FJ 1100 / 1200 Topic

Motor gekocht, eerste 400 km er ook alweer op zitten. Een verademing in vergelijking met de CBR qua rijgemak en -comfort. Het verbruik van 1:18 heb ik nog niet gehaald, maar ik denk dat ik de oorzaak daarvan gevonden heb - mijn rechterhand.

Ik heb trouwens wel na 250km de anwb erbij moeten halen. Achterlicht deed het niet meer, en het was donker. Toen heb ik van die aardige meneer twee nieuwe lampjes gekregen :)


*O* :]
 
Motor gekocht, eerste 400 km er ook alweer op zitten. Een verademing in vergelijking met de CBR qua rijgemak en -comfort. Het verbruik van 1:18 heb ik nog niet gehaald, maar ik denk dat ik de oorzaak daarvan gevonden heb - mijn rechterhand.

Ik heb trouwens wel na 250km de anwb erbij moeten halen. Achterlicht deed het niet meer, en het was donker. Toen heb ik van die aardige meneer twee nieuwe lampjes gekregen :)

wat een power heeft dat beest he?? })
mijn achterlicht hebben ze memodificeerd.. (led lampje).. *O*
 
wat een power heeft dat beest he?? })
mijn achterlicht hebben ze memodificeerd.. (led lampje).. *O*

Eigenlijk is het belachelijk, zoveel power als je nog over hebt als je 200 rijdt. Maar wel leuk :]. En het geeft het vertrouwen dat je alle kanten op kan: of de oplossing nou gas is of remmen.
 
Hier nog een paar fotos van ons project :)









Oude stijl zoals het eerder ook was!



en een mooi Osco kettingsmeer systeem.





vd winter gaat alles er weer onder vandaan, dan word het blok en frame opnieuw gespoten.
 
Ik heb nog een setje nieuwe mengbuizen in de aanbieding.
Oorspronkelijk gekocht voor een '89 model 1200cc.

pm aub bij interesse

Ideaal icm een dynojetkit, omdat daar geen nieuwe mengbuizen bij zitten.

Ook nog een set RVS downtubes met collector, nauwelijks gebruikt.
 
t blijven mooie beesten :Y
Heerlijke vakantie mee gehad afgelopen jaar :)
 
Zadel :?

Ik heb ook nog een zadel :Y en achterveer, schiet me net te binnen.
 
Beste fj-ers, heeft iemand ervaring met het verversen/ bijvullen van de koppelings olie? Ik heb het volgens het Haynes manual gedaan maar krijg geen druk. B|
Alle rubbers nagekeken, leidingen Door geblazen enz.

Ik wil (zeker)dit soort dingen zelf kunnen, dus laten doen is geen optie :P

Graag uw ervaringen en tips!

Ps. Foto's komen er aan
 
Ik moest volgens Haynes gewoon handmatig Door pompen en de koppelings hevel ingeknepen houden terwijl ik het ontluchtings ventiel / bleeder valve open draai. Er komen dan de verwachte lucht bubbels uit maar die handelingen kan ik blijven doen totdat het reservoir leeg is.. Het lijkt mij dat de olie weer terug gezogen moet worden. .

Misschien tijd voor een revisie setje voor dat zuigertje?
 
1 enkel keer het reservoir wegpompen kan makkelijk te weinig zijn. Gewoon blijven bijvullen dus van boven tot er geen belletjes meer komen.

Hij kan niks terug zuigen van wat je door het los gedraaide nippeltje weg pompt.
 
Hmm. ... dan is er denk Ik meer aan de hand is. Ik heb maandag pas tijd om er verder naar te kijken helaas :(
In ieder geval erg bedankt en ik post de oplossing of bevindingen spoedig!
 
probleem opgelost! *O* gewoon dezelfde handelingen maar opnieuw gedaan volgens Haynes. ze zetten er alleen niet bij dat je als een jecko los moet gaan op de koppelingshevel totdat de druk terug is..
vervolgens blijven ontluchten totdat er geen luchtbelletjes meer uit komen maar olie. dan laatste keer druk opbouwen en gaan met die banaaaaaaaaaaaan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan