbaar een bekend probleem. Fout in de software waardoor logging of geheugen volraakt en de ECU een error geeft (afslaan). Ze hebben de logging opgeschoont, nieuwe software ingeladen en nu zou het probleem niet meer mogen voorkomen. Iig geen nieuwe brandstofpomp o.i.d. Ben benieuwd :]
 
Laatst bewerkt:
Dealer was trouwens onder de indruk van de top, wegligging en acceleratie t.o.v. Bev 300 / Vespa modellen. Zelfs met de topkoffer waarmee ik de meeste tijd mee rondrijd.
 
:)

De Bev 350 weer terug van de dealer waar ze h'm aan de Piaggio Navigator Diagnostic hebben gehangen. Dit omdat ik meerdere keren meemaakte dat hij bij het rijden een korte motorstoring gaf. En vervolgens bij stilstand de motor uitviel. Totaal 4 keer.

Blijkbaar een bekend probleem. Fout in de software waardoor logging of geheugen volraakt en de ECU een error geeft (afslaan). Ze hebben de logging opgeschoont, nieuwe software ingeladen en nu zou het probleem niet meer mogen voorkomen. Iig geen nieuwe brandstofpomp o.i.d. Ben benieuwd :]

Top!
 
:)


Blijkbaar een bekend probleem. Fout in de software waardoor logging of geheugen volraakt en de ECU een error geeft (afslaan). Ze hebben de logging opgeschoont, nieuwe software ingeladen en nu zou het probleem niet meer mogen voorkomen. Iig geen nieuwe brandstofpomp o.i.d. Ben benieuwd :]

Weten we iig de oorzaak!!!
 
mooi mijn scarabeo 300 heeft die maat, maar heb je er in de zomer ook wat aan??

standaard 150/70-14 toch op die Beverly 350
 
Laatst bewerkt:
Ben nu een week of 5 verder na de eerste melding over dat trillen rij er niet eens meer op het moment.(trillen is echt niet leuk meer)
Is nu eind 2 week van wachten op de velg ik heb officieel spijt van mijn keuze had voor de x max 400 moeten gaan.dit is mijn laatste piaggio die ik gekocht heb.
Dat heeft ook te maken met meerdere Vespa,s ik vind het de mooiste onbetrouwbare scooters die er zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het afgelopen jaar te veel gezeik gehad om het merk nog leuk te vinden eerste die Vespa dacht koop een nieuwe dan ben ik van gezeur af.
Dan zit je weer iedere week in de scootershop te zeuren.
Dan gaat het irriteren moet nu iedere dag parkeergeld in Amsterdam storten daar word je niet vrolijk van.
Als er hierna nog iets bij komt (dat geluk heb ik altijd) dan ga ik voor de xmax ABS vrees ik
 
Laatst bewerkt:
Balen inderdaad dat je zoveel pech hebt met de Italianen.
De Xmax400 is ook een hele mooie scooter hoor, maar die heeft toch geen ABS?
(de 250 wel?)

Oh wacht ik lees net vanaf begin volgend jaar met ABS leverbaar;
Motor Nieuws - Motorfreaks

Ik vind hem alleen wel erg duur en nog zwaarder en minder vermogen dan de Bev...
 
Laatst bewerkt:
De punten die je opnoemt lieten me ook kiezen voor de 350,ik rij veel snelweg dan heb je wel betere windbescherming op de x max.
Volgens mij komt me volgende probleem eraan op de Beverly hij start slecht 2x deed ie helemaal niets opnieuw aanzetten toen starte hij wel we zullen het zien.als dat vaker gebeurd stap ik over naar Yamaha .
 
De punten die je opnoemt lieten me ook kiezen voor de 350,ik rij veel snelweg dan heb je wel betere windbescherming op de x max.
Volgens mij komt me volgende probleem eraan op de Beverly hij start slecht 2x deed ie helemaal niets opnieuw aanzetten toen starte hij wel we zullen het zien.als dat vaker gebeurd stap ik over naar Yamaha .


Balen kerel, hopelijk snel een nieuwe voorvelg.
 
Ik kom zojuist van Roke vandaan en heb de Heidenau K66 winterbanden besteld voor de 20 k beurt. Een medewerker heeft goede ervaringen met deze band, ook in de zomer. Om het cuppen van de voorband uit te stellen, kan ik het voorwiel er zelf uithalen en de Heidenau omwisselen met de nog redelijk goede City Grip voorband. Dit is niet veel moeite en kost nauwelijks iets. Moet maar even kijken, misschien ga ik wel een jaar doorrijden met de complete set? Grip in de zomer is met de Heidenau echt geen probleem, ze doen het goed. Mogelijk wel iets meer geruis door de grovere oppervlakte. Band voelt super zacht aan, heb er wel vertrouwen in. Eind oktober heb ik vakantie, dan wordt het allemaal tegelijkertijd gedaan.


Enige klacht die ik kan noemen is dat de middenbok blijft hangen, daar hebben ze iets op gevonden hoorde ik. Hopelijk de komende 20k weer zonder problemen. Klop klop.

Mish
 
Laatst bewerkt:
Enige klacht die ik kan noemen is dat de middenbok blijft hangen, daar hebben ze iets op gevonden hoorde ik. Hopelijk de komende 20k weer zonder problemen. Klop klop.
Mish

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Heidenau banden.
Zit er zelf ook aan te denken om een setje winterbanden te bestellen.
Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt bent inclusief omleggen?

Dat van die middenbok heb ik trouwens ook: moet hem altijd met m'n voet een zetje geven. Maar ben te lui om er naar te kijken :P Is het geen kwestie van een druppeltje olie? Want dat kan ik zelf wel...
 
Laatst bewerkt:
Een keer zo neer zetten dat je met je hand de middenbok op en neer kunt bewegen en er olie / wd40 of andere smeerolie vet in smeren / spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan