Lompe plastic luchtfilterbak van GSX 400 E demonteren...

HenkieA

MF'er
7 nov 2003
180
2
Hemrik
Hallo,

Sinds kort de trotse eigenaar van een GSX 400 E. Paar jaar stilgestaan, dus ik heb de carburateurs eraf gehaald om schoon te maken. En omdat de luchtfilterrubbers niet al te best meer waren heb ik vandaag in Hardenberg ( leuk !! ) 2 van die losse sportfiltertjes gekocht. En nu doe ik dus dappere pogingen om die hele grote lompe plastic luchtfilterbak te verwijderen. Maar ik krijg um er niet uit ! Hij is te groot, past niet door het frame bij de zijkappen, niet langs de bovenkant en ook niet via de voorkant, waar normaal de carburateurs zitten.

Welk briljant genie heeft voor mij de gouden tip ?
Hoe krijg ik dat ding uit het frame ?

Alvast bedankt !
 
Wil je hem bewaren om later eventueel weer terug te bouwen of niet?
Zo niet dan stukje voor stukje eruit halen. ;)

Ik weet dat bij 1 van mijn straat fietsen of de achterbrug eruit moet of het blok om het filterhuis te demonteren.
 
Wil je hem bewaren om later eventueel weer terug te bouwen of niet?
Zo niet dan stukje voor stukje eruit halen. ;)

Ik weet dat bij 1 van mijn straat fietsen of de achterbrug eruit moet of het blok om het filterhuis te demonteren.

:^

Hou er wel rekening mee dat de motor opnieuw afgesteld dient te worden (dynobank), na het monteren van de luchtfilters.
 
Ja, waarschijnljik iets grotere sproeiers erin.
Afstellen op een dyno-ding is niet echt rendabel voor zo'n budget-fiets.

Maar komt nog een mooi M-stuurtje op en dan heb ik er een hoop lol mee !
 
Met de slijptol aan grote stukken slijpen en er uit halen dat ding.
Losse luchtfiltertjes er op. een paar nieuwe bougies in de motor en eens kijken hoe dat ding loopt. Met vacuummeters alles synchroon zetten en héél misschien andere sproeiers er in.
16074316zj.jpg


16074317bu.jpg


Ik heb er vorig jaar nog 1 gedaan
 
Yes 't is gelukt.
IJzerzaagje erbij en er lekker in om gezaagd.

Straks de sportfiltjers erop, kijken of ik alles weer netjes in elkaar krijg en hopen dat ie het dan nog doet ook !
 
Terug
Bovenaan Onderaan