FrankenBikeSpan

zal de comstars nie meer beledigen, ziet er ongeveer zo uit met comstars
full
 
nog niet zeker dat ik de comstarwielen ga gebruiken:
spaak wielen vind ik mooier, maar de CB400N voor & achtervork ombouwen is wellicht praktischer/goedkoper.
vehicle moet wel enigzins degelijk/hufterproof zijn, gaat wel gebruikt worden (ben nie zo'n poetser).


huidige JAWA spaak wielen:
- twijfel eraan dat de jawa achtervork lang recht blijft als ik er 400cc in hang. (zou verstevigd kunnen worden)
- jawa's staan ook niet bekend om hun goede remmen (remcilinder vervangen door betere (brembo oid) zou kunnen, maar de jawa remschijf is vrij dun, weet niet of die daar tegen kan)
- bij jawa zit km teller in motorblok, niet in voorwiel, maak nu gebruik van fiets computer. nadeel is vrij slecht zichtbaar en geen lampje dus in donker geen idee hoe snel ik rij. (zou vervangen kunnen worden door zo'n electronische cockpit)

CB400N voor & achtervork + Comsatr wielen
- dubbele schijfremmen voor (heb ik al, geen extra kosten)
- CB400N achtervork is zwaarder en steviger dan jawa achtervork (moet dan wel aangepast worden om in frame te passen).
- kan CB400N km teller gebruiken. (heb ik al, geen extra kosten)
- kan grotendeels de standaard CB400N onderdelen gebruiken. (meeste heb ik al, geen extra kosten)
(bv Ketting & kettingwielen nu zit er een klein jawa tandwiel voor in CB blok gefabriceerd (weet niet hoelang dat meegaat, zit nu al speling op).


andere voor & achtervork met spaakwielen (en 2 schijfremmen) zoeken kost tijd/inspanning en geld
 
Dat is geen half werk met het frame van de Jawa. :}
Ik schrok net nog van de foto's van de de CB400N. ;)
 
prachtig ding , lekker met zo veel moglijk jawa onderdelen opbouwen ,
lijkt me leuk om met je klassieke jawa lekker met het verkeer mee te kunnen
alleen die comstar wielen , dat is een grapje hoop ik?
zonde om er zoveel werk in te stoppen en dan met de lelijkste wielen van de afgelopen 30 jaar te gaan rijden.
 
Hoezo leluk :?

Ik vind het wel wat hebben. Zelfs de kleurschema is mooi op elkaar afgestemd, wiel voorvorkpoot en tank hebben een soort "goudkleur". En als je daarbij bedenkt dat dit een samengesteld motort is, is dat best bijzonder ;)

Ik blijf deze bijzondere fiets volgen :Y
 
Sterkte met de bedrading. ;)

De motor begint er al leuk uit te zien. :9
 
Het wordt meer een honda met jawa tank....jammer
De originele wielen etc gaven hem ook nog eens de oldschool look.
Toch suc6 verders groet peer
 
Terug
Bovenaan Onderaan