SM 610 wilt maar niet starten

Murad

MF'er
13 nov 2012
78
0
Den Haag
Beste techneuten,

In de husqvarna 610 topic konden ze me niet verder helpen, dus we gaan het hier proberen.

Enkele maanden geleden hield mn husky er ineens mee op. Na enige inspectie bleek dat er een magneet van het vliegwiel los was gekomen, bekend probleem bij dit type. Na het vervangen van het vliegwiel gaf hij nog steeds geen vonk. Vervolgens hebben we de CDI vervangen, toen gaf hij wel een mooie vonk maar kwam niet in de buurt van starten.

Vervolgens hebben we cilinder eronderuit gehaald, behalve een vette kop en kleppen was er niets te zien. Alles schoongemaakt, kleppen geslepen en gesteld en weer erop gezet. Timing goed gezet(met BDP en markering op het vliegwiel), overigens nieuwe benzine, olie en kvs, en nog steeds geen plofje, wel compressie. Alles is volgens mij al een beetje nagelopen, startmotor draait goed rond, maar nog steeds start hij niet, we komen er echt niet uit, iemand tips?
 
Loopt hier een barmhartige Samaritaan rond die ons even een stroboscoop wil lenen? O-) haha

Edit: zijn die lampjes gewoon universeel? Ik zag deze op mp: http://link.marktplaats.nl/a1000884401

die is goed voor in de huiskamer-disco, maar nuteloos als gereedschap ...

je stroboscoop moet namelijk oplichten juist op het moment dat de bougie vonkt, en dus hangt er een kabel aan met klem die je rond de bougiekabel moet doen. deze registreert de vonk en doet de lamp oplichten.
 
ik heb hier ook nog een husky staan die niet loopt. 610 van voor 2000 (98 ofzo)

Daar hebben we ook al mee liggen kloten. Nu weten we dat we hem achter de wagen hangen en de motor goed laten rondgaan dat hij even tegen zijn zin in gang gaat, en dan blijft hij mooi lopen. Je kan wheely's trekken enzo. Stil leggen en met 1 kick trug starten (warm zijnde dan). Je laat hem nachtje staan en je krijgt hem niet in werking. Heel raar. Ook al vanalles aan gedaan.

Tot overlaatst iemand zei dat de pick up sensor mss slecht was. Hij had dit gehad bij een zijspan crosser met zo'n ontsteking. Weerstandswaarde in koude en warme toestand ( rond de 2 ohm ofzo dachtk) zat verschil op en dat gaf het slechte starten als resultaat.

Nu is de shit dat mijn husky een SEM ontsteking ofzo heeft en dit helemaal anders werkt als de "gewone" ontstekingen met pick up sensor.

Dus probleem nog niet gevonden. Oudere husky's hebben een SEM ontsteking ofzo :s

Klepspeling ff nameten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan