Andere achterbrug in Bandit 650A k8 bouwen

KeesH

MF veteraan
29 jul 2006
3.374
429
Heren/Dames,

Ik zit eraan te denken om mijn Bandit 650A uit te rusten met de achterbrug van de Bandit 1250A. Waarom? Omdat de huidige achterbrug er nogal simpel uitziet, en ik graag hobby’en … ;).

De nieuwe achterbrug zal de wielbasis 10 [mm] langer maken. Eventueel zou ik een Bandit 1250 achterwiel kunnen monteren (5,5J, 180 [mm] Band), dat zou in ieder geval wel makkelijker zijn i.v.m. asdiameter. Waar ik een beetje mijn twijfels over heb:
[*]
Verandert de geometrie dusdanig dat dit de werking van het ABS negatief beïnvloed?
[*] In hoeverre wordt de handelbaarheid minder? I.v.m. de langere wielbasis en de bredere band…. Ik weet n.l. dat de Bandit 1250 een 10 [mm] langere wielbasis heeft, maar dat de balhoofdhoek steiler is dan die van de 650.
Ik heb er zo geen gevoel voor.

Wie heeft een goed advies voor me?

Gr. Kees
 
Laatst bewerkt:
Meeste is al gegeven.

- Bandenmaat (omtrek) moet kloppen of dicht in de buurt zitten, een breedtemaatje meer achter maakt niet zoveel uit (scheelt maar weinig in de hoogte > omtrek van de band, meeste ABS systemen hebben daar niet zo'n probleem mee).

- Zorg dat de remklauwadapter nog past, of regel die van de 1250 erbij, gaat in deze even om de ABS sensor die op die plaat gemonteerd zit.

- Staat je wiel nog in lijn, kettingwiel ook

- Ook niet heel onbelangrijk, past de brug wel in de 650... incl schokbreker...

En nog wel wat dingen die ik nu vergeet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan