Honda cb500 hapert tijdens optrekken

hondadriver92

Rookie
28 sep 2013
2
0
Hallo *D

Ik heb problemen met mijn motor een Honda cb500s. Als ik optrek met de motor of als ik naar een ander versnelling ga dan schiet mijn motor naar 9000 touren en komt vervolgen terug naar 4000 touren. Dan pas heeft hij ook kracht om op te trekken. Tevens is de koppeling ook niet meer goed afgesteld. Ben er wel 2 maanden terug mee onderuitgegaan kan dat ermee te maken hebben? met heeft wel een maand goed gewerkt


Waar kan dat aan liggen??
 
je schrijft dat de motor 'doorschiet' naar 9000 toeren als je schakelt, terugzakt naar een lager toerental en dan pas weer aandrijfkracht levert?

Gebeurt dit ook als je NIET schakelt maar alleen de koppeling inknijpt en weer loslaat?
Als de storing pas gebeurt bij daadwerkelijk schakelen, lijkt het erop dat er iets in je bak niet goed is (schakelwals/schakelvorken). Kan ook zijn omdat je schakelpedaal krom is, zodat ie niet meer de volle slag haalt om goed te schakelen.

Als ie ook 'doorschiet' naar hoge toeren zonder dat de versnelling veranderd is, ligt het duidelijk aan de koppeling.
 
zodra ik de koppeling loslaat na het schakelen maakt hij veel toeren terwijl hij geen aandrijvingskracht levert. als ik de koppeling normaal indruk zonder te schakelen dan verliest hij wel een beetje kracht maar dat heeft hij wel sneller opgepakt.
 
je schrijft dat de motor 'doorschiet' naar 9000 toeren als je schakelt, terugzakt naar een lager toerental en dan pas weer aandrijfkracht levert?

Gebeurt dit ook als je NIET schakelt maar alleen de koppeling inknijpt en weer loslaat?
Als de storing pas gebeurt bij daadwerkelijk schakelen, lijkt het erop dat er iets in je bak niet goed is (schakelwals/schakelvorken). Kan ook zijn omdat je schakelpedaal krom is, zodat ie niet meer de volle slag haalt om goed te schakelen.

:? |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan