fibratie voorwiel/-vork bij remmen

jantjooo

Rookie
29 sep 2013
6
0
Baarn
Als ik met mijn fjr-1300 bij zo'n 30 k/u steviger begin te remmen begint mijn voorwiel te trillen.
Nieuwe remschijven en remblokken zijn al gemonteerd maar het gebeurd nog steeds.
Ikzelf denk dat het in de voorvork zit.
Herkend iemand dit???
 
Als ik met mijn fjr-1300 bij zo'n 30 k/u steviger begin te remmen begint mijn voorwiel te trillen.
Nieuwe remschijven en remblokken zijn al gemonteerd maar het gebeurd nog steeds.
Ikzelf denk dat het in de voorvork zit.
Herkend iemand dit???

Nogmaals getest door te remmen in linker- en rechterbochten. Vibratie ( ;) :o ) in linker bochten nihil en in rechter bochten en rechtuit duidelijk aanwezig. Zit dus denk ik toch in de rechterpoot

ik ben je kwijt
 
Nogmaals getest door te remmen in linker- en rechterbochten. Vibratie ( ;) :o ) in linker bochten nihil en in rechter bochten en rechtuit duidelijk aanwezig. Zit dus denk ik toch in de rechterpoot

Remmen in een bocht ............ |( Volgens mij moet je voor een bocht remmen en in een bocht beginnen met gasgeven voor het evenwicht en zodra je de "lijn" ziet het gas er op zetten :+ Anders kan je net zo goed scooter gaan rijden ............... -O-

Bovendien als het een van de remschijven zou zijn......moet je die vibratie terug voelen op je remhandel. Er is dus ergens "speling"..............misschien met de hogedrukspuit het r.voorwiellager IETS te schoon gespoten :$
 
bandenspanning
voorvorkkeerringen
verkeerde afstelling demping voorvork
remblokken
versleten remschijven
vastzittende /slecht uitgelijnde schijfrem
haperende remcilinder
slecht gemonteerde remklauw
balhoofdlager
wiellager
Zucht............. verder kom ik niet.
 
Remmen in een bocht ............ |( Volgens mij moet je voor een bocht remmen en in een bocht beginnen met gasgeven voor het evenwicht en zodra je de "lijn" ziet het gas er op zetten :+ Anders kan je net zo goed scooter gaan rijden ............... -O-

Bovendien als het een van de remschijven zou zijn......moet je die vibratie terug voelen op je remhandel. Er is dus ergens "speling"..............misschien met de hogedrukspuit het r.voorwiellager IETS te schoon gespoten :$

|( |( |(

de enige juiste manier om snel te zijn, is te remmen tot aan het punt dat je weer op de gas gaat. al wat tussen rem lossen en weer op gas gaan ligt, is verloren remweg.

maar waarschijnlijk is dat nog wat te hoog gegrepen voor je :+
 
Nog 1 keer dan vanwege alle goed bedoelde opmerkingen.
Ik heb met deze (2de hands) motor uit 2005 ong. 8000 km. mee gereden.
Wat ik vraag is of iemand dit herkend.
De dealer komt er ook (nog) niet uit.

Remschijven en remblokken nieuw.
Bandenspanning goed, 2,5 bar
Band z.g.a.n. (8000 km., roadsmart).
Geen ABS :N

Wiel en onderkant voorvork beginnen te trillen/schokken als ik iets steviger rem bij 30 k/u rechtuit en in rechter bochten.
Linker bochten geen probleem.
Ik denk nog steeds dat het in de voorvork zit. Volgende week met de dealer en monteur om de tafel.
 
Nog 1 keer dan vanwege alle goed bedoelde opmerkingen.
Ik heb met deze (2de hands) motor uit 2005 ong. 8000 km. mee gereden.
Wat ik vraag is of iemand dit herkend.
De dealer komt er ook (nog) niet uit.

Remschijven en remblokken nieuw.
Bandenspanning goed, 2,5 bar
Band z.g.a.n. (8000 km., roadsmart).
Geen ABS :N

Wiel en onderkant voorvork beginnen te trillen/schokken als ik iets steviger rem bij 30 k/u rechtuit en in rechter bochten.
Linker bochten geen probleem.
Ik denk nog steeds dat het in de voorvork zit. Volgende week met de dealer en monteur om de tafel.

Zeg eens tegen de monteur dat hij moet proefrijden als een heaumeaux en niet zoals hij zelf rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 keer dan vanwege alle goed bedoelde opmerkingen.
Ik heb met deze (2de hands) motor uit 2005 ong. 8000 km. mee gereden.
Wat ik vraag is of iemand dit herkend.
De dealer komt er ook (nog) niet uit.

Remschijven en remblokken nieuw.
Bandenspanning goed, 2,5 bar
Band z.g.a.n. (8000 km., roadsmart).
Geen ABS :N

Wiel en onderkant voorvork beginnen te trillen/schokken als ik iets steviger rem bij 30 k/u rechtuit en in rechter bochten.
Linker bochten geen probleem.
Ik denk nog steeds dat het in de voorvork zit. Volgende week met de dealer en monteur om de tafel.


Zo goed als nieuw? Bij miuj is die met 8000 op.
 
Zie dat de remmenwinkel ook in orde is.

Zit er zeker geen slag op de schijf of velg?

Ik heb een schademotor gekocht waarvan de schijf ook een slag had maar dat kwam omdat het wiel krom was.

Schijf gemonteerd op mijn 750sp en werkt perfect.
 
Laatst bewerkt:
ik zie niet hoe een slecht gebalanceerd wiel alleen met remmen problemen geeft. zou deze niet ook problemen geven onder andere omstandigheden bij de zelfde snelheid? immers heeft puur het remmen toch geen bijzonder effect op de balans van het wiel?
 
Bandenspanning goed. 2,5 bar. (mede op advies v/d monteur). nieuwe banden, roadsmarts. Bij de dealer zoeken ze het steeds in de rempartij maar volgens mij zit het in de vork. Met ong. 46000 km. is er een oliekeerring vervangen. Motor heeft nu 53000 km. gelopen. Het enige wat ik vraag of iemand dit herkend en zo ja wat de eventuele oplossing was.

Excuus dat ik probeerde (net als vele hier) om achter de oorzaak te komen. Ik zal dan ook maar even gehoorzamen:

Nee, herken ik niet.

En succes :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan