Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, vandaar... dacht al, 140kmh moet nooit moeite kosten.

Wel vreemd dat je SV zo gevoelig voor brandstof is, ik gooi er altijd het goedkoopste wat ik kan krijgen in en merk nooit problemen. Af en toe langs de snelweg heb je geen keus en doe je er maar dure in, maar daar rijdt 'ie ook niet beter van. Mijn SV is niet geknepen btw.
 
Ah, vandaar... dacht al, 140kmh moet nooit moeite kosten.

Wel vreemd dat je SV zo gevoelig voor brandstof is, ik gooi er altijd het goedkoopste wat ik kan krijgen in en merk nooit problemen. Af en toe langs de snelweg heb je geen keus en doe je er maar dure in, maar daar rijdt 'ie ook niet beter van. Mijn SV is niet geknepen btw.

ik merk het wel aan het verbruik.
Met Vpower kan ik 20 km verder.

BTW wat is jullie topsnelheid op de Sv geweest

Mijne 225km/h
 
mn clutch release
4ACwT.jpg


ingetrokken
4ACvP.jpg


ik denk dat het tussen mn oren ligt :$
 
Als hij dan WEL anders is, dan ligt hem misschien wel aan het blok :(
Hoeveel km staat er eigenlijk op de teller?

Mijn topsnelheid is op dit moment 220 op de teller en 198 op gps
filmpje
 
koppelingshendel heeft een vrije speling van ong. 15 mm. dat is prima volgens het boekje.


volgens mij was het gewoon een lange dag. en was ik moe
 
Ik heb een tijde geleden ook een kleine issue met m'n koppeling gehad. Als de motor warm was, en dan na een tijdje uit geweest te zijn weer opnieuw ging rijden (b.v. na een veerpontje) dan plakten de platen heel erg. Schakelen ging dan moeilijk, en in de vrij zetten kon je helemaal vergeten.
Dat is nu weer vanzelf opgelost, maar ik wil komende winter het hele koppelingssysteem even een beurt geven. Ik verwacht dat de pin achter de clutch release smerig is en daardoor soms blijft kleven oid. Misschien heb jij ook zoiets gehad?
 
Ik heb een tijde geleden ook een kleine issue met m'n koppeling gehad. Als de motor warm was, en dan na een tijdje uit geweest te zijn weer opnieuw ging rijden (b.v. na een veerpontje) dan plakten de platen heel erg. Schakelen ging dan moeilijk, en in de vrij zetten kon je helemaal vergeten.
Dat is nu weer vanzelf opgelost, maar ik wil komende winter het hele koppelingssysteem even een beurt geven. Ik verwacht dat de pin achter de clutch release smerig is en daardoor soms blijft kleven oid. Misschien heb jij ook zoiets gehad?

zou best kunnen.
 
Thanks! *D

Haha, taartschep en handgreepjes aan de achterkant moeten er idd nog ff af.
Met de SV1000 kon ik helaas geen vrienden worden en overige 1000 twins ala Aprilia RSV waren in mijn ogen iets te enthousiast...
4 cilinder was uberhaupt geen optie... :P
Dus een 3 cilinder bracht uitkomst, street triple ook gereden, maar die vond ik te snel hoogtoerig worden met bijbehorend gejank...speed triple kan je heerlijk op koppel rijden en bijbehorende grom :Y
Nu nog eens gaan bekijken hoe ik bagage op dat ding ga schroeven... :/
 
Laatst bewerkt:
Thanks! *D

Haha, taartschep en handgreepjes aan de achterkant moeten er idd nog ff af.
Met de SV1000 kon ik helaas geen vrienden worden en overige 1000 twins ala Aprilia RSV waren in mijn ogen iets te enthousiast...
4 cilinder was uberhaupt geen optie... :P
Dus een 3 cilinder bracht uitkomst, street triple ook gereden, maar die vond ik te snel hoogtoerig worden met bijbehorend gejank...speed triple kan je heerlijk op koppel rijden en bijbehorende grom :Y
Nu nog eens gaan bekijken hoe ik bagage op dat ding ga schroeven... :/
3 pitter is ook heel leuk rijden idd.

Ben zelf wel bij een 1000 cc twin gebleven:

IMAG0812.jpg
 
jongens, heb een tijdje terug met de gopro een andere view geprobeert, etc etc etc.

mijn vraag is:
tijdens het accelereren hoor ik een vreemd geluid. dit geluid is opgenomen met de gopro op de achterbrug, normaal hoor ik dit niet (uitlaat,windgeluid oordopjes). is het geluid die jullie horen tijdens het accelereren normaal? of overdrijf ik nu een beetje?


bedankt alvast :)
 
jongens, heb een tijdje terug met de gopro een andere view geprobeert, etc etc etc.

mijn vraag is:
tijdens het accelereren hoor ik een vreemd geluid. dit geluid is opgenomen met de gopro op de achterbrug, normaal hoor ik dit niet (uitlaat,windgeluid oordopjes). is het geluid die jullie horen tijdens het accelereren normaal? of overdrijf ik nu een beetje?


bedankt alvast :)
Klinkt een beetje als zingende tandjes in de versnellingsbak oid.
Je hoort het alleen onder belasting en kan volgens mij niet zoveel kwaad.
 
Dat geluid had ik ook, komt bij de ketting vandaan.
Hier hoef je je geen zorgen over te maken.
Bij mij was de ketting + tandwielen zo goed als op, dus had die vervangen, daarna was het geluid een STUK minder.
Weet niet hoeveel km jij nu met de tandwielen/kettingset hebt gereden?
 
Dat geluid had ik ook, komt bij de ketting vandaan.
Hier hoef je je geen zorgen over te maken.
Bij mij was de ketting + tandwielen zo goed als op, dus had die vervangen, daarna was het geluid een STUK minder.
Weet niet hoeveel km jij nu met de tandwielen/kettingset hebt gereden?

ik zelf bijna 8k km, vorige eigenaren misschien net geen 2k.

dus zegmaar 10k km oud.

VTW toont een kleine hoeveelheid asymmetrische slijtage, ATW ziet er prima uit.
ketting is maar 2 keer strakker gezet. ketting raakt NET niet het rubber van het achterbrug. dus een speling van ong 2.5-3cm (met ballast).

als het maar niks ernstigs is. het was me gewoon opgevallen tijdens het terug bekijken van de filmpjes
 
Ik denk dat een ketting altijd wel geluid maakt. Als 'ie iets gesleten is zal de pin tot pin afstand van de ketting iets ander worden dan de tand tot tand afstand van het kettingwiel. Dus elke pin/roller moet zich tussen een tand "wringen". Dit wordt natuurlijk erger als de ketting verder slijt.

Bovendien loopt een ketting niet constant op dezelfde radius (zoals een riem). Hij snijt zeg maar de bocht af tussen 2 tanden. Dit effect is bij een klein tandwiel het grootst. Daardoor zal de ketting gaan zingen.
Tsubaki-2.13.gif

In het plaatje zie je dat radius R niet gelijk is aan radius r.

Als je dan een camera aan de achterbrug monteert heb je natuurlijk een erg goede verbinding voor trillingen om van de ketting naar de microfoon te gaan.
 
Als je dan een camera aan de achterbrug monteert heb je natuurlijk een erg goede verbinding voor trillingen om van de ketting naar de microfoon te gaan.

heb ook bijna alles gedaan om een zo helder mogelijk geluid te kunnen opnemen zonder windruis.

als ik het nu zo hoor.. ben ik gewoon dom geweest om het niet te kunnen bedenken dat het de ketting kon zijn O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan