Alle benzine uit mijn GSX-R 750 gelopen!

rdehaas

Die hard MF'er
24 sep 2006
663
2
Amsterdam
Hallo,

Laatste tijd wel pech met mijn motor. Afgelopen zaterdag mijn GSX-R 750 SRAD uit 1999 (injectie) neergezet na een lange rit. Voor het stoppen afgetankt. Liep er vandaag langs en rook een benzinelucht.

Lag een grote plas benzine onder en inmiddels is de tank bijna helemaal leeg! Was net donker buiten maar heb het zitje los gehaald en enige wat ik kan zien is dat het van onder de tank vandaan komt. Het druppelt vanaf een bout wat een plaatje vasthoud onder de tank. Maar ik weet niet of het daar vandaan komt. Er loopt een benzine stroom over het verticaal lopende deel van m'n frame wat van m'n tank naar m'n foodpeg/ steppie loopt.

Heel bizar. Ik ga vrijdag de tank wel helemaal loshalen, dan ben ik vrij. Iemand tips of weet wat dit kan zijn? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Om een tank los te halen?

In principe zou je voor elk klusje, volgens de werkplaatshandboeken, de massa pool los moeten halen om eventuele vonken en brand te voorkomen. Dit is alleen net zoiets als de algemene voorwaarden lezen, wat ook niemand doet. Maar in dit geval, werken aan een brandstoftank kan het natuurlijk nooit kwaad. Doen dus.
 

Klopt, maar werkt toch wel fijn als je hem er helemaal af haalt verwacht ik. Dan kan je de tank namelijk op z'n kop leggen. Voor het vastschroeven van een nieuwe pakking wel handiger lijkt me. Maar heel scherp opgemerkt 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan