noodstop Olie lampje

york

MF'er
20 apr 2009
32
0
Hallo forumleden kan het zijn dat bij een noodstop het olie lampje kort oplicht? Het betreft hier een vt1100c van !986. Het is me nog nooit eerder opgevallen. Door een nieuw stuur ben ik even nood stops gaan oefenen en zag ik dat hij kort oplichte als je bijna stilstaat. Er zit voldoende olie van de juiste dikte met een nieuw filter erop. Iemand dit eerder gehad. Anders ga ik binnenkort de olie druk testen. Mvg. Ton
 
Bij Yamaha's komt dit wel voor, maar die hebben een olieniveaulampje. Bij hard remmen gaat de olie naar voren en kan dan op het meetpunt te laag zijn.
Ik denk dat jouw motor een oliedruklampje heeft. Dan zou het betekenen dat de druk wegvalt.
 
ik zou de oliedrukschakelaar vervangen.
wat ook mogelijk is, is dat het toerental tijdens hard remmen onder het normale toerental zakt, en er een moment geen voldoende oliedruk is.
 
Hallo oliedruksensor zit achter op het blok net voor het filter dus ik dacht als ik dan zeer hard rem (noodstop) gaat alle olie tegen de richting in naar voren. De motor draait gewoon stationair op dit moment want ik heb de koppeling in. Lampje licht ook maar heel even op en blijft niet branden. Dus ik dacht dat dit niet zo erg is. Maar wil het wel even zeker weten. Bij gewoon hard remmen brand het lampje niet alleen bij een noodstop als de voorveren volledig inveren en je bijna stilstaat. Mvg. Ton.
 
Denk ook dat het komt doordat de olie naar voren gaat tijdens het remmen.
In de racerij kwam dit ook wel voor met sommige standaard motoren.
om dit tegen te gaan werden schotjes in het carter geplaatst.
Als het alleen met een noodstop voorkomt zou ik me er niet druk om maken.
 
Ok bedankt voor de reacties. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Maar ga binnenkort de oliedruk wel meten om het zeker te weten. Het is tenslotte al een oud beestje. Mvg. Ton
 
Terug
Bovenaan Onderaan