Kawasaki ZZR600 1990 Start niet

JasonX199

MF'er
6 apr 2013
62
4
Hoi allemaal,

Ik heb een ZZR600 gisteren gekocht die een tijdje heeft stilgestaan.

Accu vervangen en bougies vervangen en vervolgens geprobeerd te starten met zonder enig succes. Aanduwen hielp ook niet. Tevens heb ik de motor helemaal uitelkaar gehaald en ben dieper gaan kijken onder de tank naar de bougies, bleek dat ze niet vonken. Nou dacht ik dat t kwam omdat de accu weer zwak was geworden omdat ik al een lange poging had geprobeerd om m te starten, dus heb de accu weer opgeladen en nog geen succes.

Ik heb een aantal vraagjes over de motor.

De benzine kraan geeft benzine door alleen als ik op dat knopje druk en ingedrukt houd, is er misschien een kraanje die buiten dat ook een werking heeft?

De motor tijdens het opstarten maakt wel geluid alsof die doorgaat maar blijft aanslaan zonder op te starten, dus de startmotor werkt. Er komt iig wel stroom naar de bobine toe, maar ik weet niet hoe ik kan testen of er stroom uitkomt.

PS : De carb is ook leeggemaakt.

Heeft er iemand nog enig idee wat er aan de hand kan zijn?

:}
 
Oke, ik ga nog even verder bespeuren en dan zie ik wel verder. Weten jullie misschien vanwaar die ene koper buisje vandaan is gekomen?

Begin eens met een fatsoenlijke foto! eentje waarop zichtbaar is wat de afmetingen zijn (gewoon een geodriehoek erlangs leggen) en een foto waarop zichtbaar is dat het een busje is... en niet zoals nu zou kunnen ... een as (niet hol).
want dit is echt te gek voor woorden.
 
Komt dat uit je carburateur? Waar viel het vanaf. (vanaf welke plek op de motor)

Het ziet er op het eerste gezicht uit als een afstandsbusje, of een busje om te vookomen dat 2 delen gaan schuiven...

Is het nog gelukt met je sproeiers/jets?
 
Het weer van afgelopen 2 dagen jagen me ervanaf om eraan te sleutelen. Ik ga morgen naar de jets kijken, vooral de pilotjets. In een US forum maken die gasten de pilotjets schoon en vervolgens weer plezier erop. Die pilot jet heeft te maken met stationair draaien van de motor, als ik choke uit doe dan valtie uit en als ik te lang met choke rij dan verzuipt ie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan