YZF R1 2009 ACCU

arone

MF'er
21 apr 2010
140
9
Hallo luitjes,

ik heb een startprobleem met mijn YZF R1 2009

  • motor bijna jaar stilgestaan (zonder druppelaar) resultaat accu leeg. Deze opgeladen en motor start en loopt!
  • Na enkele dagen accu weer leeg. Weer opgeladen maar helemaal niks geen resultaat.
    Accu dood

dus nieuwe accu gekocht (origineel), deze gemonteerd en motor start maar slaat niet aan! Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
 
Hallo luitjes,

ik heb een startprobleem met mijn YZF R1 2009

  • motor bijna jaar stilgestaan (zonder druppelaar) resultaat accu leeg. Deze opgeladen en motor start en loopt!
  • Na enkele dagen accu weer leeg. Weer opgeladen maar helemaal niks geen resultaat.
    Accu dood

dus nieuwe accu gekocht (origineel), deze gemonteerd en motor start maar slaat niet aan! Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Draait de starter wel, maar slaat het blok niet aan?

Controleer dan de vonk en de brandstoftoevoer. Misschien verstopt, of kraantje op 'off' :?
 
Dit kan schade aan de electronica van de auto veroorzaken.


Dit kan weer schade aan de elektronica van de motor veroorzaken. :+


Nja ik weet ik het ook allemaal niet. Je hoort soms wel eens dat bij oudere motoren bijv. de elektronische ontsteking eruit fikt, bij overstarten bij lopende automotor.
Volgens mensen die er meer verstand van hebben is dit in theorie onmogelijk.

Tegenwoordig is een elektronische ontsteking en spanningsregelaar beveiligd tegen pieken, dus misschien geld het alleen voor ouder spul dat het kan ploffen als je overstart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan