Deze dame kocht een BMW 318 ci coupe 2.0 2002 HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamaliezz

Rookie
28 sep 2013
10
0
Katwijk
Beste leden van het moterforum

Ik kocht afgelopen dinsdag een BMW 318 ci coupe excutive 2.0 uit 2002 en geweldig mooie auto maar bij de koop vond ik dat er veel olie lag op het onderstel... dit was volgens de verkoper geen probleem want alle auto's zweten zegt hij...hij heeft 240.000 km gelopen en heb hem voor 4000 gekocht wel wat van de prijs af moeten praten want 4000 is wat ik had te besteden heb er zo'n 400 euro vanafgekregen maargoed hij heeft energielabel B maar zuipt olie alsof die alcoholist is.. in 5 dagen nu zo'n 3,5 liter... heb er nu 220 km mee gereden vanaf dinsdag en hij is nu weer leeg er ligt weinig olie op de grond en ik hoor tijdens het gasgeven een soort piepgeluid van een lek slangetje misschien er komt zo nu en dan ook een rare verbrande lucht de auto in....Wat zou er aan de hand kunnen zijn tis onze eerste bmw en hoop hem te kunnen behouden maar met deze olieverbruik gaat dat niet lukken :-( BMW dealer vraagt weer veel geld en ook de sleutel laad niet op in het contactslot... heb hem opgemaakt met een stanleymes om het oplaadbare knoopcel batterijtje te vervangen die is onderweg met de post een 2020 knoopcel batterij is dat dus en anders een nieuwe sleutel is 180 euro zei die bmw dealer Pfff zijn ze wel helemaal goed snik daar met die prijzen... en dan te bedenken dat je het voor 2,95 en een hoop gepriegel zelf kunt doen. nogmaal de specificatie van mijn auto

BMW 318 ci exclutive coupe 2.0 uit 2002 met 240.000 op de teller.... ben er wel terug geweest naar die garage en die kijkt er over een week naar want zo lever je geen auto af toch?
 
Laatst bewerkt:
Een 4 Clinder 318 (2.0) benzineblok van BMW kan bést 240K en meer op de teller zetten zónder noemenswaardig olieverbruik maar TS (Topicstar(st)er) meld dat 't blok amper lekt (iig geen olie op de vloer gooit).
Ik zou eerst eens gaan kijken wáár de olie 't blok uit fietst, voor 't zelfde geld staat de bodemdeksel/stroomlijnplaat helemaal vol doordat er een simpel afdichtringetje van 't filter of aftapplugje niet goed is.

Een paar liter olie verstoken met een blok in amper wat kilometers (220) zie je normaal wel aan de kleur uitlaatgassen (blauw).

Die verbrande olie lucht welke 't interieur in komt is waarschijnlijk afkomstig van olie welke op 't uitlaatdeel terecht komt.

Zoiets denk ik idd ook en wat erwinko zegt idd of maken op hun kosten of centen terug hij is gekocht bij BAAF te Delft ik zie as zaterdag wel wat het word dan ik zag nog geen tot slechte reccensies, heb vandaag ook gezegd tegen die lui "laat de reccensies goed blijven" :') ;)
 
Ja ook dit is misschien wel het probleem dan....

carterpannen lekker lekker van die dingen.
OOk carterontluchtslangen lekken vaak. Zit modificatie op oa.
KLeppendeksels willen ook wel es lekker. Maar zo erg als jouwe..maybe krukkeerringen.
Ow...dingen kunnen goeie oliezuiperds zijn. Heb diverse klanten ermee die genoeg moeten bijvullen.
Sowieso zou ik nooit een auto met 240000 km kopen. Dingen zijn dan gewoon op.
Elke auto trouwens. Oude auto's zijn er wel voor bedoeld. Moderne auto's gaan zuipen ,herrie maken, lekken etc etc. Met dat soort km standen kan je zoveel verwachten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan